ویرگول
ورودثبت نام
نجوا
نجوا
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

زیبایی بدون خوشمزگی!


سولاته ترکیب دو اسم “سو” و “لاته” است، سو برگرفته از برند سولیکو کاله و لاته کلمه ای ایتالیایی به معنی شیر است. علاوه بر آن لاته نوعی رسپی قهوه بصورت ترکیبی از شیر و اسپرسو است.سولاته می تواند یک نوشیدنی بسیار خوب برای شروع یک روز پر انرژی یا گذراندن یک بعد ازظهر پرنشاط باشد.


توی فروشگاه به یخچال که رسیدیم مامانم گفت یه سوسیس بگیرم برای اقای ط) که برادرمه منم چشمم خورد به یه لیوان خوشگل که روش نوشته بود موکا روی لیوان های دیگم چیز های دیگه‌ای مثل کاپوچینو و ... بود
سریع در یخچال رو باز کردم و برش‌داشتم فکر نمیکردم شهرستان کوچیک ما ازاینا داشته باشه اسم موکا تازه تر بود برام رو برداشتم و سال ها بود توی فصای مجازی با هشتگ استادی فور می (مطالعه با من) عکس این لیوان قهوه‌ای خوشگل کناره یه عالمه کتاب قطور و مداد و خودکارهای رنگی و فانتزی روی یه میز توی کتابخونه بود اون موقع ها فکر میکردم یعنی چی میتونه داخل اون باشه چه نوشیدنی خوشمزه!؟داخلشه! بخاطر زیبای لیوان همچین فکری رو کرده بودم درراصل
امشب که اونو توی یخچال همسایه دیدم سریع برش داشتم، وقتی رفتیم پای صندق قیمتش ۳۶ تومن شد با خودم گفتم چه چیز خوشمزه‌ای داخلشه که ۳۶ تومن شده و هیجان‌زده بودم برای باز کردنش، مثل خوردن شکلات جرقه‌ای که حس حال جدیدی بود و من ۲۳ ساله خیلی خندم میگیره با خوردن شکلات جرقه‌ای و جالبه برام اون جرقه‌ها،
دیدم روی لیوان نوشته ۳۷ و همسایه خوب و دلسوز و جان فدا و ایثار گر و فداکار ۳۶ تومن دادش و هزار تومان تخفیف واقعا اشک شوق بر چشمانم جاری شد از این همه محبت این هزار تومن تخفیف مثل هزار محبت بود برام!!!!!!!!!
ولی فقط یه عذاب وجدان خاصی گرفتم که نکنه به فروشگاه های زنجیره‌ای همسایه خسارت زده باشم!؟ نکنه ورشکست شن!؟
خب امیدوارم این عذاب وجدان رفع بشه،
شرکت گاله هم ادمو شرمنده خودش میکنه واقعااااا
خب رسیدم به قسمت خوشمزه طوری نوشته یعنی باز کردن اون لیوان خوشگل که روش نوشته بود اول تکون بدیم خلاصه باز کردم و شروع کردم به سر کشیدن دیدگاه که من داشتم فکر میکردم دهنم پر از کاکائو و شکلات میشه ولی زکی خیال باطل، نگاهی به محتویات داخل لیوان کردم!!! دیدم بله شیر کاکائوست با خودم گفتم اینو که من هر روز درست میکنم فقط اسمشو نمیدونستم چه اسم باکلاسی "موکا"،یعنی من هر روز موکا میخورم!؟ و اسمشو نمیدونستم تازه مال من گرون تره چونکه به جای شکر عسل میریزم
وقتی میرم عطاری اندازه ۵ تومن کاکائو میگیرم ماها استفاده میکنم ۵ تومن دو مشت کاکائو بهم میدن (مشت=واحد اندازه گیری من برای کاکائو) این از کاکائو گفت قهوه هم داخلشه ولی خب من چیزی حس نکردم فک کنم کم ریخته باشه اسم قهوش فرادما کم‌چرب که نمیدونم فرادما چی هست شیر اینجا هفته پیش ۱۵ بود که الان شد ۲۰ تومن این لیوان نصف یه ربع کیلو هم شیر نداره اینجا شکر هم کیلوی ۳۵ منکه خوردم زیادم شیرین نبود خیلی شکر داشته باشه دو قاشق مرباخوری ۱۰ تومن بدی قهوه یه پلاستیک فریزه قهوه میدنت
حالا میگن قهوه فلانه بهمانه
ولا هیچ مزه جدید و خوبی نمیداد
من خودم از کلاس که میام یک کیلو شیر ۲۰ تومن میگیرم و کاکائو هم که داریم و همینطور نسکافه که قبل عید گرفتم اول شیر رو روی حرارت قرار میدم بعدش کاکائو رو میریزم و بعد نسکافه و عسل رو میزارم کامل مخلوط بشه بعدش میریزم تو لیوان نوش جان میکنم به همین راحتی و سادگی و صد البته خوشمزه‌تر
حالا نمیدونم گاله چکار میکنه که ۳۷ تومن پول یه لیوان شیر با عرض معذرت(چوس مثقال کاکائو و شکر و قهوه) واقعا ۳۶ تومن!؟
با حساب سر‌انگشتی من میکنه عبارتی ۲۰ تومن در واقع در گرون ترین حالتش
قبلا هم همین اتفاق افتاد برام توی اینستا پره از قهوه لاته منم چقدرر دلم میخواست و فکر میکردم خیلی خوشمزه باشه یه روز که رفتم کافه سفارش دادم(مال چند سال پیش) ۳۰ تومن هم اونجا به چوخ دادم و دیدم فقط و فقط زیبای داره در واقع همون شیر و قهوس...
والا بنظرم همشون یکین فقط در شکل و ابعاد مختلف دیدگاه من پر ملاتی (پر از محتویات) بود که دیدم وقتی اون کف ها رو کنار بزنی میرسی به شیر کرم رنگ شیر‌ی که هم محل‌ای خودت میداد مثلا اون زمان ۷ تومن همون شیر همراه کف زیبا و یه بند ناخن نسکافه ۳۰ تومن
الانم قهوه با یخ رو مده که خوشمزه‌بنظر میرسه ولی خب اونو نخوردم قهوه خودش سرده با یخ چه شود مثلا سرخ کرده موز میگن خوشمزس والا من تا حالا امتحان نکردم همچیز به سوی غلط خوریه مثلا خیار میریزن داخل اب همچی سرد و مغزی که گرمی براش خوبه،
موخاستم بگم اگه ادم قبل بودم خیلی ناراحت میشدم برای ۳۶ تومنی که به چوخ دادم:) شاید این رقم برای بعضی افراد پول تف هم نباشه ولی خب من ازاوناش نیستم
ولی الان تجربه کردم و بدست اوردم اون لیوان خوشگل رو واقعا دوسش دارم و نمیتونم لاکچری بازی درارم و بندازمش دور. اینقدری باید ازش استفاده کنم که ۳۶ تومنه جبران شه(با لحن طنز بخونید) اینم از تجربه جدیدم زمان دیگه وقتی این لیوان رو دیدم میدونم داخلش چیه و الکی فکرو خیال خوشمزه بازی درنمیارم.واقعا خدایا شکرت که یه لیوان خوشگل میتونه منو اینقدر خوشهال کنه، از این به بعد منتظر باشید با عکس های استادی فور می همراه لیوان و کتاب های رو میز که مثلا دارم میخونم زخمی کنم:)

این حساب کتابو از وقتی که ۱۹ سالم بود و رفتم سرکلاس کارافرینی استاد سجادی یاد گرفتم که هزینه ها رو حساب کتاب میکردیم برای کسب کار ها، توی صف نونوایی وقتی میبینم نیسان آبی ایست میکنه و بیسکویت های برند فرخنده رو داخل سوپر‌مارکت میبره فیلم آنام برام تداعی میشه همیشه تو پسو های ذهنم اینه که الان صاحب شرکت و مدیرش کجاست خونشون کجاست و چه شکلیه چطوریه زندگیشون و... سوالات زیادی که هیجان انگیز بنظر میرسه زندگیشون با خودم میگم دریچه نگاه اونا به جهان چه شکلیه!؟ چطوری پول خرج میکنن!؟ و....

۳۷ تومن پول حرام میخواد
۳۷ تومن پول حرام میخواد
قهوه لاته
قهوه لاته
آیس قهوه
آیس قهوه

همه هم ازش تعریف میکنم چنانکه گویی خوشمزه ترین خوراکی دنیاست فقط بلاگرا خیلیی ازش تعریف میکنن نه کسی دیگر البته شاید اونچیزی که ما میخوریم با مال اونا فرق داشته باشه.




لبنیاتقهوهلاتهخوشمزهنوشیدنی
Students for always
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید