ویرگول
ورودثبت نام
محمد رسول بهاری
محمد رسول بهاری
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

DNS چیست؟ | دی‌ان‌اس چه کار می کند؟

اولا ما اینجا DNS را از منظر بازاریابی و سئو بررسی میکنیم و به همان توضیح می دهیم ولی از شکافتن عمیق تر این موضوع پرهیز میکنیم. زیرا با وجود جذاب بودن استفاده ای در بازاریابی و سئو ندارد.

DNS چیست
DNS چیست


شما برای اینکه یک سایت را مشاهده کنید در حقیقت باید IP آن سایت را در مرورگر خود وارد کنید ولی از آنجایی که حفظ کردن این اعداد برای هر کاربری در سطح وب جهانی غیرممکن است DNS بوجود آمد. یعنی شما با وارد کردن عبارت virgool.io وارد سایت ویگرول می شوید و دیگر لازم نیست آدرس آی پی سایت ویرگول یعنی 172.67.223.103 را در مرورگر خود وارد کنید.پس DNS برای رفع این مشکل است و آمده است تا سایت های مختلف را راحت تر به خاطر بسپاریم و پیدا کنیم.

حال با توجه به اینکه که اطلاعات من در کدوام هاست یا سرور قرار دارد IP ادرس متفاوت می شود. یعنی قبلا اگر من هاستینگ خودم را تغییر میدادم عملا آی پی ادرس من تغییر می کرد و من باید به کاربران خودم آی پی ادرس جدید را میدادم ولی از طریق DNS من با همان آدرس قبلی میتوانم هاستم را تغییر دهم . مشتریان باز هم من را پیدا کنند.

DNS کمک کرد تا ما بدون اینکه بدانیم اطلاعات ( متن صدا تصویر و... ) روی کدام شبکه و روی کدام آدرس آی پی قرار دارد، اطلاعات مدنظر خود را دریافت کنم با استفاده از یک اسم )

DNS چه کار می کند؟

کاری که Name Serverها انجام می دهند، تبدیل اسم یک Domain به یک آی پی است. تمام شرکت هایی که اجازه ثبت دامنه را دارند، از سازمانی به نام ICANN باید مجوز بگیرند یا در ایران برای .ir سازمانی به نام ایرنیک این مجوز را می دهد.

ابتدا کدهای کشوری ( ir / us / uk /…. ) یا عمومی ( com / net / org / gov / edu / …. ) بررسی می شود. در مرحله دوم اسم بررسی می شود مثلا google / geramia / spadmarketing /… اسامی هستند. ( دراینجا می توان یک سری ساب دامین هم داشته باشد.). در آخر پروتکل را اعلام کنیم که همان http هست.

وقتی میخواهیم DNS ست کنیم، در حقیقت یک سری آدرس هستند که دامین ما روی آن سرویس قرار دارد.

سئودی ان اسdnsوبمسترseo
مطالعات و تجربیات شخصی خودم رو در اینجا با شما به اشتراک می گذارم. تمامی مطالب منتشر شده از سمت خودم نگارش شده است. خیلی خوشحال میشم اگر اشکالی در نوشته من وجود داره، اطلاع بدید.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید