اتاقک گلی نیز یک موضوع مرتبط با دفاع مقدس را دستمایه قرارمی دهد اما با یک تفاوت که مدخل قصه اش را یک بستر عاشقانه لحاظ می کند و می کوشد تا پیوندی میان سلحشوری و دفاع نظامیان در کنار سایر اقوام ایجاد کند که فی نفسه دغدغه محترمی است.بخش عمده ای از سکانس هایش را به درگیری و تنش میان دو قطب خیر و شر اختصاص می دهد و کارگردان در مدیریت این صحنه ها موفق عمل می کند. همین طور در ساختن یک رابطه عاشقانه میان شاهو و خزال. انتخاب بازیگران به درستی می تواند انعکاس دهنده حال و هوای مردمان خطه مورد نظر فیلمساز باشد. گذشته از همه این نکات مثبت با چند نقطه ضعف نیز رو به رو هستیم که بزرگترین اش عدم ایجاد تعادل و توازن میان صحنه های عاشقانه و یا با عبارتی فضا و مناسبات روستاییان با سکانس های جنگی و پر حادثه است که از حرکت به سمت انسجام کامل اثر جلوگیری می کند. آدم های جبهه و جنگ نیز آنچنان که باید پرداخت نمی شوند و در نهایت با تصویری کلیشه و تکراری مثل سایر آنچه تاکنون از آنها دیده ایم رو به رو هستیم که البته استثنائاتی همچون کاکتر رزمنده تازه داماد که به دنبال حلقه اش می گردد و نیز دو برادر رزمنده در فیلم هم وجود دارد. برخی تاکیدات فیلمنامه نویس و فیلمساز جهت احساسی کردن بار عاطفی فیلم بیرون زننده است؛ در حالیکه خود فیلم گویای شقاوت و رنج های رفته به مردمان این آب و خاک در جریان جنگ تحمیلی هست.فیلم که در روستای برده رش شهرستان جوانرود فیلمبرداری شده، با محوریت دفاع مقدس و عملیات مرصاد بوده و هدف آن نشان دادن مقاومت مردم مظلوم کرمانشاه به ویژه مردم روستاهای شیان و دلو اسلام آباد غرب در برابر جنایات سازمان منافقین در عملیات مرصاد است.