ویرگول
ورودثبت نام
لیلافرزادمهرm_15996912
لیلافرزادمهرm_15996912
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

نامه به نوه عزیزم بیست ودوم خرداد1402 (سحر خیزی)

سلام دلبندم

ضرب المثلی هست که می گوید اگر زمان کافی برای انجام امور روزانه نداری فقط نیم ساعت صبح زودتر بیدار شو.

اولادم ،عزیز دلم ،نمونه بارز آنرا در روز یکشنبه داشتم. دو تا از اقساط بانکیم تمام شده بود وباید برای تصفیه حساب به بانک مراجعه می کرد.ازآنجایی که گرفتن مرخصی برایم مشکل هست  کارم را به تعویق می انداختم.

تا اینکه اعلام شد که برای کنترل ترافیک در ساعات پیک تردد، بانکها از ساعت6صبح باز هستند. با خوشحالی از این موضوع شش صبح بیدار شدم.

با روشن شدن ماشین ساعت شش ونیم شده بود که به بانک ملت میدان مادر رسیدم. وارد شدم و تا افتتاح حساب ساعت هفت و10دقیقه بود. از آنجا به بانک سپه رفتم وبعداز صحبت با رئیس معلوم شد که باید به شعبه بانک سپه در میدان کرج بروم. برای پرداخت مالیات برارزش افزوده بانک کشاورزی آقای هاشمی به میدان والفجر رفتم وپرداخت هارا انجام دادم.

از دارایی بیرون زدم وبه بانک ملی شعبه مصباح رفتم تا حسا ب تسهیلاتی که فکر می کردم مربوط به آنجاست را تسویه کنم. بعداز گرفتن شماره به باجه تسهیلات مراجعه کردم. مرد پشت باجه گفت: به شعبه خلج آباد مراجعه کنید. باز بیرون آمدم وبه سمت شعبه بانک سپه واع در میدان کرج رفتم. کمی معطل شدم تا مسول باجه از جلسه ای که با رئیس بانک داشت برگردد. کارم تمام شد.مسیر بعدی بانک خلج آباد بود.

خانمی جلوتر از من درحال تحویل مدارک تسهیلات فرزند آوری بود.(این روزها برای اینکه به رشد جمعیت کمک کنند دوتا طرح گذاشته اند یکی وام 20میلیونی برای  هرفرزند و دیگری  ثبت نام ماشین بدون قرعه کشی).

بعد از ایشان به باجه نزدیک شدم .تنها گواهی کسر از حقوق را تحویلم داد. کارمند اصرار داشت که چک ندارم . با اطمینان گفتم که دارم. مدتی را به بازو بسته کردن چند زونکن پرداخت وبالاخره چک پیدا شد. با خوشی از آنجا بیرون آمدم ودر بین راه یادم آمد که میتوانم  در این زمان روغن ماشین را هم عوض کنم. انجام آنکار پایان فعالیت روزانه بود. ساعت10در شرکت حضور داشتم.

این سحر خیزی برایم چند حسن داشت.

-در تمام این مسیر ها جای پارکم مهیا بود وبدون اینکه فکر کنم راحت ماشین را پارک کردم ورفتم.

-در هیچ بانکی صف نبود.

-کلی کار عقب افتاده انجام شد.

-دوتا از تسهیلاتم را بستم وموجودی آنرا دریافت کردم.

-خیابانها خلوت وبدون ترافیک بود.

-برای تعویض روغن ماشین مدتها بود که این هفته وآن هفته می کردم که به لطف مرخصی ساعتی آنهم حل شد.

-واز همه مهمتر اینکه در زمانم بسیار صرفه جویی شد .کاری که شاید یک روز کامل زمان میخواست را در عرض سه ساعت انجام دادم.

دوستدار تو لیلا

https://leilafarzadmehr.ir/نامه-به-نوه-عزیزم-بیست-ودوم-خرداد1402-سحر-خ/

صرفه جوییسحر خیزیبانک
لیلا فرزادمهر هستم فوق لیسانس بازرگانی بین الملل‌.کارمند حسابداری.با نوشتن دنیای اطرافم رو رنگ می کنم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید