ویرگول
ورودثبت نام
ملیکابذرکار
ملیکابذرکار
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

چرا اعتماد به نفس ندارم؟!

اگه تو باهوش ترین آدم هم باشی،ادیسون دومی هم باشی ،ولی اعتماد به نفس نداشته باشی ،

نمیتونی توی این جامعه زندگی کنی.

تاحالا به این موضوع فکر کردی که شاید ادیسون یا خیلی از ادمای مهم جهان ،اولین کسی نبودن که دنیا رو تغییر دادن! شاید واقعا ادیسون اولین کسی بود که کار خودش و مطرح کرد ،قطعا خیلی از ادما ممکنه قبل ادیسون لامپ و اختراع کرده بودند ،اما شاید اعتماد به نفس و ترس از مسخره شدنو داشتن که مطرح نکردن؛


اما باید چیکار کنیم ؟!

حتما شماهم این حس و تجربه کردید ،که پدرومادرهامون مارو با دیگران ،بچه های فامیل ،یا دوستامون مقایسه میکنن،

میدونی مهم ترین دلیل این موضوع چیه؟

چون پدرومادرهامون،مارو خوب نمیشناسن ،نمیدونن ما چه توانایی هایی داریم ،نمیدونن ،استعدادمون چیه و نقاط قوت و ضعفمون چیه!

به خاطر همینه همیشه بادیگران مقایسه میشیم!

اما راهکار :)

۱:گل به خودی نزنیم ،(اینقدر خودمون و سرزنش نکنیم ،روی خودمون خط نندازیم)

۲:شناخت کافی از خودم «بدونم ،تواناییم ،استعدادم و نقاط قوتم چیه»

۳:به این باور داشته باشم که راه های قدیمی به دروازه های جدید ختم نمیشه! باید تغییر کنیم/

۴: نورافکن خودم را روشن کنم ،ابراز وجود کنم ،تاوقتی که من خودم را به دیگران نشناسونم ،هیچ وقت کسی متوجه نمیشه من چه توانایی هایی دارم.

اعتماد نفسخجالت اعتماد به نفسمقایسهترسشهامت
ما را تمام لذت هستی به جستجو ست?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید