ویرگول
ورودثبت نام
Mahi
Mahi
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

تجربه ی من از تیز هوشان

مود الانم...
مود الانم...

سلام و صد سلام(می‌دونم الکی دارم خودمو پر انرژی نشون میدم?)

احتمالا نباید مقدمه بافی کنم و میرم سر اصل مطلب.

مفهوم واقعی تیز هوشان (یا سمپاد ما?) چیزی نیست جز تلاش مضاعف خودتون؛ این یعنی چی؟ یعنی نه معلم خاصی دارید، نه خونتون رنگین تر از بقیه ی دانش آموزاست (البته فقط جایزه زیاد بهتون میدن که اونم برای شهریه ی زیادشونه?)

اونها(معلمان) اکثراً توی مدارس دولتی یا غیرانتفاعی هم تدریس میکنند و این در همه ی شهر ها صادقه؛ سن های معلمین عزیز هم میانگین بالای ۴۰ و ۵۰ هست که خیلی زیاد دوست دارن باز نشست بشن?

معاون عزیز برخلاف قشر بالایی که گفتم، خیلی پیگیر هست و حداقل ۳ تا معاون دارین؛ یکی پرورشی، قرآنی و اجرایی.

از همون سال اول هم کلاس تست ها برای آمادگی کنکور برپاست و ادامه داره (برای مثال تابستان).

مدیر خیلی همراه‌تون هست و تعداد دانش آموزان هم به نسبت یه مدرسه دولتی کمتره (مثلاً ما ۴۰۰ تا بودیم)

دیگه بگم، ترم اول معلما ارفاق می کنن؛ مثلاً ۱۹ رو ۲۰ میکنن ولی بیشتر از این ارفاق بلد نیستن انگار ?

ولی چشمتون ترم دوم رو نبینه که رحم ندارن؛ حتی ۲۵ صدم!

و به بدترین و شدید ترین تمهیدات تصحیح میکنن و اگر یکمش هم مثل کتاب نباشه، کل اون سوال رو غلط محسوب میکنن.

دائما در طول سال آزمون دارین؛ از جمله پایش، شبیه ساز کنکور، سنجش، منتا و...

که اتفاقا معلما رو اونا توجه خیلی زیادی دارن و حتی برای مستمر‌تون هم اونا رو تاثیر میدن و باید اونا هم خوب بدین?

کلی بخوام بگم:

«اونا اصلأ به اعتراضات،احساسات شما توجهی ندارن و تنها هدفشون قبول شدن‌ دانش آموز در کنکوره تا عکسشو چاپ کنن و بذارن توی بنر و بچسبونن دم در مدرسه تا مثلاً بچه ها انگیزه بگیرن؛

و اصولاً تلاش میکنن که تو هم هدفت بشه قبول شدن در کنکور و بعد از اون_ زندگی برات تکراری بشه فرزندم_و بعد از قبولی شاید خود کشی هم ایرادی نداشته باشه!»

وقتتون رو نگیرم و خلاصه‌ جمع بندی کنم...

اگه نمره ی کارنامه براتون خیلی مهمه و هر نمره ای بجز ۲۰ اشکتون رو در میاره نرید تیز هوشان.

اگه نمره‌تون در مدارس عادی در حد پاس شدنه(مثلاً ۱۰)، بازم سمپاد مناسب شما نیست چون احتمال رد شدنتون(به دلیل معلما که بالاتر گفتم) و خروج از سمپاد اونم تو سال اول زیاده.

و اگه معمولی اید و نمره ی ۱۷و۱۸و ۱۹ دارید و نمره هم براتون مهم نیست، تیز هوشان با آغوش باز پذیرای شماست?

پی ننوشت: من که ناامید شدم از خودم تو همین سال اول(مراجعه به عکسی که گذاشتم!) ولی شما ناامید نشید وقتی کارنامه‌تون رو دیدید و یکمم به من انگیزه و امید بدید لطفاً «که همین الان از سمپاد لفت ندم?»

ماچ♥️

تیز هوشانتجربهدبیرستاندهمانسانی
اندر احوالاتِ دعوا های مغز و قلبِ اینجانب...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید