ویرگول
ورودثبت نام
علی رضایی
علی رضایی
خواندن ۲۷ دقیقه·۳ سال پیش

آموزش ساخت و طراحی اپلیکیشن (در 9 مرحله)

شما یک ایده بزرگ برای طراحی اپلیکیشن دارید ولی نمی دانید چگونه یک برنامه ایجاد می کنید؟


در این آموزش به شما نشان می دهم که چگونه ایده های برنامه خود را زنده کنید. آنچه ما در آن غواصی خواهیم کرد:

  • بهترین راه برای یادگیری توسعه iOS چیست؟
  • چگونه می توان برنامه خود را با Xcode و Swift ساخت
  • چگونه می توان پیشرفت محسوسی در راستای تحقق پروژه برنامه خود داشت
  • قطعات مورد نیاز برای پروژه برنامه شما: طراحی ، UI / UX ، یک صفحه فرود ، ماکت ها
  • چگونه می توانید برای دریافت نصب بیشتر برنامه ، برنامه خود را راه اندازی و تبلیغ کنید؟
  • ابزاری که می توانند به شما در سرعت بخشیدن به روند توسعه برنامه کمک کنند
  • مراحل مورد نیاز برای انتشار برنامه شما در App Store
  • بعد از راه اندازی برنامه خود چه اتفاقی می افتد ؟

9 مرحله برای ساخت یک برنامه عبارتند از:

  1. ایده برنامه خود را ترسیم کنید
  2. برخی از تحقیقات بازار را انجام دهید
  3. از برنامه خود ماکت تهیه کنید
  4. طراحی گرافیکی برنامه خود را انجام دهید
  5. صفحه فرود برنامه خود را بسازید
  6. برنامه را با Xcode و Swift بسازید
  7. برنامه را در App Store راه اندازی کنید
  8. برنامه خود را برای دسترسی به افراد مناسب به بازار عرضه کنید
  9. برنامه خود را با بازخورد کاربر بهبود ببخشید

1. ایده برنامه خود را ترسیم کنید

هر برنامه با یک ایده شروع می شود. نیازی به بزرگ ، زمین شکن یا هوشمندانه نیست. فقط یک ایده به اندازه کافی خوب است.

ایده برنامه خود را با قلم و کاغذ ترسیم کنید. هدف ملموس ساختن ایده است. قبل از شروع توسعه برنامه ، نحوه کارکرد برنامه و ویژگی های آن را مشخص می کنید. به همین سادگی!

برای ترسیم ایده برنامه خود به ابزار خاصی نیاز ندارید. قلم و دفترچه یادداشت کافی است. طراحی را شروع کنید ، لیستی از ویژگی ها تهیه کنید و ببینید آیا ایده روی کاغذ زنده می شود یا خیر .

در اینجا چند طرح از برنامه هایی که اخیراً طراحی کرده ام وجود دارد:


دوست دارم ویژگی های برنامه را به دو گروه Must Haves و Nice To Haves تفکیک کنم . از Haves باید ویژگی های است که برنامه خود را نمی تواند بدون انجام هستند، و زیبا برای داراها ویژگی های است که بزرگ اما بسیار مهم نیستند.

هنگام ساختن برنامه ، می خواهید برنامه تا حد ممکن لاغر و پست باشد. که به آن Minimum Viable Product (MVP) می گویند و اولین ، ساده ترین نسخه برنامه شماست. وقتی روی آنچه بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنید ، روند توسعه برنامه خود را تسریع می کنید و برنامه خود را در برابر عقب افتادگی بیشتر مقاوم می کنید.

چند سوال می توانید از خود بپرسید:

  • چه ویژگی هایی را می توانید کنار بگذارید؟
  • کدام ویژگی یک نقطه فروش منحصر به فرد یا پول ساز است؟
  • آیا ویژگی هایی وجود دارد که باعث شود برنامه شما متورم شود یا سرعت آن را کند کند؟

یک برنامه خوب یک کار را به خوبی انجام می دهد. چند نمونه:

  • برنامه یادداشت برداری مانند Bear برای یادداشت برداری بسیار عالی است
  • یک برنامه حمل و نقل مانند Uber به افراد کمک می کند از A به B بروند - سایر ویژگی ها در درجه دوم هستند
  • یک برنامه بازی مانند Two Dots در سرگرم کردن مردم عالی است - نباید سعی کند کارهای بیشتری انجام دهد

ساخت برنامه ای با ویژگی های زیاد وسوسه انگیز است. این تنها چیزی را که برنامه شما در آن خوب است پنهان می کند. مطمئن شوید که برنامه شما فقط یک کار انجام می دهد و آن را به خوبی انجام می دهد.

  • زمان: چند ساعت ، حداکثر چند روز را به طراحی برنامه خود اختصاص دهید.
  • هزینه: رایگان (از قلم و کاغذ استفاده کنید.)


اهمیت ایده ها را دست بالا نگیرید. موفقیت برنامه شما توسط "ایده x اجرا" تعیین می شود. ساخت برنامه ای که به خوبی کار کند مهمتر از یافتن ایده ای ایده آل است. به زحمت پیدا کردن یک ایده منحصر به فرد نیست. برای موفقیت لازم نیست

2. برخی از تحقیقات بازار را انجام دهید

توسعه بازار اغلب از تحقیقات بازار چشم پوشی می کند ، حتی اگر این یک قسمت مهم در ساخت یک برنامه باشد. با تحقیق در جلو می توانید در وقت و تلاش خود صرفه جویی کنید.

قبل از ایجاد برنامه ، می خواهید بدانید که ایده برنامه شما عملی است یا خیر. شما س questionsالاتی مانند این را می پرسید:

  • برنامه ها و رقبای جایگزین در بازار کدامند؟
  • مشتری های بالقوه چه می خواهند؟ نیازها و خواسته های آنها چیست؟
  • چقدر باید برای برنامه خود شارژ کنم؟ چه مدل تجاری خوبی است ؟

انجام تحقیقات بازار قبل از اینکه برنامه خود را بسازید ، می تواند شما را از اشتباهات اولیه نجات دهد. شما فرضیات را تأیید می کنید و نیازهای مشتریان بالقوه را ارزیابی می کنید.

دو نوع تحقیق در بازار به ویژه مفید است:

  • پیدا کردن اینکه رقبای شما چه اشتباهاتی می کنند
  • در پیدا کردن اینکه آیا افراد به دنبال برنامه ای مانند شما هستند یا خیر

درست است! می توانید تقاضای یک برنامه را بدون ایجاد برنامه قبلی تخمین بزنید. در این آموزش من دقیقاً نحوه استفاده از Google Trends و Keyword Planner را برای اندازه گیری تقاضا برای یک برنامه ساده لیست کارها به شما نشان خواهم داد.



یافتن بینش هدف دیگری نیز دارد. اصطلاحاً می خواهید در کفش مشتریان خود قدم بزنید. به جای ارزیابی نیازها و خواسته ها در حالی که با خیال راحت جلوی رایانه خود نشسته اید ، می خواهید به آنجا بروید و با مردم صحبت کنید.

برنامه شما برای چه کسانی است؟ آنها چگونه هستند؟ برنامه شما چه تاثیری روی یک مشکل خاص دارد که کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند؟ آنها در حال حاضر چگونه این مشکل را حل می کنند؟ شما با برنامه خود به دنبال ایجاد چه تغییری هستید؟

بر اساس تحقیقات خود می توانید مشکلی که برنامه شما حل می کند و اینکه این مشکل را برای چه کسی حل می کنید ، به روشنی مشخص کنید. شما از این اطلاعات استفاده می کنید تا برنامه ای بسازید که بهتر به کاربرانش خدمت کند.

  • زمان: چند روز را به کشف اختصاص دهید ، تا فضای ایده پردازی ایجاد کنید.
  • هزینه: شما می توانید این کار را به صورت رایگان انجام دهید ، یا مقداری پول در ابزارهای حرفه ای سرمایه گذاری کنید.

بعضی اوقات فقط می خواهید برنامه ای برای خود بسازید. و این اشکالی ندارد! شما می توانید برای لذت آن تحقیق کنید و کار خود را تمرین کنید و برنامه خود را هر طور که صلاح می دانید بسازید. اهمیت آمادگی ، تحقیق و بینش را دست کم نگیرید!

3. ساخت برنامه هایی از برنامه خود

بهتر است قبل از شروع ساخت برنامه ، ماکت کنید. Mockup یک طرح کلی از طرح ، رابط های کاربری (UI) و جریان برنامه شما است .

مثالی در اینجا آورده شده است:



در تصویر بالا می بینید که چگونه سه UI مهم برنامه Crest خود را در Mockup های Balsamiq ترسیم کرده ام . این یک طرح کاملاً خشن است ، درست است؟

ماکت شامل موارد زیر نیست :

  • عناصر UI ریزدانه
  • موقعیت دقیق عناصر UI
  • طرح ها و جلوه های رنگی پیچیده

یک ماکت به شما نشان می دهد که یک برنامه چگونه است ، بدون اینکه شما را با جزئیات غیر ضروری منحرف کند. این یک روش کاربردی به جای رویکرد زیباشناختی در طراحی برنامه شماست.

همچنین یک ماکت باید جریان و تعاملات برنامه شما را توصیف کند. با زدن آن دکمه چه اتفاقی می افتد؟ چگونه می توانید از صفحه A به صفحه B برسید؟ جریان پیمایش برنامه شما چیست؟

من به شما توصیه می کنم از Mockups Balsamiq برای ساختن برنامه خود استفاده کنید. این نرم افزار شامل تعداد زیادی الگو UI است و آنها تعادل خوبی بین ناهمواری و انعطاف پذیری ایجاد کرده اند. من سالها از Balsamiq استفاده کردم - این برنامه ای است که واقعاً به شما می چسبد و به خوبی با روند کار من مطابقت دارد.

هنگامی که در حال ساخت برنامه برای مشتری یا کارفرما هستید ، ایجاد یک ماکت فرصت خوبی برای نشان دادن نتیجه نهایی قبل از ساخت برنامه است. با استفاده از ماکت ها می توانید آنها را از طریق رابط کاربر راهنمایی کنید و به آنها کمک کنید تا برنامه کامل را ببینند و تصور کنند. من همیشه در جلسات فروش با مشتری از ماکت استفاده می کنم .

همچنین ایجاد یک طراحی کاربردی-فنی در کنار مدل ساختن شما ایده خوبی است. آنچه را که برنامه انجام می دهد با کلمات ساده توصیف می کنید. می توانید حاشیه نویسی را در نرم افزار ماکت خود ایجاد کنید ، یا فقط یک سند متنی ایجاد کنید که نحوه کار برنامه را توضیح دهد.

  • زمان: بسته به پیچیدگی برنامه شما چند روز یا 1-2 هفته است.
  • هزینه: 89 دلار برای Balsamiq Mockups 3 for Desktop - کاملاً ارزشش را دارد!

از ساختن ماکت صرف نظر نکنید. یک ماکت به شما کمک می کند مشکلات اساسی UI / UX را در اوایل رفع کنید ، و این یک روش عالی برای ثبت نام تیم ، مشتری یا کارفرمای خود در پروژه برنامه شما است.

4. طراحی گرافیکی برنامه خود را انجام دهید

اکنون که پروژه شما در حال شکل گیری است ، وقت آن است که برای برنامه خود یک طراحی گرافیکی ایجاد کنید. طراحی برنامه شما شامل جزئیات تصویری کاملاً پیکسلی ، جلوه های گرافیکی ، دارایی های تصویر و حتی گاهی انیمیشن ها و طراحی حرکت است.

من دو روش برای ساخت گرافیک برنامه شما توصیه می کنم:

  1. این کار را خودتان با الگوی گرافیکی انجام دهید
  2. یک طراح گرافیک حرفه ای استخدام کنید

طراحان گرافیک حرفه ای سالها وقت خود را صرف تمرین و به کمال رساندن کار خود می کنند و یک طراح گرافیک خوب می تواند 100 برابر بیشتر از یک طراح بی تجربه مانند خود شما (با فرض توسعه دهنده بودن) نتیجه کسب کند.

شما به عنوان یک توسعه دهنده برنامه باید مطابق نقاط قوت خود عمل کنید و این به معنای برون سپاری کارهایی است که به خصوص در آنها مهارت ندارید. برای استخدام یک طراح حرفه ای گرافیک از سیستم عامل هایی مانند Upwork یا Toptal استفاده کنید .

اگر می خواهید آن را به تنهایی طی کنید ، چرخ را دوباره اختراع نکنید. برای صرفه جویی در وقت از الگوی طراحی مخصوص برنامه های iOS استفاده کنید. از بلوک های ساختاری الگو برای ایجاد طرح خود استفاده کنید و سپس آنها را سفارشی کنید.

در اینجا مثالی از طراحی گرافیکی برنامه در Sketch آورده شده است :


چند الگو وجود دارد که من به طور خاص دوست دارم:

به خصوص کیت iOS از فیس بوک مفید است ، زیرا شامل عناصر UI کاملاً پیکسلی از iOS است. می توانید از آن برای ایجاد ماکت های دقیق با UI پیش فرض iOS استفاده کنید.

هنگام استفاده از اثر اصلی شخص دیگر ، از حق چاپ و مجوز آگاه باشید. قانون کپی رایت واقعی و جهانی است. شما نمی توانید فقط مواردی را که در اینترنت پیدا می کنید کپی و استفاده کنید. وقتی مجوز استفاده صریحاً ارائه نشده است ، تصور کنید که نمی توانید از این کار در پروژه های خود استفاده کنید.

برای ایجاد طرح گرافیکی برای برنامه خود می توانید از ابزارهایی مانند Photoshop ، Sketch و Affinity Designer استفاده کنید. من Sketch را توصیه می کنم ، زیرا دارای پشتیبانی داخلی برای طراحی برنامه های تلفن همراه است و می تواند مستقیماً به دارایی های تصویر @ 2x و @ 3x صادر شود.

نتیجه نهایی (یا "قابل تحویل") که هدف آن هستید مجموعه ای از تصاویر و دارایی هایی است که می توانید در Xcode وارد کنید. شما از پرونده های گرافیکی به عنوان اساس کار خود در Interface Builder یا با SwiftUI استفاده می کنید (به زیر مراجعه کنید).

شما نمی توانید یک طرح Sketch یا Photoshop را مستقیماً وارد کنید ، بنابراین برای ساختن برنامه خود مجبورید آن را دوباره در Interface Builder و / یا Xcode ایجاد کنید. شما برای ایجاد رابط کاربری در برنامه خود ، نماهایی را در Interface Builder ایجاد می کنید ، دارایی های تصویر را وارد می کنید و محدودیت های طرح خودکار را تنظیم می کنید.

اوه ، و فراموش نکنید که دستورالعمل های رابط انسانی را بررسی کنید . برای درک عملکرد طراحی iOS فوق العاده مفید هستند ، بنابراین می توانید هنگام ساخت برنامه از طراحی iOS بهره مند شوید. در واقع ، اسناد اپل گنجینه ای از بینش در مورد توسعه برنامه است.

  • زمان: چند روز تا چند هفته. از طراح خود پیشنهاد بدهید.
  • هزینه: یک الگوی خوب رایگان یا ارزان است. از طراح خود پیشنهاد بدهید.

شما می توانید روند شخصی من برای رفتن از ایده به برنامه را در اینجا پیدا کنید: نحوه رفتن من از ایده برنامه به برنامه

5. صفحه فرود برنامه خود را بسازید

توسعه دهندگان برنامه اغلب از بازاریابی برنامه چشم پوشی می کنند . فقط به این دلیل که شما یک برنامه عالی ساخته اید به این معنی نیست که مردم آن را پیدا می کنند. چگونه مردم می توانند برنامه شما را کشف کنند؟

حداقل باید یک صفحه فرود برای برنامه خود ایجاد کنید ، و در حالت ایده آل قبل از اینکه برنامه خود را بسازید. مثالی در اینجا آورده شده است:


این وب سایت برای برنامه Crest من است . به طور خلاصه توضیح می دهد که برنامه چه کاری انجام می دهد ، برای چه کسی استفاده می کند و چرا این یک برنامه مفید است. این صفحه همچنین شامل تماس برای اقدام (CTA) برای ثبت نام در لیست انتظار دعوت از برنامه است.

این فرصتی است برای برقراری ارتباط با کاربران بالقوه برنامه در اوایل ، قبل از اینکه برنامه شما در App Store راه اندازی شود. شما هنوز صفحه فروشگاه App ندارید که به مردم نشان داده شود ، بنابراین داشتن یک وب سایت صفحه فرود بسیار مهم است.

شما به عنوان یک توسعه دهنده برنامه می خواهید برای ایجاد یک مکالمه بین خود و مشتری احتمالی ارتباط برقرار کنید. پس از آن چنین مکالمه ای می تواند منجر به آزمایش یک کاربر توسط کاربر شود یا مشتری شود.

صفحه برنامه شما به اجزای زیر نیاز دارد:

  1. یک عنوان واضح در بالای صفحه
  2. یک پاراگراف مقدماتی کوتاه یا فیلم توضیح دهنده
  3. تصویر صفحه برنامه یا ماکت آیفون
  4. فراخوان برای اقدام ، یعنی ثبت نام یا نصب برنامه
  5. تجزیه و تحلیل ویژگی ها و مزایای برنامه
  6. داستانی درباره سازندگان برنامه یا بخش "درباره ما"

می توانید با ترتیب دقیق این عناصر بازی کنید. بهتر است عنوان را بالای عنوان "بالای صفحه" قرار دهید. اما غیر معمول نیست که یک داستان یا بخش "درباره ما" را در بالای صفحه قرار دهید ، تا ارتباط شخصی با افراد برقرار شود.

این صفحه به عنوان یک نکته مرکزی عمل می کند ، اگر می خواهید افراد در مورد برنامه شما بیشتر بدانند ، می توانید به آن سوق پیدا کنید. و هنگامی که هنوز در حال ساخت برنامه خود هستید ، هنوز صفحه برنامه در App Store ندارید ، بنابراین برای جذب مشتریان بالقوه به چیز دیگری نیاز دارید.

حتی وقتی صفحه App Store دارید (به عنوان مثال ) ، نمی توانید در آن صفحه وبلاگ بنویسید ، خبرنامه ارسال کنید یا از پذیرندگان اولیه درخواست بازخورد کنید. یک صفحه وب ساده در ایجاد ارتباط پایدار با افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و به آنها خدمت کنید بسیار کمک می کند. درخواست آدرس ایمیل آنها نیز هوشمند است ، بنابراین می توانید در تماس باشید.

ابزارهای م to ثر برای ساختن صفحات وب شما به طرز قابل توجهی ، وردپرس و Leadpages هستند . هیچ یک از این ابزارها نیازی به دانش HTML ندارند.

در سال 2021 ، بسیاری از توسعه دهندگان برنامه هنوز صفحه App Store خود را تنها کانال بازاریابی برنامه های خود می دانند. این یک فرصت از دست رفته است ، زیرا تعداد زیادی کانال بازاریابی دیگر وجود دارد که می تواند نصب برنامه را ایجاد کند . بسیاری از آن ها با یک وب سایت بهترین کار را دارند ، بنابراین هنگام ایجاد برنامه خود ، ایجاد یک صفحه فرود را در نظر بگیرید.

  • زمان: چند روز. پیکسل را کامل نکنید!
  • هزینه: رایگان ، یا حداکثر 100 دلار در ماه برای یک صفحه ساز خوب.

6. برنامه را با Xcode و Swift بسازید

بالاخره ما اینجا هستیم زمان ساخت برنامه شما فرا رسیده است!

اکنون که مقدمات پروژه برنامه خود را ایجاد کرده اید ، ساخت برنامه خود بسیار آسانتر می شود. شما ماکت ها ، طراحی برنامه خود را ایجاد کرده اید و اولین قدم ها را در بازاریابی برنامه خود با یک وب سایت برداشته اید. راه رفتن!

شما برنامه های iOS را با Xcode و Swift می سازید . Xcode IDE شامل یک مدیر پروژه ، ویرایشگر کد ، مستندات داخلی ، ابزارهای رفع اشکال و سازنده رابط است ، ابزاری که برای ایجاد رابط کاربری برنامه خود استفاده می کنید. هر آنچه برای ساخت برنامه iOS نیاز دارید!

Swift یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و بصری است و زبان برنامه نویسی پیش فرض برای ساخت برنامه های iOS ، macOS ، iPadOS ، tvOS و watchOS است. اگر امروز در حال یادگیری توسعه iOS هستید ، توصیه می کنم به جای Objective-C ، Swift را یاد بگیرید . در کنار UIKit و Storyboards ، ما یک ابزار عالی عالی برای ساخت رابط کاربر (UI) در اختیار داریم: SwiftUI .

برنامه های iOS خود را می توانید از طریق Xcode ، با یک حساب برنامه نویس رایگان Apple در iPhone یا iPad نصب کنید . ثبت نام بسیار آسان است!




Xcode فقط در macOS اجرا می شود ، بنابراین اگر می خواهید برنامه های iOS بسازید ، باید به رایانه Mac دسترسی داشته باشید . می توانید گزینه های دیگری را برای اینجا پیدا کنید: Xcode برای ویندوز: توسعه برنامه های iOS در رایانه

می توانید توسعه برنامه را به دو دسته تقسیم کنید:

  1. Front-end: این بخشی از برنامه است که می توانید مشاهده کنید. این شامل طرح ، ناوبری ، گرافیک ، تعامل کاربر ، انیمیشن و پردازش داده است.
  2. Back-end: این بخشی از برنامه است که نمی توانید ببینید. این شامل پایگاه داده ، شبکه ، ذخیره داده و مدیریت کاربر است.

هنگامی که قسمت جلویی برنامه خود را ایجاد می کنید ، در حال ایجاد رابط های کاربری برنامه هستید و تعیین می کنید که هنگام تعامل کاربران با برنامه شما چه اتفاقی باید بیفتد. شما ناوبری برنامه خود را تنظیم کرده و ویژگی های برنامه را ایجاد می کنید.

برنامه پشتی شما بیشتر اطلاعات را ذخیره می کند. این روزها بسیاری از برنامه ها از پشت پرده های مبتنی بر cloud مانند Firebase یا Parse Server استفاده می کنند .

وقتی داده در برنامه ایجاد می شود ، مانند عکس ، توییت یا پست شبکه های اجتماعی ، این داده در ابر بارگذاری می شود و در یک پایگاه داده ذخیره می شود. این برنامه نسخه های محلی آن داده ها را نگه می دارد و هر زمان داده جدیدی در اختیار شما قرار می گیرد آنها را به روز می کند.

شما به عنوان یک توسعه دهنده ، قسمت جلویی و انتهای انتهایی را با یکدیگر ادغام می کنید. تصور کنید که در حال ساخت یک برنامه توییتر هستید. شما برای ایجاد و مشاهده توییت ها رابط کاربر ایجاد می کنید و این UI ها را به پایگاه داده back-end متصل می کنید. توییت های جدید ایجاد شده در پایگاه داده ذخیره می شوند و توییت های ذخیره شده قبلی را می توان از پایگاه داده خواند.

تعداد زیادی از ابزارها می توانند روند توسعه برنامه را تسریع کنند. لازم نیست همه چیز را به تنهایی رمزگذاری کنید. با تشکر از یک جامعه اشتغالزای منبع باز و گسترش ابزارهای توسعه تجاری ، شما دارای یک مجموعه ابزار ، کتابخانه و چارچوب برای انتخاب هستید.

در اینجا یک انتخاب سریع از ابزارهای مورد علاقه من برای ساخت برنامه های iOS وجود دارد:

  • Xcode ، Interface Builder ، Swift و SwiftUI برای توسعه iOS
  • Balsamiq Mockups و Sketch برای طراحی گرافیک و UI / UX
  • CocoaPods و کتابخانه هایی مانند Alamofire ، SwiftyJSON و MBProgressHUD
  • Firebase ، Parse Platform ، Realm و Core Data برای ذخیره سازی و پایگاه داده ها
  • Fastlane جریان کار انتشار برنامه شما را خودکار می کند (از جمله موارد دیگر)
  • PaintCode عناصر رابط کاربر طراحی شده بصری شما را به کد فعال Swift تبدیل می کند
  • اسناد توسعه اپل دارای مقالات فوق العاده مفید، آموزش و مستند بر روی تقریبا هر جزء در iOS
  • TestFlight بستر پیش فرض آزمایش بتا برنامه شماست (به زیر مراجعه کنید) ، و با استفاده از آن می توانید برنامه خود را تا 10.000 دستگاه توزیع کنید

یادگیری ساخت برنامه های iOS چالش برانگیز است ، درست مانند یادگیری مهارت های دیگر. Swift ، Xcode و بسیاری از ابزارهای توسعه ای که امروزه در دسترس هستند ، ساخت برنامه های خود را بیش از هر زمان دیگری آسان می کنند.

اگر از یادگیری توسعه iOS الهام گرفته اید ، توصیه می کنم کتاب یا دوره خوبی بخرید. این روزها تقریباً می توانید تقریباً همه چیز را بصورت آنلاین یاد بگیرید ، از جمله توسعه iOS با آموزش. انجام چنین کاری همیشه ایده خوبی نیست.

تنها یادگیری با آموزش رویکرد بدی است ، زیرا بسیاری از مباحث اساسی و بهترین روش ها را از دست می دهید. اکثر آموزشهای iOS فقط ترفندهای کدنویسی سطحی را به شما می آموزند و در نتیجه شما فاقد پایه کافی برای کدگذاری خودتان خواهید بود.

بعضی از دوره های آنلاین ، مانند دوره توسعه خودم در iOS ، این مزیت را دارد که به شما امکان دسترسی به یک انجمن فقط اعضا را می دهد. می توانید با توسعه دهندگانی مثل خودتان که با چالش های مشابه شما روبرو هستند ارتباط برقرار کنید.

دوره من همچنین به شما امکان دسترسی 1 به 1 به مدرس دوره خود را می دهد ، بنابراین در صورت نیاز می توانید س questionsال بپرسید و کمک بگیرید. ثابت شده است که این امر برای تجربه یادگیری توسعه دهندگان بسیار حیاتی است.

و نکته آخر: مهم نیست که تمرین کنید! تمرین کامل می کند. اگر قصد ندارید آنچه را یاد می گیرید تمرین کنید ، دیدن فیلم های YouTube در مورد توسعه iOS فایده ای ندارد.

توسعه دهندگان خودآموز این را می دانند ، زیرا آنها سالها صرف یادگیری برنامه نویسی به جستجوی راه حل های خود کرده اند. این ایده همیشه در دوره ها ، کتاب ها و آموزش ها گنجانده نشده است.

بیشتر توسعه دهندگان مبتدی تلاش می کنند که از دنبال کردن آموزشهای iOS به نوشتن کد به تنهایی برسند ، و این دقیقاً همان جایی است که تمرین شما را به تسلط می کشاند. شما می خواهید در روز یا در طول هفته مدتی را به تمرین ، آزمایش ، اشتباه و یادگیری فنون جدید اختصاص دهید.

با دوره توسعه فراگیر و جامع iOS من ، با استفاده از Swift و Xcode ، استاد iOS در زمینه آموزش iOS ، اینجا در LearnAppMaking. شما به انجمن برنامه نویسان ما دسترسی پیدا می کنید و در صورت نیاز به آنها کمک می کنید. » بیشتر بیاموزید

7. برنامه خود را در App Store راه اندازی کنید

آیا آماده راه اندازی برنامه خود هستید؟ اکنون که برنامه را ساختید ، زمان راه اندازی آن در App Store فرا رسیده است.

روند انتشار برنامه شما در App Store ساده است:

  1. برای یک حساب توسعه دهنده اپل ثبت نام کنید
  2. عنوان برنامه و متا داده خود را با App Store Connect آماده کنید
  3. آپلود شدن برنامه خود را ساخت به فروشگاه App با Xcode
  4. اپل طبق دستورالعمل های بررسی App Store ، برنامه شما را بررسی می کند
  5. وقتی برنامه شما تأیید شد ، به صورت زنده در App Store منتشر می شود
  6. انجام شده! اکنون افراد می توانند برنامه شما را بارگیری و نصب کنند

هنگامی که برنامه خود را منتشر کردید ، یک صفحه App Store مانند این صفحه دریافت می کنید:



حسن نیت ارائه می دهد تصویر از نرم افزار RED

ساختن یک برنامه ، و انتشار آن در App Store ، نشاط آور است! این بسیار هیجان انگیز است و احساس بسیار خوبی است که شما چیزی را ساخته اید ، آن را در جهان قرار می دهید تا دیگران ببینند و تجربه کنند. با دیدن "آماده فروش" در App Store Connect هنوز پروانه ها به من می آیند ...

بعدی چیست؟

وقتی برنامه خود را منتشر کردید ، کار متوقف نمی شود. در واقع ، این تازه شروع شده است! هنگامی که برخی از بازخوردهای پذیرنده اولیه را جمع کردید (به زیر مراجعه کنید) ، برای بهبود برنامه خود به صفحه طراحی بازمی گردید.

شما برخی از تحقیقات بازار را انجام می دهید ، مدل ها و طرح های خود را بهبود می بخشید و ویژگی های جدیدی ایجاد می کنید. نسخه بعدی برنامه خود را در App Store راه اندازی می کنید و چرخه دوباره راه اندازی می شود. این یک فرایند تکراری است.

همچنین باید برنامه خود را تبلیغ کنید . من توصیه می کنم قبل از راه اندازی برنامه خود ، تبلیغات خود را شروع کنید. شما تولید برخی از وزوز قبل از شما راه اندازی، بنابراین شما زمین در حال اجرا در زمانی که شما در واقع راه اندازی.

در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • یک وبلاگ راه اندازی کنید و از بازاریابی محتوا برای گفتن برنامه خود به مردم استفاده کنید
  • برنامه خود را به سیستم عاملهای نظیر Product Hunt ارسال کنید
  • تبلیغات محلی را انجام دهید و با تأثیرگذاران حوزه خود ارتباط برقرار کنید
  • برای کاربران برنامه جدید یک کمپین پردازنده ایجاد کنید
  • با App Store Optimization کلمات کلیدی برنامه خود را بهینه کنید
  • ابتدا بر روی گرفتن 1 کاربر تمرکز کنید ، سپس 10 ، سپس 1000 ، سپس 10.000 - سعی نکنید از ابتدا بر روی هزاران نفر تأثیر بگذارید
  • از جلوه شبکه برای ساخت محصولی استفاده کنید که وقتی افراد بیشتری از آن استفاده می کنند بهتر شود و به افراد کمک کنید برنامه شما را با دیگران به اشتراک بگذارند
  • یک کمپین نصب برنامه در فیس بوک تنظیم کنید یا از Search Ads در App Store استفاده کنید
  • با استفاده از SKStoreReviewController از کاربران برنامه درخواست بررسی (که متعاقباً رتبه بندی App Store شما را افزایش می دهد) کنید
  • داده های متا و تصاویر صفحه برنامه خود را بهبود بخشید و از مزایای استفاده از برنامه خود به دیگران بگویید (به جای اینکه فقط ویژگی ها را لیست کنید)

هر کاری که انتخاب می کنید انجام دهید: به آن پایبند باشید . من از رزمنده ای که بر 1000 تکنیک تسلط داشته باشد نمی ترسم ، اما از جنگجو که هزار بار یک تکنیک را انجام داده است می ترسم. در مورد بازاریابی هم همینطور: ثبات مهم است!

  • زمان: انتشار یک بعد از ظهر طول می کشد ، برترین ها.
  • هزینه: 99 دلار در سال برای انتشار در فروشگاه App.

8. برنامه خود را برای دستیابی به افراد مناسب به بازار عرضه کنید



توسعه دهندگان برنامه ها مشکل گشا هستند. برنامه شما مشکلی را برای کسی حل می کند و این همان چیزی است که وی را متقاعد می کند تا برنامه شما را نصب و استفاده کند. اما آیا همه چیز در آن وجود دارد؟

بازاریابی به تحقق تغییرات کمک می کند . به عنوان مثال تغییر از یک راه حل قدیمی به یک راه حل جدید. به عنوان یک توسعه دهنده برنامه ، بخشی از کار شما کمک به مردم برای انجام این انتقال است.

بازاریابی شهرت بدی دارد ، خصوصاً در میان افراد صاحب فن. آنها وقتی به بازاریابی می اندیشند ، به فروشنده شل و ول خانه به خانه ، نحوه فروش اطلاعات خصوصی فیس بوک و ترغیب مردم به خرید چیزهایی که نیازی ندارند ، فکر می کنند.

توسعه دهندگان اغلب فکر می کنند محصولات خوب نیازی به بازاریابی ندارند . هنگامی که به سوراخ 1/8 need نیاز دارید ، مته 1/8 را خریداری می کنید. منطقی است ، درست است؟ به چه بازاریابی نیاز دارید؟

بیشتر محصولاتی که خریداری می کنیم به اندازه بیت های مته ساده نیستند. چه عواملی باعث می شود که مردم آیفون را به جای اندروید انتخاب کنند؟ چرا به جای فولکس واگن تسلا بخریم؟ آیا مردم فقط به دلیل گرسنگی به رستوران 3 ستاره میشلین می روند؟

بازاریابی صدایی است که به مردم می گوید شما کی هستید ، برای چه چیزی ایستادگی می کنید و تفاوت شما با گزینه های موجود چیست. بازاریابی عبارت است از اعتماد ، همدلی و ایجاد ارتباط با مردم.

این در مورد داشتن فروتنی برای گفتن به کسی است که راه حل شما برای او بهترین راه حل نیست و داشتن شهامت برای صحبت با کسانی که می توانند از آنچه شما ایجاد کرده اید بهره مند شوند.

آیا به عنوان توسعه دهنده برنامه به بازاریابی نیاز دارید؟ جهنم آره! شما می خواهید ایده های شما گسترش یابد ، درست است؟ محصول شما وقتی افراد مناسب سود می برند بهتر می شود.

بازاریابی راهی برای رسیدن به آن افراد است. از آن عاقلانه استفاده کنید و پشت منطق پنهان نشوید. بازاریابی سوالی است که نمی توانید با منطق آن را حل کنید - تنها راه پیش رو ایجاد ارتباط شخصی است.

از کجا شروع می کنید؟ 3 سوال ساده بپرسید :

  • برنامه شما چه مشکلی را حل می کند؟
  • برنامه شما برای چه کسانی است؟
  • چگونه می توانید به آن افراد برسید؟

با استفاده از استراتژی های مورد بحث ما، مانند نوشتن در مورد موضوعات مربوط به برنامه شما، بهینه سازی خود را در فروشگاه App رتبه بندی ، با شروع مبارزات انتخاباتی آگهی، یا های Onboarding کاربران جدید است. به افراد کمک کنید کشف کنند که برنامه شما برای آنها مناسب است .

  • زمان: تا جایی که می توانید به افراد کمک کنید تا برنامه شما را کشف کنند.
  • هزینه: بازاریابی عالی رایگان و بدون قیمت است.

ساختن برنامه ها فقط کدگذاری نیست بلکه ایجاد تغییر نیز هست! در دوره توسعه iOS من ، شما با اصول تجارت برنامه و بازاریابی و همچنین توسعه iOS آشنا می شوید. » بیشتر بیاموزید

9. برنامه خود را با بازخورد کاربر بهبود ببخشید



بازخورد واقعی کاربر برای ساختن یک برنامه مهم است. شما برای بهبود برنامه خود از تجربه کاربر و بازخورد وی استفاده می کنید. چگونه اون کار را انجام می دهی؟

  • برای جمع آوری داده های کمی از تجزیه و تحلیل برنامه استفاده کنید
  • برای بدست آوردن داده های کیفی از نظرسنجی ها و مصاحبه ها استفاده کنید
  • به طور مرتب با کاربران خود صحبت کنید و ارتباط شخصی برقرار کنید

ساده ترین راه برای دریافت بازخورد از کاربران برنامه شما ، ارسال ساده یک ایمیل شخصی برای پرسیدن وضعیت آنها و نحوه استفاده از برنامه شما است. شما به معنای واقعی کلمه می پرسید: "چگونه از برنامه من استفاده می کنید؟" نیازی به تجزیه و تحلیل پیچیده نیست!

نکته اصلی "چگونه" است. شما نمی پرسید که آیا آنها برنامه شما را دوست دارند ، یا چگونه می خواهند آن را بهبود یافته ببینند یا درباره ویژگی جدید چه نظری دارند. می توانید این س questionsالات را بپرسید ، اما احتمالاً آنها پاسخ های موجهی به شما می دهند. آنچه شما نیاز دارید پاسخ های دنیای واقعی است.

استیو کروگ در کتاب خود فکر نکن ، استدلال می کند که شما می خواهید کاربران واقعی را همانطور که از برنامه شما استفاده می کنند تماشا کنید. می توانید از آنها بپرسید که چه عواملی انگیزه آنها را برای انجام اقدامی خاص در برنامه شما ایجاد کرده است یا در نتیجه چه انتظاری داشته اند ، اما نمی خواهید که آنها درباره س questionsالات خیلی سخت فکر کنند.

خطر اجرای نظرسنجی ها و گروه های متمرکز این است که افراد شروع به فکر کردن در مورد آنچه که فکر می کنند ، و فکر کردن در مورد واکنش آنها در برخی از سناریوها. بهتر است آنها را در سناریوی مورد تحقیق قرار دهید و ببینید چه کاری انجام می دهند!

خطر دیگر غواصی بیش از حد در ابزارهای تجزیه و تحلیل و تنها استفاده از تجزیه و تحلیل برای تصمیم گیری درباره برنامه شماست. فقط با مشاهده اعداد نمی توانید تصویری دقیق از نحوه استفاده از برنامه خود تهیه کنید. شما باید با کاربران برنامه خود ارتباط شخصی برقرار کنید و با آنها نیز صحبت کنید.

هنگامی که برخی از آن جلسات بازخورد را انجام دادید ، تعاملات موجود در برنامه خود را شناسایی می کنید که فکر می کنید متفاوت خواهد بود. شما انتظارات خود را با نتایج واقعی مقایسه می کنید و می بینید که آیا با هم مطابقت دارند. اگر آنها این کار را نکنند ، یا باید انتظارات خود را تغییر دهید ، یا برنامه خود را تغییر دهید.

لیستی از پیشرفت های احتمالی ایجاد کرده و موارد موجود در این دو دسته را اصلاح کنید:

  • مواردی را که اشتباهات آشکاری است برطرف کنید
  • مواردی را که به راحتی حل می شوند برطرف کنید

خیلی پیچیده نکنید ، این علم موشک نیست! مواردی که باید بهبود یابند را بهبود بخشید و سریع نسخه جدیدی از برنامه خود را راه اندازی کنید.

کلید کار با بازخورد کاربر ، آزمایش عملکردها و نتایج است. هیچ کس نمی داند که چه چیزی بهتر از قبل آزمایش می شود و نتایج را اندازه گیری نکرده است. هرچه سرعت چرخش شما در انجام آزمایش ها و پیشرفت های آنها بیشتر باشد ، برنامه شما سریعتر بهبود می یابد.

می توانید برنامه خود را با TestFlight تست کنید . به سادگی برخی از افراد را به آزمایش برنامه خود دعوت کنید و برنامه بعدی خود را برای آنها ارسال کنید. شما می توانید حداکثر 10.000 نفر را دعوت کنید ، و آنها می توانند بازخورد سریع در مورد آخرین تکرار شما را ارائه دهند.

  • زمان: چند ساعت تا چند روز برای آزمایش UI / UX. زیاده روی نکنید
  • هزینه: اگر از مشتریان خود بپرسید رایگان است. 100 دلار برای ابزار تست خوب.

بعدی چیست

Pfew ، این کاملاً گردش کار است! پس چه بعدی؟

اول ، مهم این است که با پیروی از الگوی گام به گام ، هیچ کار خلاقانه ای انجام نشده است. اکنون مراحل را می دانید ، اما اجرای این مراحل در ساخت یک برنامه موفق اهمیت دارد.

دوم ، شما باید با برنامه خود به عنوان یک تجارت رفتار کنید. این یک هدف تجاری برای ارائه ارزش ، و حفظ توانایی ارائه ارزش با گرفتن هزینه است. شما به دلیل مفید بودن دستمزد می گیرید و در نتیجه در کار خود ادامه می دهید. بازی خوب است اما زمین بازی نیست.

من به شما توصیه می کنم در این مرحله از ساخت برنامه بفهمید که در کجا هستید و گام بعدی را به بهترین شکل ممکن بردارید. به پیشرفت ، ایجاد حرکت ، کسب بینش ادامه دهید و متوقف نشوید. قبل از اینکه بدانید ، با برنامه خود تأثیر می گذارید - یا فقط لذت می برید!

منبع :
https://learnappmaking.com/how-to-make-an-app/
https://iracode.com/app-design/
https://faradars.org/courses/fvand9706-develop-android-web-application-using-php-and-mysql

https://appsaz.ir/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%BE%D9%84%DB%8C%DA%A9%DB%8C%D8%B4%D9%86/<br/>https://faranesh.com/programming/14928-making-applications-and-android-programming-android

https://www.udemy.com/topic/mobile-app-design/

چگونه اپ بسازیم
علاقه مند به پژوهش و یادگیری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید