ویرگول
ورودثبت نام
Maryam Motamed Pooya
Maryam Motamed Pooya
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

طرز برخورد با افراد مسخره کننده

طرز برخورد با افراد مسخره کننده
طرز برخورد با افراد مسخره کننده

با او همراه شیم و سخت نگیریم

در اغلب اوقات، می توانیم با افراد مسخره کننده، همراه شویم و به خودمان سخت نگیریم. یعنی خودمان هم خودمان را دست گرفته و همراهشان بگیم و بخندیم و خوش بگذارنیم.

خیلی وقت ها خیلی از بحث ها را با شوخی می توان رد کرد. دلیلی ندارد که اصرار بورزیم: کسی نباید با من شوخی کنه!

بهترین روش برخورد با افراد مسخره کننده، این است که با آنها همراه شویم. به گونه ای که خسته شوند و مسخره کردن ما برایشان بی مزه و بی معنی شود! چون مسخره کردن کسی لذت دارد که روی آن موضوع حساسیت نشان دهد. وقتی حساسیت نشان ندهیم، مسخره کردنمان، بی مزه خواهد شد.

بطور مثال وقتی دماغ بزرگمان را مسخره می کنند، اینقدر خودمان با این دماغ، شوخی کنیم که دیگر، هیچکس با ما شوخی نکند. وقتی خودمان با چیزی شوخی کنیم، حساسیت بقیه کم می شود. ولی وقتی حساس باشیم، بدجور به ما گیر خواهند داد چون واکنش نشان دادن ما به آنها کیف می دهد.

بنابراین به اینصورت خودمان، خود را دست بگیریم:

  • نگاه کن دماغم کل صورتم رو گرفته!
  • اسم من، فلانی دماغه!
  • چی فکر کردی؟! اینقدر دماغم بزرگه که روش راه میرم!
  • خداییش عجب دماغی دارم ها!
  • من اصلاً ابوالدماغ هستم!
  • خدا دماغم رو بیشترش کنه!
  • وقتی میگه: چطوری دماغ؟ جواب شوخی: برو خدا رو شکر کن، کوتاهش کردم اینطوری شده!
  • وقتی میگه: چقدر دماغت گنده است! جواب شوخی: خبر داری من هفته ای یه بار، جزء نظافت هام اینه که دماغم رو کوتاه می کنم؟! آخه دماغم همینطوری رشد می کنه!
  • وقتی میگه: دماغت خیلی بزرگه! جواب شوخی: این تازه نصفشه! نصف دیگه اش رو هم فرستادم بره تو!
  • توی استخر: بچه ها اگه فکر کردید که یه کوسه دیدید، نترسید! اون منم که دارم کرال پشت می رم! بس که دماغم بزرگه!
خاطره: یادم می آید در سفری، یکی از همسفرهایم به شوخی به اسم کتابم که جرقه است، می گفت ترقه! من هم با او می خندیدم، همراهی کردم و می گفتم: آره، ترقه است، تازه باهاش میشه رفت چهارشنبه سوری!

معمولاً آدم های تپلی که به اضافه وزن شان حساسیت دارند، وقتی دیگران، دستشان می اندازند، عصبانی شده و حساسیت نشان می دهند. بنابراین افراد مسخره کننده، از مسخره کردنشان لذت می برند و به این کار ادامه می دهند.

ولی تپلی که خودش، خودش را دست می گیرد و می گوید: ما تپل ها فلانیم! آقا، برو کنار، نخورم بهت! اینطوری دیگر کسی کاری به کارش ندارد! چون می بینند این شخص، به اندازه ی کافی قوی هست و عزت نفس دارد. برای اینکه او خودش را با تمام ویژگی ها مثبت و منفی اش پذیرفته است.

خاطره: یادم می آید در سفری دیگر، یکی از همسفرها که متوجه شده بود، من مدرس مهارتهای ارتباطی هستم، به شوخی به من می گفت: روابط عمومی! و به همسفرها می گفت: بچه ها، روابط عمومی اومد! من هم با او می خندیدم، همراهی می کردم و گاهی زودتر از او می گفتم: بچه ها، برید کنار، روابط عمومی اومد!

این افراد مسخره کننده، یک گرگ درون دارند که می خواهد صدای ما را دربیاورد. حالا ما با این روش، به آن گرگ غذا نمی دهیم!  آنها می خواهند خشم ما را ببینند و با این روش، نمی بینند! ولی اگر واکنش نشان دهیم، بهمان گیر می دهند!

بنابراین وقتی خودمان، خودمان را دست می گیریم، افراد مسخره کننده، دیگر از مسخره کردن ما لذت نمی برند. وقتی کسی کلافه نمی شود، اذیت نمی شود، مسخره کردنش لذتی ندارد! چون با خود می گویند: این خودش، همه اش داره خودش رو مسخره می کنه!

این مسئله، کاملاً علمی است و در روانشناسی به آن تکنیک حساسیت زدایی می گویند.

پس با شوخی رد کنیم. اما مراقب باشیم که بی ادبی نشود.

برای یادگیری بیشتر، مقاله ی روش برخورد با افراد مسخره کننده را بخوانید

تمسخرمسخره شدنروش برخورد با افراد مسخره کنندهطرز برخورد با افراد مسخره کننده
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید