ویرگول
ورودثبت نام
Maryam Motamed Pooya
Maryam Motamed Pooya
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

3 روش برخورد با افراد کنترل گر و دخالت گر

روش برخورد با افراد کنترل گر و دخالت گر
روش برخورد با افراد کنترل گر و دخالت گر


تا حالا شده در رابطه ای بوده باشید که در آن احساس خفگی کرده باشید؟ تا حالا شده از "بکن و نکن" های یک شخصی اذیت شده باشید؟

افراد کنترل گر و دخالت گر، بدون اینکه از آنها نظر خواسته باشیم، دائماً در حال نظر دادن هستند. بنابراین باید روش برخورد با آنها را یاد بگیریم.

در این مقاله با 3 روش برخورد با افراد کنترل گر و دخالت گر آشنا میشویم:

  1. با این افراد بحث نکنیم. هر موقع که نظر دادند، فقط از آنها تشکر کنیم: "متشکرم که نظرت رو گفتی. حتماً سعی می کنم که راجع بهش فکر کنم. ممنونم."
  2. بررسی کنیم آن ها نگران چه چیزی هستند و از چه چیزی می ترسند؟ و کمکشان کنیم که آن نگرانی و ترسشان برطرف شود. به طور مثال اگر او نگران جدی گرفته نشدنش است، در جمع بگوییم: من با مشورت هایی که با آقای فلانی/خانم فلانی/پدر عزیز/مادر عزیز/همسر عزیز کردم و با راهنمایی های ایشون، این تصمیم را گرفتم. این حرف ما، نگرانی اش را برطرف می کند. چون بقیه متوجه می شوند که نظرش مهم است.
  3. حد و مرزهایمان را مشخص کنیم. بگوییم: من فقط در فلان زمینه ها از شما نظر و مشورت می خوام و در فلان زمینه ها مشورت نمی خوام.

برای خواندن مثال های بیشتر در مورد روش برخورد با افراد کنترل گر و دخالت گر، مقاله ی زیر را بخوانید:

3 روش برخورد با افراد کنترل گر و دخالت گر

افراد کنترل گرافراد دخالت گرمهارتهای ارتباطیوالدین کنترل گرروش برخورد با افراد کنترل گر و دخالت گر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید