ویرگول
ورودثبت نام
طراح رابط کاربری
طراح رابط کاربری
خواندن ۲ دقیقه·۱۴ روز پیش

tint tone shade طراح رابط کاربری

اول از همه سلام.

من یه کارآموز طراح رابط کاربری هستم که هرچی سرچ زدم داخل ویرگول درباره این موضوع اطلاعات خاصی پیدا نکردم غیر از همین که چند نفر اومده بودنن توضیح داده بودن که اصلا چی هست این طراح رابط کاربری برای منی که چی بودن این رشته گذر کردم و میخواستم اطلاعات دیگه ای رو بخونم چیز دیگه ای وجود نداشت.

تا امدم خودم هر چیزی که یاد میگیرم رو به نوشته تبدیل کنم که هر کسی خواست بتونه استفاده کنه و موندگار بشه.

user interface designer

ویا به صورت مخفف ui

این پالت رنگی که تسک استاد بود برای ما

اولی تینت به معنی اینکه یک مربع صورتی که کشیدید یک رنگ سفید بهش اضافه کنید با درصد ده.

و همینطور از مربع کپی بگیرید که اونم با alt انجام میشه و درصد رنگ سفید رو ده درصددیگه افزایش بدید

همینطور تا آخر. نکته مهم اینه که فقط تینت با رنگ سفیده.

دومی تون هست که از ترکیب خاکستری و رنگ اصلی به دست میاد.

و مد رنگی رو باید بزاری HSB و از سمت چپ دو کادر رو عدد صفر بدی و کادر بعدی 50 که رنگ خاکستری مورد نظر درست بشه.

و مراحلی که بالا گفتم رو انجام بدی از ده درصد شروع میشه تا صد درصد که رنگ از صورتی میشه خاکستری کامل میشه در واقع tone ترکیب رنگی خاکستری با رنگ اصلی هست.

و

آخری هم شید ترکیب رنگ اصلی با مشکی.

و حالا اصل مطلب که اصلا به چه دردی میخوره؟

موقعی که ما برای یک برند خاصی طراحی میکنیم که رنگ برند رو یک رنگ مشخص شده هست و ما میخواهیم در طراحی کمی رنگ روشن تر استفاده کنیم که میشود tint باید استفاده کنیم و اگر رنگ تیره تر خواستیم از پالت رنگی tone / shade استفاده میکنیم

و البته که یک پلاگین هست که یک رنگ رو بهش بدی به اصطلاح تینت تون شید رو بهتون میده ولیاستاد گفت اول کاری خودتون درست کنید که یاد بگیرید.

رابط کاربری
جهان رابط کاربری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید