ویرگول
ورودثبت نام
حسین
حسین
خواندن ۱ دقیقه·۱۰ ماه پیش

راهنمای گم نشدن در دنیای رنگارنگ پادکست‌های فارسی - اپیزود اول

از کجا شروع شد؟

دنیای دهه نود

دانشجو که بودم فکر می‌کردم قراره دنیای بیرون رو خیلی متحول کنم. تو سرم ایده‌هایی داشتم که اصلا دلم نمی‌خواست حتی ثانیه‌ای تو درستیشون تردید کنم.

اون زمان فکر می‌کردم اگه همین مسیر دانشگاه رو ادامه بدم بهترین اتفاقات برام میوفته. سال 84 بود و من یه جوون 19 ساله که هیچ راهنمایی نداشتم.

اون روزا اینترنت هنوز این‌ترنت نبود؛ یعنی یه سری داده و اطلاعات مثل کتابای قدیمی بود که خب به خاطر همینم خیلی به روز نبود و نمیشد واسه آینده ازش استفاده کرد.

هیچ چیزی مثل یه راهنما اون سال‌ها وجود نداشت. هر چی بود تجربه دیگران بود که اونم زمانش گذشته بود و مربوط میشد مثلا به انتخاب شغل تو دهه 40 یا 50.

خلاصه سردرگم بودن و گیج زدن نسبت به آینده یکی از همراهای همیشگی نسل من بوده و شاید الان هم هست.

الان که به اون روزا نگاه می‌کنم متوجه میشم چقدر عقب بودیم ماها. چقدر تعطیل بودیم و چقدر تو انتخاب‌هامون اشتباه می‌کردیم


بهترین پلیر پابجی موبایلپابجیعکس پابجیپلیرگیم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید