ویرگول
ورودثبت نام
الف دال
الف دالبعضی سوالاتی که برام پیش بیاد اگه پاسخ مناسب اش رو پیدا کنم به اشتراک میزارم تا بیشتر بدونی
الف دال
الف دال
خواندن ۳ دقیقه·۲ روز پیش

از آب خوردن راحت تر مصرف گوشی ات رو کم کن

به نام خدا

مشکل استفاده زیاد از گوشی چیه؟

استفاده معمولی از گوشی مانند زنگ زدن یا یادگرفتن از آن یا چند تا ویدیو بلند دیدن اشکالی ندارد تازه مفید هم می تواند باشد اما وقتی که ما وقت زیادی را صرف گوشی می کنیم آسیب هایی در پی دارند از جمله اختلال در تمرکز : وقتی ما در شبکه های اجتماعی بی هدف ویدیو می بینیم یا خبر می خوانیم به طوری که انگار به آن عادت کردیم ذهن ما پر از اطلاعات پراکنده می شود و به چند بخش تقسیم می شود که هم زمان به چند چیز مختلف فکر می کند و این باعث پراکندگی و اختلال در تمرکز می شود و حتی باعث عصبانیت بیش از حد هم می شود

افسردگی و خستگی: همه ما بدون اسثتنا به این دلیل به شبکه های اجتماعی می رویم چون باعث شادی ما میشه و باعث ترشح هورمون دوپامین ( هورمون شادی ) می شود و وقتی بیش از حد در شبکه های اجتماعی بچرخیم دوپامین بیشتری ترشح می شود و در نتیجه سطح اولیه دوپامین ما افزایش می یابد و وقتی کاری انجام دهیم که دوپامین ما را از حالت اولیه بالاتر نبرد باعث میشود که از آن کار پاداش نگیریم و از آن خسته شویم و در روزانه ما هم همین است وقتی سطح اولیه دوپامین ما بالا باشد ما باید خوشی خیلی بالاتری را تجربه کنیم که معمولا در روزانه ما وجود ندارد و همین می شود که باعث افسردگی و خستگی زیاد می شود

اختلال در خواب: وقتی که تا لحظه آخر قبل از خواب یا یک ساعت قبل از خواب در حال استفاده از گوشی یا نمایشگر های دیجیتال هستیم در بدن هورمون ملاتونین که باعث تنظیم شب و روز و خواب بدن می شود به خاطر نور آبی که به چشمان ما می رسد حتی در شب ملاتونین ترشح نمی شود و مغز ما فکر می کند که الان روز است و به همین دلیل است که شب ها خواب خوب و عمیق نداریم و به زور می خواهیم بخوابیم

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

حالا که فهمیدیم ضرر های استفاده زیاد گوشی چیه چجوری آن را کمتر کنیم؟

ما به این دلیل با گوشی ور نمی رویم چون آن را دوست داریم بلکه از آن استفاده می کنیم چون به آن عادت کردیم

و برای کمتر کردن مصرف روزانه گوشی اولین قدم پیدا کردن نرم افزار هایی است که از آن زیاد استفاده می کنیم

یا به عبارتی معتاد آن هستیم برای این کار در بخش باتری در تنظیمات موبایل برو و یکم بیا پایین تا مصرف روزانه

گوشی ات رو ببینی و بدونی که از چه برنامه هایی زیاد استفاده می کنی

وقتی که این کار رو انجام دادی نوبت قدم دوم می رسد :

قدم دوم این است که آن برنامه را مخفی کنید یا آن را حذف کنید و آن را دور از دسترس تان قرار دهید یا اگر می خواهید کامل گوشی تان را بردارید باید بعد از استفاده گوشی آن را در جایی دور قرار دهید که دسترسی به آن سخت تر از جای دیگر باشد مثلا بالای کابینت یا کمد یا در جعبه یا صندوقی و این کار را هر بار تکرار کنید و به احتمال زیاد جواب می دهد

قدم سوم : پاک سازی ذهن از محتوا های پراکنده

برای این مرحله لازم است که یک مهارت فوق العاده موثر ولی آسان را یاد بگیری و آن مدیتیشن است مدیتیشن

به ما کمک می کند که ذهن ما فقط روی یک موضوع بتواند تمرکز کند و حواسش به جا های پرت نرود مدیتیشن

چگونه انجام می شود ؟ ابتدادر یک جای آرام و نسبتا ساکت به طور ثابت بنشینید و نفس را با بینی به داخل کنید و

از دهان خارج کنید و فکرتان را هم به راهی که نفس طی می کند در بدن جلب کنید اینگونه که وقتی نفس را داخل می کنید هوای سردی که به سوراخ بینی وارد می شود را حس کنید و هنگام خروج هوا از دهان گرمی لب ها را حس کنیدو روی آنها متمرکز شوید و گر هم نمی توانید این ها را به خاطر بسپارید فایل های مدیتیشن را در اینترنت جست و جو کنید و یکی از آنها را به دلخواه دانلود و گوش کنید.
تبریک میگم شما دیگه گوشی رو کمتر استفاده می کنید!

اگر اشتباهی دیدید حتما در کامنت ها بنویسید.

شبکه‌های اجتماعیموبایل
۳
۰
الف دال
الف دال
بعضی سوالاتی که برام پیش بیاد اگه پاسخ مناسب اش رو پیدا کنم به اشتراک میزارم تا بیشتر بدونی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید