ویرگول
ورودثبت نام
محمد مبین سرتیپی
محمد مبین سرتیپی
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

تابستون ،،،

﷽
می‌نویسم که یادم بمونه 
تابستون ....
نمی‌دونم حکمتش چیه یا شایدم اتفاق باشه ... البته معنی چهارم اتفاق ? ولی تابستون ها یه فصلی عجیب برام بوده هر سال نه به خاطر اینکه از مدرسه و دانشگاه فارغ میشدم و.... نه 
خیلی اتفاقات مختلف دومینو وار باعث شده حسم به تابستون فصل تغییر ها باشه 
هرسال هم به یه نحوی خصوصا این چند سال اخیر 
تابستون توی ذهن من تصویر حالت واماندگی بین تصمیمات مهم زندگیت رو میاره 
نمی‌دونم هم از کجا یا چطور شاید این چند سال اخیر تابستون از محرم داره اعتبار میگیره و اینجوری تاثیر میذاره توی زندگی و عالم یا شاید واژه تابستون برای اینه که خودمو گول بزنم و به این نرسم که این محرمه که داره توی زندگیت تاثیر می‌ذاره و برای خودم مادی ترش کنم تا بتونم درکش کنم ،،،
ولی فصل عجیبیه ،،،، شاید به یکی بگی تابستون تفریح ، مسافرت ،،،، بیاد توی ذهنش ، ولی نه هرچی تصور میکنم میبینم نه اینجور نبوده برام ، شاید تفریح هام بیشتر شده باشه یا فراغت پیدا کرده باشم از یه سری چیزا که به یه سری چیزا برسم ولی هرچی میبینم و فکر میکنم انگار این فصل و این ایام بدون چالش و بدون واماندگی بین چند انتخاب و خورد شدن زیر بار تصمیم گیری برام نمیتونه سپری بشه 
تصمیم گیری،،،
به قول عین.صاد(ره) از اون واژه هاست که فقط داخل ذهن ما کاشته شده بدون اینکه اول برامون سوالی پیش اومده باشه یا به عمقش رسیده باشیم فقط عامیانه بیان میشه ،،،
و ماادارک تصمیم گیری ...
و ما ادارک انتخاب ،،،
اتفاقا امروز سر کلاس بحث رفت به این سمت ، شاید ما زیاد باید به نوجوون ها بگیم که اقااا انتخاب مسئولیت میاره ها شما مسوئلید در ازای انتخاب هاتون ، منابعتون محدوده ها ، عمرمون محدوده آقاجون ، هدف داشته باشید بی هدف نباشید و....
اینا رو سعی کردم توی کلاس به عنوان کلید واژه زیاد به زوبون بیارم ،،،،،
اما اما اما ،،،،
خدایا این محرم هارو رو از ما نگیر
 بذار این ایام رو درک کنیم 
و بازم ما ادراک محرم و ما ادراک اربعین 
واقعا تاثیر داره واقعاااا ، لااقل من که به عینه دیدم و دارم میبینم و با گوشت و استخوان لمس میکنم البته که نمیشه زیاد واردش شد و اینجا هم نمیشه گفت ولیکن و ما ادراک محرم و اربعین ،،،،و حتی ما ادراک حسین ابن علی ...
یه چیزایی توی عالم هست نمیشه دید نمیشه بیان کرد باید زیستش کرد باید حسش کرد یا در واژه درست شهودش کرد تا فهمش کرد تا....
رزق?.... و ماادارک رزق ?،،، کافیه
بازم به قول شهیدآوینی ، سعی کردم خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد 
و این منیت چه ویران می‌کند آدم ،،،،
﷽ می‌نویسم که یادم بمونه تابستون .... نمی‌دونم حکمتش چیه یا شایدم اتفاق باشه ... البته معنی چهارم اتفاق ? ولی تابستون ها یه فصلی عجیب برام بوده هر سال نه به خاطر اینکه از مدرسه و دانشگاه فارغ میشدم و.... نه خیلی اتفاقات مختلف دومینو وار باعث شده حسم به تابستون فصل تغییر ها باشه هرسال هم به یه نحوی خصوصا این چند سال اخیر تابستون توی ذهن من تصویر حالت واماندگی بین تصمیمات مهم زندگیت رو میاره نمی‌دونم هم از کجا یا چطور شاید این چند سال اخیر تابستون از محرم داره اعتبار میگیره و اینجوری تاثیر میذاره توی زندگی و عالم یا شاید واژه تابستون برای اینه که خودمو گول بزنم و به این نرسم که این محرمه که داره توی زندگیت تاثیر می‌ذاره و برای خودم مادی ترش کنم تا بتونم درکش کنم ،،، ولی فصل عجیبیه ،،،، شاید به یکی بگی تابستون تفریح ، مسافرت ،،،، بیاد توی ذهنش ، ولی نه هرچی تصور میکنم میبینم نه اینجور نبوده برام ، شاید تفریح هام بیشتر شده باشه یا فراغت پیدا کرده باشم از یه سری چیزا که به یه سری چیزا برسم ولی هرچی میبینم و فکر میکنم انگار این فصل و این ایام بدون چالش و بدون واماندگی بین چند انتخاب و خورد شدن زیر بار تصمیم گیری برام نمیتونه سپری بشه تصمیم گیری،،، به قول عین.صاد(ره) از اون واژه هاست که فقط داخل ذهن ما کاشته شده بدون اینکه اول برامون سوالی پیش اومده باشه یا به عمقش رسیده باشیم فقط عامیانه بیان میشه ،،، و ماادارک تصمیم گیری ... و ما ادارک انتخاب ،،، اتفاقا امروز سر کلاس بحث رفت به این سمت ، شاید ما زیاد باید به نوجوون ها بگیم که اقااا انتخاب مسئولیت میاره ها شما مسوئلید در ازای انتخاب هاتون ، منابعتون محدوده ها ، عمرمون محدوده آقاجون ، هدف داشته باشید بی هدف نباشید و.... اینا رو سعی کردم توی کلاس به عنوان کلید واژه زیاد به زوبون بیارم ،،،،، اما اما اما ،،،، خدایا این محرم هارو رو از ما نگیر بذار این ایام رو درک کنیم و بازم ما ادراک محرم و ما ادراک اربعین واقعا تاثیر داره واقعاااا ، لااقل من که به عینه دیدم و دارم میبینم و با گوشت و استخوان لمس میکنم البته که نمیشه زیاد واردش شد و اینجا هم نمیشه گفت ولیکن و ما ادراک محرم و اربعین ،،،،و حتی ما ادراک حسین ابن علی ... یه چیزایی توی عالم هست نمیشه دید نمیشه بیان کرد باید زیستش کرد باید حسش کرد یا در واژه درست شهودش کرد تا فهمش کرد تا.... رزق?.... و ماادارک رزق ?،،، کافیه بازم به قول شهیدآوینی ، سعی کردم خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد و این منیت چه ویران می‌کند آدم ،،،،


واماندگیانتخابشبکه امیدمسیرتصمیم
سعی کردم خودم را از میان بردارم تا هرچه هست خدا باشد سید مرتضی آوینی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید