ویرگول
ورودثبت نام
محمد اسدزاده
محمد اسدزاده
خواندن ۶ دقیقه·۱ سال پیش

تجربه ی من از ساخت فروشگاه اینترنتی اختصاصی

سلام من سالهاست برنامه نویس وب هستم و بیش از بیست بار پروژه های تحت وب انجام دادم که همگی فروشگاه های اینترنتی بودن و تقریبا هفتاد درصدشون موفق بودن و میخاستم در این مقاله درباره ی تجربیات خودم صحبت کنم.

سالها پیش که رفتم یه شرکت و قصد داشتم استخدام بشم به من گفتن آیا چیزی بلدی ؟ گفتم بله من وب کار میکنم و بعد از کلی مصاحبه با مدیر شرکت که البته بیشتر تعریف از خود شرکتشون بود تا صحبت درباره ی استخدام و حقوق و .... منو بردن پیش یکی از برنامه نویساشون که مثلا منو سوال جواب بکنه !

بعد از کمی سوال کردن برگشت به مدیرشون گفت اوکیه و من حس رضایت رو توی چهره ی مدیر شرکت دیدم و بعد از اینکه از حقوق سوال کردم مدیر شرکت تفره رفت تا اینکه من همونجا فهمیدم من اصلا نباید با این شرکت همکاری کنم ! مدیری که نمیتونه واضح درباره ی مسعله ی حقوق صحبت بکنه در آخر هم خودش به مشکل میوفته و هم کارمنداش !

خلاصه که من از اون شرکت زدم بیرون و همون روز بود به سرم زد یه پروژه بسازم و بعنوان نمونه بزارم تو اینترنت و از اونجا مشتری جذب کنم . البته تیری تو تاریکی بود .

مصاحبه ی استخدامی در شرکت طراحی وب و ...
مصاحبه ی استخدامی در شرکت طراحی وب و ...



شروع کسبو کار من از اینجا بود

من یه سایت برای خودم درست کردم و خودمو معرفی کردم اطلاعات تماس قرار دادم و یک فروشگاه آنلاین طی یک هفته طراحی کردم و تو صفحه ی اول سایت قرار دادم.

یک ماه گذشت و هیچکس تماسی نگرفت و حتی سایت من بازدید خاصی نداشت کم کم داشتم ناامید میشدم که گفتم شاید یک ایرادی تو کار من هست !

آخه خیلیارو میدیدم که درآمد خوبی دارند و گفتم چرا من نداشته باشم ؟!

شروع کردم به عضو شدن در انجمن های مختلف در سایت ها و همچنین گروه های مختلف تلگرامی و بعد اونجا لینک فرستادم و سایتم را معرفی کردم.

یک روز بعد گوشیم زنگ خورد یه آقایی از شهر مشهد بود و گفت ما نیاز به یک فروشگاه آنلاین برای فروش لوازم سیسمونی داریم که بتونیم از طریق سایتمون محصولاتمون رو بفروشیم.

با هم توافق کردیم و قرار شد ۵۰٪ مبلغ پروژه را بعنوان پیش پرداخت به من بپردازند و بعد از دریافت مبلغ شروع کردم.

حدود بیست روز طول کشید پروژه را تحویل دادم و مابقی مبلغ را هم چند روز بعد تصفیه کردند و من خیلی خوشحال بودم چون آن سالها با آن پول میشد یک لپ تاپ متوسط خرید ! الان با اون پول دو سه وعده غذا خوب میشه خرید ...

بعد از این اتفاق شروع کردم به رزومه سازی و هر بار نمونه کارها و پروژه هایم را به رزومه ی خودم اضافه میکردم. سالها طول کشید تا به جایی برسم که آنقدر پروژه داشته باشم که واقعا وقت نکنم خیلی از پروژه ها را قبول کنم !


اما داستان من با فریمورک لاراول

فریمورک لاراول برای سااخت شاپ آنلااین
فریمورک لاراول برای سااخت شاپ آنلااین

دوران بررنامه نویسی من در دنیای web با ورود به دنیاای Laravel متحول شد و واقعا تونستم بسیار سریعتر پیشرفت کنم.

ساخت یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از فریمورک لاراول باعث بهبود و پیشرفت قابل توجه نسبت به نسل قبلی فروشگاه‌های آنلاین می‌شود.

در اینجا به برخی از مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با لاراول اشاره خواهیم کرد :


1- بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات وب: لاراول دارای امکانات متعددی است که به بارگذاری سریع صفحات وب کمک می‌کنند. این امر موجب افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و بهبود سئو می‌شود.


2- پشتیبانی از ساختار برنامه‌نویسی SEO Friendly: لاراول بهینه‌سازی‌هایی را در قالب ساختار برنامه‌نویسی خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از URLهای دوستانه جهت بهبود سئو و استفاده از متا تگ‌ها برای توضیحات صفحات اشاره کرد. این امور باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود.


3- امکان استفاده از روش‌های بازاریابی آنلاین: با استفاده از لاراول، می‌توان راهکارهای بازاریابی آنلاین را در فروشگاه اعمال کرد. این امر همچنین موجب دیده شدن و شناخته شدن بهتر برند و محصولات در دنیای آنلاین می‌شود.


4- پیشرفته بودن در طراحی رابط کاربری: لاراول امکانات متعددی برای طراحی رابط کاربری حرفه‌ای فراهم می‌کند. طراحی رابط کاربری مناسب و به روز، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد و باعث رضایت بیشتر مشتریان می‌شود.


5- مقاومت در برابر حملات امنیتی: لاراول امکانات بسیاری در حوزه امنیت و جلوگیری از حملات هکر‌ها دارد. این امر اعتماد مشتریان به فروشگاه را افزایش داده و موجب رتبه بالاتر در نتایج جستجو می‌شود.


به طور خلاصه، ساخت فروشگاه اینترنتی با استفاده از لاراول مزایای فراوانی دارد که می‌تواند بهبود سئو و جذب مخاطبان را تسهیل کند. با تکمیل مراحل نصب و راه‌اندازی لاراول، شما می‌توانید یک فروشگاه آنلاین با سئوی قوی و سرعت بالا داشته باشید تا بتوانید محصولاتتان را بهتر و سریعتر بفروشید.


یک خاطره جالب از شروع من با لارااول و ساخت shop آنلاین

به تازگی تصمیم گرفته بودم در دنیای توسعه وب قدم بگذارم و برنامه‌نوویسی را یاد بگیرم. با تحقیق در مورد بهترین راه‌ها و ابزارهایی که به من کمک می‌کنند تا با مفهوم و فرآیندهای برنامه‌نوویسی آشنا شوم، به دوره‌ای با نام "دوره ی پروژه محور لاراول برای ساخت فروشگاه مشابه دیجیکالا" رسیدم که نظرات مثبت زیادی در موردش دیدم .

برخی از دوستان من این دوره را قبلاً به من پیشنهاد داده بودند و به جرات می‌توانم بگویم که این دوره واقعاً برای من تاثیرگذار و مفید بود. از روز اول شروع دوره، با محتوایی جذاب و عملی رو به رو شدم.

استاد مجربی ( مهندس سام نیکزاد ) که در این دوره تدریس می‌کند، توانسته بود اصول پروژه محور برنامه‌نویسی و مفاهیم لاراول را به شیوه‌ای ساده و قابل فهم برای من توضیح بده.

طی این دوره، با طراحی و پیاده‌سازی یک پروژه واقعی با استفاده از لاراول، تجربه‌ای واقعی از فرآیند توسعه وب کسب کردم. از ساختار MVC لاراول، بسته‌ها و اشیاء Eloquent ORM، طراحی رابط کاربری و بهینه‌سازی پایگاه داده، همه چیز در این دوره مورد بررسی وعملی قرار گرفت.

استفاده از یک دوره پروژه محور مثل این برای یادگیری بهتر اصول و تکنیک‌های لاراول و توسعه وب، بیش از خواندن کتاب‌ها یا مقالات موثر است. واقعاً درک عمیق‌تری از این چارچوب بدست می‌آورید و به دست آوردهای خود را در طول راه به صورت عملی پیاده می‌کنید.

بعد از اتمام این دوره، نه تنها توانستم یک پروژه واقعی را با لاراول پیاده‌سازی کنم، بلکه همچنین قادر به استفاده از امکانات پیشرفته‌تر لاراول برای بهبود و توسعه پروژه‌هایم شدم. روش‌ها و تکنیک‌هایی که در این دوره آموختم، به من در ارائه کد خوانا، بهینه و با کیفیت کمک می‌کنند.
اگر شما هم به دنبال یک دوره جذاب و عملی برای یادگیری لاراول هستید، بهتر است این دوره را بررسی کنید. شما همچنین ممکن است از تجربه قوی و پیشرفت قابل مشاهده که این دوره به من داده است، لذت ببرید.

در ادامه متن قبلی، باید به شما بگویم که این دوره سورس کد آماده برای نصب هم دارد.این سورس کد قابلیت اینو داره که یک فروشگاه اینترنتی کاملا اختصاصی باهاش پیاده سازی کنید. با استفاده از این سورس کد قابلیت‌های مختلفی را می‌توان در فروشگاه ایجاد کرد، مانند اضافه کردن محصولات، جستجو در محصولات، افزودن به سبد خرید، پرداخت امن، مدیریت کاربران و...

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این دوره می‌توانید به صفحه زیر مراجعه کنید:

لینک دوره پروژه محور لاراول




فروشگاه اینترنتیکسب و کار اینترنتیتجربیات منرابط کاربری
عاشق برنامه نویسی وب و برنامه نویسی موبایل
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید