ویرگول
ورودثبت نام
m.ohsenwebd
m.ohsenwebd
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

راهکارهای خلاصی از سر و صدای آپارتمان

اگر به دلیل سر و صداهای ناشی از بیرون از فضای خانه، برای تمرکز بر امور روزانه خود با مشکل مواجه هستید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که از مزایا و فواید پروژه عایق بندی بهره مند شوید. شخصا به دلیل داشتن تجربه ای مشابه، تصمیم گرفتم که برای رفع این مشکل، در جهت عایق بندی صوتی پنجره های خانه خود اقدام نمایم. من توانستم با استفاده از شیوه ای کم هزینه و مقرون بصرفه، به هدف خود دست یابم. بنابراین تصمیم گرفتم، مجموعه ای از ترفند ها و تجربیات خود را در این راستا با شما در میان گذاشته، تا به نحوی به شما برای عایق بندی صوتی موفق و کارامد پنجره های منازل خود با کمترین هزینه، صرفا توسط خودتان کمک نمایم.

شروع داستان سر و صدا

تا همین اواخر در محله ای خوب و ساکت زندگی می کردم و هرگز سر و صدای حاصل از شلوغی و همهمه بیرون و نحوه مقابله با آن را تجربه نکرده بودم. خوب، متاسفانه، باید اذعان کنم که در حال حاضر، بر خلاف گذشته، به دلیل نقل مکان به نقطه ای شلوغ و پر همهمه از شهر، به دلیل وجود تعدادی رستوران، درست در پایین پنجره اتاق من، در حال تجربه چنین شرایط اسفناکی هستم، شرایطی که برای من به جهات مختلف، از جمله نداشتن استراحت و خواب راحت، زمینه ساز بروز مشکلات زیادی شده بود!

بیشتر بدانید:

https://takpanjereh.com/noise-reduction-using-upvc-windows/

علاوه بر این، من بصورت دور کار و از خانه کار می کنم، بنابراین یافتن راهی برای جلوگیری از سر و صدا و همهمه وارده به فضای داخل منزل، برای من امری ضروری محسوب می شد. خوشبختانه، در نهایت راهی مناسب و کارامد برای رفع این معضل یافتم!

کاربرد پنجره‌های دوجداره در ضد صدا کردن آپارتمان

یکی از عوامل ورود سروصدا به محیط داخل آپارتمان پنجره‌ها هستند. پنجره‌های فلزی یک جداره‌ی قدیمی کمترین مقاومت را در برابر صدا داشته و نمی‌توانستند از ورود صدا به داخل خانه جلوگیری کنند. پنجره دوجداره نوعی عایق صوتی برای پنجره است که از دولایه‌ی شیشه‌ای با لایه‌ای از گاز بی‌اثر که بین آن‌ها مهروموم‌شده، تشکیل‌شده است.


پنجره دوجداره همانند یک مانع بین خانه و محیط بیرون عمل کرده و سبب کاهش سروصدای محیط اطراف خواهد شد.

نوعی شیشه‌های چندلایه نیز وجود دارند که جهت ضد صدا کردن آپارتمان بکار می‌روند و به میزان قابل‌توجهی می‌توانند عایق صوتی برای پنجره باشند. هرچه تعداد لایه‌های تشکیل‌دهنده این شیشه‌ها بیشتر باشد کارایی آن‌ها در جذب صدا بیشتر خواهد بود.

STC مقیاسی برای اندازه‌گیری توانایی پنجره‌ها در جهت کاهش سروصدا می‌باشد. پنجره‌ها با درجه STC بیشتر قابلیت بیشتری در کنترل صدای محیط اطراف داشته و آرامش بیشتری را به ارمغان می‌آورند.

درجه STC پنجره‌های معمولی بین 18 تا 20 و پنجره‌های دوجداره بین 28 تا 32 می‌باشد.
اگر از امکان مالی مناسبی برای پرداختی منصفانه برای خرید محصولی به مراتب کارامد تر برخوردارهستید، پیشنهاد من به شما خرید پنجره دو جداره و حتی سه جداره خواهد بود.


این پنجره های چند جداره، قابلیت ممانعت از ورود اصوات بیرونی به فضای داخلی را تا ۵۰ درصد و یا حتی بیشتر داشته، و از طرف دیگر در فصل تابستان به خنکای بیشتر و در زمستان به گرمای بیشتر اتاق و درنتیجه به صرفه جویی در میزان مصرف انرژی، کمک شایانی خواهند کرد.


با توجه به هزینه بیشتر برای خرید چنین محصولی، باید حین نصب، از نبود هرگونه شکاف، درز و یا حفره در اطراف لبه های پنجره اطمینان حاصل نمود. قطعا شما نیز با توجه به هزینه پرداختی، مایل به هیچ گونه سهل انگاری در نصب این پنجره ها نیستید، هستید؟


خوب، اگر در یک منطقه بسیار شلوغ زندگی می کنید و هیچ کدام از راه کارهایی که تا کنون پیشنهاد شده است، از نظر شما کارامد و موثر نیست، بعنوان راه حل نهایی پیشنهاد خواهم کرد که بطور کامل پنجره های خود را از بین برده و بجای آن ها دیوار بکشید.


بدین ترتیب، از تمامی سر و صداهای موجود بطور کامل خلاص خواهید شد. حال، از شما سوال می کنم، آیا بنظر شما چنین کاری منطقی و معقول خواهد بود؟ باید به این مهم توجه داشت که پنجره ها نه بی هدف، بلکه هرکدام به دلایلی خاص در جایی از خانه ایجاد شده اند. مثلا، از مجرای همین پنجره ها است که نورمورد نیاز ما به فضای داخل خانه وارد میشود، هوای تازه جایگزین هوای کهنه موجود در اتاق شده و حتی در مواردی، لذت نگاه کردن به یک چشم انداز زیبا را به چشمان شما هدیه خواهد کرد. حال اگر تصور می کنید که علیرغم تمام توضیحات، تمایل به نبود پنجره در فضای خانه خود دارید، میتوانید تنها طی سه مرحله یعنی:


حذف پنجره موجود

پر کردن حفره ایجاد شده

نهایتا ساخت دیوار در آن نقطه به این روند پایان دهید.

اما اگر تصور می کنید که حذف پنجره از فضای خانه امری منطقی نیست، با من همراه بوده و یکی از ۱۱ راهکار پیشنهادی دیگر را انتخاب کنید.


مجموعه ایده ها و نقطه نظرات نهایی، در رابطه با عایق بندی پنجره ها

به عنوان کسی که بینهایت به داشتن لحظاتی آرام، خصوصا شب هنگام و زمان استراحت علاقه مند هستم، بسیار خوشحالم که میتوانم مجددا روی چنین پروژه ای کار کنم. چراکه معتقدم هیچ چیز قابل مقایسه با داشتن خوابی راحت و آسوده نخواهد بود.


اگر شما نیز مثل من دغدغه مند این موضوع بوده و از مشکلاتی نظیر مشکلات من رنج می برید، وقت آن است که دست به کار شوید و یکی از پروژه های پیشنهادی را در راستای عایق بندی پنجره های خود، انتخاب و اجرائی نمائید. یقین داشته باشید که پس از اتمام هر یک از پروژه های مذکور، رضایت خاطرتان جلب خواهد شد. لازم به ذکر است که برخی از شیوه های مذکور، بطور ۱۰۰ درصد در جلوگیری از اصوات ورودی و عایق بندی پنجره ها کارامد نبوده، و بر این اساس شاید تمایل داشته باشید که از ترکیب دو یا چند گزینه استفاده نمائید. این موضوع به میزان سر و صدای موجود و بودجه شما وابسته خواهد بود.


من، راهکارهای متعددی اعم از کم هزینه و مقرون بصرفه، تا پروژه ای نسبتا پرهزینه را به شما معرفی کرده ام. به یاد داشته باشید که برای دستیابی و حفظ و حراست از آرامش، هیچ هزینه ای گزاف نخواهد بود. پس از مطالعه این مقاله، کمی تامل کنید، و نهایتا یکی از پروژه های پیشنهادی را مبتنی بر شرایط خود انتخاب و اجرا نمائید. مهم نیست که کدامین گزینه انتخاب غائی شما خواهد بود، بلکه مهم نتیجه ای است که یقینا سبب جلب رضایت شما خواهد شد.

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید