ویرگول
ورودثبت نام
Maryam Motamed Pooya
Maryam Motamed Pooya
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

چگونه عذرخواهی کنیم؟

چگونه عذرخواهی کنیم؟
چگونه عذرخواهی کنیم؟

اگر بعد از اینکه مرتکب اشتباهی شدیم، عذرخواهی نکنیم، به رابطه مان با همسر، خانواده، همکار، مشتری یا دوست، آسیب خواهیم رساند. این کار، به اعتبار ما لطمه وارد می‌کند، فرصت‌هایمان را محدود می‌کند، بازدهی مان را کاهش می‌دهد و دیگران تمایل خود را برای همکاری و ادامه دادن به رابطه با ما از دست خواهند داد.

رنجشی که با عدم عذرخواهی ایجاد می کنیم، باعث به وجود آمدن فضایی سمی، در محیط خانه و کار خواهد شد.

مراحل عذرخواهی به خاطر رفتار بد:

  • مرحله ی اول: آوردن نام شخص، مسئولیت پذیری و عذرخواهی بابت رفتار: فلانی جان، من اشتباه کردم. ببخشید. ازت بابت رفتارم تو اون مهمونی عذرخواهی می کنم.
  • مرحله ی دوم: پذیرفتن مشکلات ایجاد شده، ابراز پشیمانی و مجازات خواستن از او برای جبران: متأسفم که اون مهمونی رو خراب کردم و باعث ناراحتیت شدم. الان پشیمونم. چه جوری جبران کنم؟
  • مرحله ی سوم: عدم تکرار و توضیح: قول می دم که دیگه تکرار نشه، اون موقع ترسیده بودم.
  • مرحله ی چهارم: انکار منفعت یا لذت: بعد از اون کارم، خودمم احساس گناه کردم.
  • مرحله ی پنجم: در خواست بخشش و زمان دادن به او: ازت می خواهم که منو ببخشی. می دونم الان خیلی ناراحتی. توقع ندارم همین الان منو ببخشی.

جهت یادگیری بیشتر، مقاله ی زیر را بخوانید:

چگونه عذرخواهی کنیم تا بپذیرد؟


روش عذرخواهیچگونه عذرخواهی کنیم؟روش معذرت خواهیچگونه معذرت خواهی کنیم؟مسئولیت پذیری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید