ویرگول
ورودثبت نام
هایزنبرگ
هایزنبرگ
خواندن ۵ دقیقه·۵ روز پیش

ریاضی چرا مهم نیست؟

من تو مدرسه تو خونه و تو هرجایی با ریاضی مشکل داشتم هیچ چیزی به اندازه ی مسئله های ریاضی ذهن مرتب و تر و تمیز من رو مضطرب نمی کرد ریاضی باعث می شد سرم درد بگیره و گشنه ام بشه و حوصله ام سر بره ریاضی دان ها می گن بهترین لحظات ریاضی زمانیکه که می گی آها پس جواب اینجاست من هم همین فکر رو می کردم فکر می کردم باید سریع سوال ها رو حل کنم بفهمم سوال چی می خواد و بهش بدم و بگم خیلی خفنم ولی مشکل اینجا بود که من صبور نبودم نمی تونستم درست و صبورانه فکر کنم و اینم از شیوه ی تفکر من نشأت می گرفت اسمش رو می زارم بی علاقگی و بی حوصلگی من به دنبال جواب مسئله ها نبودم فقط می خواستم از شرشون خلاص بشم دانش آموز ها و آدم های زیادی شاید مثل من بودن اون ها ریاضی رو دوست نداشتن نمی تونستن برای مسئله ها فداکاری کنند اونها بزرگتر از مسئله ها بودند شاید شعاری به نظر بیاد ولی آدم های بی حوصله و تنبل برای ریاضی عالی هستند اینجور آدم ها هیچوقت استعداد ریاضی درون خودشون رو درک نمی کنند چون معلم ها والدین و دوستان با پتک می زنند تو استعداد شون من اینطوری نبودم یعنی خوشبختانه نشدم و اینکه ریاضی برای من تجربه ی بدی نیست به دلیل رعایت چند تا نکته بود که باعث شد تنبل ترین آدم جهان(یعنی من) ریاضی رو دیگه حتی برای نمره نخونه یا برای اینکه بگه چقدر خفنه ریاضی تبدیل به علاقه شد دوست داشتم مسئله های بیشتری حل کنم و می دونستم اگه سر کلاس خوب گوش ندم نمی تونم درست مسئله ها رو حل کنم و خب خودم این نکات رو از یکی از دوستام یاد گرفتم بعضی ها شون هم خودم فهمیدم بریم سراغ شون

من تو مدرسه تو خونه و تو هرجایی با ریاضی مشکل داشتم هیچ چیزی به اندازه ی مسئله های ریاضی ذهن مرتب و تر و تمیز من رو مضطرب نمی کرد ریاضی باعث می شد سرم درد بگیره و گشنه ام بشه و حوصله ام سر بره ریاضی دان ها می گن بهترین لحظات ریاضی زمانیکه که می گی آها پس جواب اینجاست من هم همین فکر رو می کردم فکر می کردم باید سریع سوال ها رو حل کنم بفهمم سوال چی می خواد و بهش بدم و بگم خیلی خفنم ولی مشکل اینجا بود که من صبور نبودم نمی تونستم درست و صبورانه فکر کنم و اینم از شیوه ی تفکر من نشأت می گرفت اسمش رو می زارم بی علاقگی و بی حوصلگی من به دنبال جواب مسئله ها نبودم فقط می خواستم از شرشون خلاص بشم دانش آموز ها و آدم های زیادی شاید مثل من بودن اون ها ریاضی رو دوست نداشتن نمی تونستن برای مسئله ها فداکاری کنند اونها بزرگتر از مسئله ها بودند شاید شعاری به نظر بیاد ولی آدم های بی حوصله و تنبل برای ریاضی عالی هستند اینجور آدم ها هیچوقت استعداد ریاضی درون خودشون رو درک نمی کنند چون معلم ها والدین و دوستان با پتک می زنند تو استعداد شون من اینطوری نبودم یعنی خوشبختانه نشدم و اینکه ریاضی برای من تجربه ی بدی نیست به دلیل رعایت چند تا نکته بود که باعث شد تنبل ترین آدم جهان(یعنی من) ریاضی رو دیگه حتی برای نمره نخونه یا برای اینکه من ب چقدر خفنم ریاضی تبدیل به علاقه شد دوست داشتم مسئله های بیشتری حل کنم و می دونستم اگه سر کلاس خوب گوش ندم نمی تونم درست مسئله ها رو حل کنم و خوب خودم این نکات رو از یکی از دوستام یاد گرفتم بعضی ها شون هم خودم فهمیدم بریم سراغ شون

چقدر خفنم ریاضی تبدیل به علاقه شد دوست داشتم مسئله های بیشتری حل کنم و می دونستم اگه سر کلاس خوب گوش ندم نمی تونم درست مسئله ها رو حل کنم و خوب خودم این نکات رو از یکی از دوستام یاد گرفتم بعضی ها شون هم خودم فهمیدم بریم سراغ شون چقدر خفنم ریاضی تبدیل به علاقه شد دوست داشتم مسئله های بیشتری حل کنم و می دونستم اگه سر کلاس خوب گوش ندم نمی تونم درست مسئله ها رو حل کنم و خوب خودم این نکات رو از یکی از دوستام یاد گرفتم بعضی ها شون هم خودم فهمیدم بریم سراغ شون

نکته ی اول:تمرکز(همون دقت خودمون)

نکته ی دوم: شجاعت (این خیلی مهمه)

نکته ی سوم: تفکر منظم و منسجم(همه اینو دارن)

تو حل مسئله ها از همه ی این ها باید استفاده بشه از تمرکز شروع کنیم معمولا ذهن های مردم تو مقابله شدن با مسئله خیلی تند کار می کنه و ممکنه چیز های زیادی که کمک ش می کنند مسئله رو حل کنه رو فراموش کنه یا نبینه پس صبر و تمرکز خیلی مهمه اینکه از اطلاعات مسئله درست و به جا استفاده بشه همچنین از آموخته های قبلی در جای مناسبی استفاده بشه خیلی مهمه

شجاعت عامل کلیدی در حل مسئله است شجاعت یعنی از مسئله نترسیم و آروم آروم حلش کنیم شجاعت مهم ترین عامل ناامید نشدن افراد از حل مسئله و زنده نگه داشتن روحیه ی ریاضی هست که به آدم ها جرأت میده مسئله رو هرچقدر هم سخت باشه حل کنند یا حداقل از ترس سختی مسئله بیخیال اش نشوند

اما تفکر منسجم یعنی یه کمی صبر یه ذره آرامش و مقدار کمی تأمل و فکر و از گوشه ای آرام شروع کردن و جلو رفتن و در یک کلام لذت از مسیر حل سوالات

ریاضی
Science is very interesting
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید