ویرگول
ورودثبت نام
Maryam Motamed Pooya
Maryam Motamed Pooya
خواندن ۱ دقیقه·۹ ماه پیش

چگونه از دیگران تعریف کنیم؟

چگونه از دیگران تعریف کنیم؟
چگونه از دیگران تعریف کنیم؟

از تعاریف مبهم و کلی بپرهیزیم و تا جایی که امکان دارد وارد جزئیات شویم. برای اینکار می توانیم از فرمول تعریف کردن استفاده کنیم:

  1. آوردن نام شخص (نشان می دهد که تعریف، مختص آن شخص است. در نتیجه او حس نمی کند که ما این جمله را به همه می گوییم.)
  2. کاری که انجام دادی (بهتر است چیزی را بگوییم که کسی به او نگفته یا کسی به آن دقت نکرده.)
  3. احساسی که من دارم. بیان احساس باعث می شود تعریف ما از چاپلوسی درآید.
  4. نیازی که در من محقق شده (گفتن دلیل، مانع از چاپلوسی شدن تعریف می شود. )

بطور مثال برای قدردانی از معلممان بگوییم:

  • استاد، وقتی این دو تا مطلب رو گفتید، احساس آرامش و امید بهم دست داد، چون دنبال راهی برای ارتباط بهتر با همسرم بودم.
  • استاد، از روش قدردانی که به ما یاد دادید، خیلی خوشم اومد، چون دیگه می دونم چجوری از اطرافیانم قدردانی کنم. متشکرم ازتون.

برای یادگیری بیشتر اینکه چگونه از دیگران تعریف کنیم و در جواب تعریف و تمجید چه بگوییم، مقاله زیر را بخوانید:

چگونه از دیگران تعریف کنیم؟

چگونه از دیگران تشکر کنیم؟چگونه از دیگران تعریف کنیم؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید