ویرگول
ورودثبت نام
نجوا
نجوا
خواندن ۲ دقیقه·۲۲ روز پیش

شیرینی تقسیم نذری

شیرینی تقسیم
امروز به مناسبت اربعین حسینی مامانم حلوا درست کرد و داخل نون لواش پیچید که یه تعدادش رو داداشم برد برای کارگرهای باغ بادوم مادربزرگم (پدری) یه تعدادی هم موند که من تقسیم کنم، تصمیم گرفتم تو را رفتن به خونه مادربزرگ(مادری) تقسیم کنم بنظرم بهترین جا برای تقسیم هم همونجاست آخه مردم فقیر‌تر هستن یا به قولی از لحاظ اقتصادی در سطوح پایین هستن، خونه مادربزرگم ته یه کوچه بن‌بست هست که همیشه خانم های هستن که بشینن دم درب خونه هاشون و رفت آمد کوچه رو رصد کنن، امروز هم اینطور فکر میکردم که برم نذری ها رو بینشون تقسیم کنم که دیدم هیشکی داخل کوچه نیست، بعد اون چند خانم اونورتر دیدم دارن رد میشن که صداشون زدم ولی نشنیدن و رد شدن تا چشمم خورد به چند پسر بچه که لقمه رو بهشون تعارف کردم گفتن ممنون خاله نمیخوریم گفتم نون حلوا هست ها! ولی بازم گفتنن ممنون. حالا با خودم فکر میکردم عجب گرفتاری شدم با این نون حلواها! از کجا آدم گیر بیارم بدم بهشون!؟ تا دیدم اون طرف خیابون آدم داره رد میشه سریع رفتم و بهشون تعارف کردم یه دختر جوان با خانم میانسال بودن انگاری که مادر دختر باشن خیلی هم تشکر کردن بنده های خدا، نفرهای بعدی یه مادر با دوتا دختراش بود که از سر وضع معلوم بود زیاد خوب نیستن چهره سبزه هم داشتن بچه‌ها وقتی که داشتن به بچه ها نون حلوا میدام چقدررر مادرشون تشکر کرد و گفت دلشون هم نون حلوا خواسته که رسیده منم گفتم نوش جون و اینکه دخترش یه گاز به لقمه میزد و نگاهش به من بود منم بهش لبخند میزدم شاید فکر میکرد من از طرف خدا آمده‌ام که آرزویش را برآورده کنم.( خیلی حالم خوب شد و حس خوبی گرفتم. خیلییی خوشحال شدم از حس خوب اون دختر بچه ها) لقمه آخر هم دادم به آقای که داشت از ماشین دویست شیش پیاده میشد گمونم لقمه آخر رسیده به یه امیر(جهت مزاح).
اینکه هیشکی نمیتونه روزی کسی دیگه رو بخوره به وضوح بارها برام روشن شده مثل همین امروز که میتونستیم نذری ها رو بین همسایه خودمون پخش کنیم و...
اینکه چقدر پایین شهر برای نذری شما احترام قائل هستن و تشکر میکنن.
بالا شهر میگن نذری رو کی پخته!
یا یکی خانم ها می‌گفت وقتی نذری براش آوردن پرسیده برنجش ایرانی یا پاکستانی گفته اگه ایرانی نباشه نمیخوام اونم گفته خانم دلتم بخواد نذری امام حسین علیه السلام بخوری،
کاش به جای اینکه سیر ها رو سیر تر کنیم به کسایی نذری بدیم که محتاجن و با سیلی صورت خودشون رو سرخ میکنن.

امام حسینشیرینی تقسیماربعیناربعین روزنوشتمحرم
Students for always
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید