ویرگول
ورودثبت نام
مهرداد بخشی
مهرداد بخشی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

تصمیم می گیرم و تصمیمی می گیری.


من هرروز همین که صبح میشه و من چشمام رو باز میکنم و از خواب ناز پا میشم، بدو ن اینکه خودم متوجه بشم ذهنم خودکار و اتوماتیک شروع میکنه به تصمیمی گیری. نمیدونم چه عجله ای داره که باید صبح اول وقت
شروع کنه به تصمیم گرفتن. تازه اونم ناشتا. ?? بعد هم دیگه همه چی معلومه. تصمیم ها یکی یکی میان به سمتم و وارد ذهنم میشن.

بله. تصمیم ها خودشون به سمتم میان و وارد مغز و ذهنم میشن. مغزم هم اون تصمیم ها رو میگیره و بعد میره انجامشون میده . یه جورایی اون تصمیمی ها رو عملی میکنه

بعد هی فِرت و فِرت همینطوری؛ هی تصمیم میگیره و هی تصمیم میگره. تصمیم هایی که میگیره گاهی کوچیک هستن و گاهی بزرگ. گاهی درست اند و گاهی غلت. گاهی خوب اند و گاهی بد.

مثلا: تصمیم می گیره که اصلا از تخت خواب بلند بشم یا نه.

حالا اگه هم از تخت خواب بلند شدم، اولین کاری که بعد از بلند شدن باید انجام بدم چی باشه؟ برای صبحانه چه چیزی بخورم؟ چکار کنم که بهم پول بدن؟ چکار کنم که سبک زندگی خودم رو بهتر کنم؟ چکار کنم توی کارم صداقت و راستی بهم داده بشه؟ باید چکار کنم که حس خوبی بهم داده بشه؟ غذا چی بخورم؟ لباس چی بپوشم؟ جوراب و کفش چی ؟ ناهار نَخُوردمه. پس ناهار چی بخورم؟ و... .

رابطه ام با پول و درآمد باید چجوری باشه؟ آیا باید با پول دوست باشم یا ازش فرار کنم؟ پولهایی که درمیارم رو باید چجوری خرج کنم؟

درمورد رابطه ام با خوانواده ام چطور؟ بمانم و روی رابطه یا جدا شوم؟

خلاصه موج تصمیم ها دست از سرم برنمی دارن . تنها راهش اینه که دوباره بگیرم بخوابم تا دیگه تصمیم ها نیان سراغم. اما وقتی فکرش رو می کنم می بینم خوابیدن تا کی؟ تا کی می تونم بخوابماز دست تصمیم گرفتن فرار کنم . پس مجبورم بلند شم و تصمیمی بگیرم .

بعدش هم بلند شم و انجامش بدم.

خود این که تصمیم میگیرم بخوابم یا بیدار بمونم هم باز خودش یه تصمیمه. بله. یه تصمیم . یه تصمیمی درست. درسته؟

یعنی خود تصمیم گرفتن یا تصمیمی نگرفتن هم یه جوری تصمیمیم گرفتن هستش که من اونو انجام میدم.


خوب تو هم همین طوری هستی.

تو هم دقیقا مثل من و افراد دیگه به محض اینکه از خواب بلند که میشی، ذهنت شروع میکنه به گرفتن تصمیمی هایی برای اون روزت و حتی برای روزهای بعدی و حتی بری کل زندگیت تصمیمی هلیی رو می گیره

مثلا تصمیمی برای اینکه باید الان چکار کنی؟ بعدش باید چه کارهایی انجا بدی.

خوب. تو باید توی زندگیت همیشه تصمیمی بگیری و هیچ راه فراری از دست تصمیمی گرفتن نداری.

آش کشک خاله اته. بخوری پاته نخوری پاته. این شتری که در خونه ی همه میخوابه. نه یک روز و دو روز و سه روز بلکه همیشه و تا ابد.

اما اگه تصمیمی که میگیری اشتباه باشه، تمام زندگی الان و آینده ات بر باد میره.

ادامه در سایا/ بلاگ / .... این آدرس پیدا کن.-

تصمیمتصمیمی میگیرمتصمیمی میگیریداده میشودخواسته ها
عجیب اما واقعی: " من می خوام و بهم داده میشه. تو هم بخواه تا بهت داده بشه."
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید