ویرگول
ورودثبت نام
مهرداد بخشی
مهرداد بخشی
خواندن ۵ دقیقه·۱ سال پیش

شغلت رو تغییر بده فقط بخاطر...


اول از همه این رو بدون که باید شدیدا آرزو کنی که از اون کاری که دوت نداری بیرون بیایی.

همچنین برای اینکه از اون کار بتونی بیرون بیایی باید انگیزه ی قوی ای هم داشته باشی . انگیزه ای قوی و شدید.


اما تو باید وارد کاری و فعالیتی بشی که حداقل این سه مولفه ای که میخوام بگم رو باهم داشته باشه.

  • · از انجام دادن اون کار لذت ببری. این میتونه کمک به مردم و حل کردن مشکلات مردم باشه و یا حتی لذت بردن خودت از اون کار و یا هردو اونها باهمو در کنار هم.
  • · پول و سود خوب و عالی داشته باشه درحدی که بتونی نیازها و خواسته هات رو برطرف کنی.
  • · با انجام دادنش بهت شهرت، اعتبار و ازهمه مهمتر اینکه احترام داده بشه.

اینها فقط یه قسمت از چیزهایی هست که با فعالیت کردن باید بهت داده بشه و البته مهمترین هاشون هست.

خوب حالا بریم سراغ راه های تغییر دادن شغل و فعالیت ها و کسب و کارهایی که دوستشون نداری و بیرون اومدن از زندون اول.

یکی از راه هاش اینه که همزمان که داری اون کار رو انجام میدی ببینی که به چه فعالیت دیگه ای علاقه داری. یعنی ببینی دوست داری چه کار دیگه رو انجام بدی.

برای پیدا کردن راحت تر این کار مدام از خودت بپرس که: " اگه من الان این کار رو انجام نمیدادم و یا اگه الان من کاملا بیکار بودم، دوست داشتم چه کاری انجام بدم؟"

شاید ممکنه که با اون سوال به جوابی که میخوایی نرسی چون یه مانع بزرگی به اسم فقر و نداری جلوت هست که نمی زاره ذهنت باز باشه و فکر کنی . پس. من کمکت میکنم تا سوال بهتری از خودت بپرسی.

حالا تصور کن که من به عنوان یه دوست بهت چند ملیار تومان پول میدم تا ازش استفاده کنی و کارو کسبی که دوست داری رو راه بیاندازی و بعدش کم کم از اون کاری که راه انداختی اون پول رو پس بدی. تا آخر عمرت وقت داری این کار روبکنی پس با خیال راحت اون پول رو پشتوانه ی خودت بدون و بعد اون سوال قبلی رو اینجوری از خودت بپرس:" اگه من الان مشکل مالی نداشتم و پول خیلی زیادی داشتم؛ اونوقت دوست داشتم چه فعالیتی رو انجام بدم که خودم از انجام دادنش لذت ببرم "

یا این سوال

" اگه من الان مشکل مالی نداشتم و پول خیلی زیادی داشتم دوست داشتم چه فعالیتی رو انجام بدم که به مردم کمک کنم تا مشکلاتشون رو حل کنن و یا به رویاهاشون برسن و من محبوب دل اون افراد بشم. "

ببین. لازم نیست همه ی سوالات رو جواب بدی. هرکدوم از این سوالها که راحتی رو جواب بده. البته اگه بتونی همه ی این سوالات رو جواب بدی هم خوبه.

مورد بعد اینه که میتونی به هر سوالی که دوست داشتی هرچندتا جواب که خواستی بدی. لازم نیست حتما فقط یک جواب بدی. پس ذهنت رو کاملا باز کن و آزاد کن و هرچند تا جواب که خواستی به این سوالها بده.

بعد کار بعدی اینه که ببینی کدوم یک از جوابها بیشتر بهت حس خوبی میده. هر جوابی که بهت حس خوبی داد ، همون جواب بهترین جوابه. نکته ی خیلی مهم و جادویی که باید اینجا رعایت کنی اینه که بزاری احساست وارد میدان بشن و کمکت کنن.

یعنی بزار که حست کمکت کنه تا شغل درست رو انتخاب کنی. بدون که احساسات بهترین راهنما هستن. اینکه چرا اینجوریه ، داستانش طولانیه و شاید زمانی فرصتی پیش اومد و درمورد دلیل این موضوع برات مفصل توضیح دادم، اما الان چیزی که باید بدونی اینه که اگه میخوایی سریع و راحت و تضمینی فعالیت وشغل مورد علاقه ات رو پیدا کنی، باید این کار رو بکنی وگرنه بازهم راه رو اشتباه میری و دوباره مجبوری برگردی سر همین نقطه و دوباره تصمیمی بگیری شغلت رو عوض کنی.

این نکات ، نکات کلیدی هست که افراد موفق و ثروتمند دنیا دارن رعات میکنن و با همین نکات به موفقیت های زیادی رسیدن.

از این نکات کلیدی و ثروتساز که بیشتر افراد موفق ازش استفاده کردن و میکنن و خواهند کرد رو؛ هرجای دیگه که لازم باشه بازهم خواهم گفت. پس نگران نباش و با خیال راحت این مقاله رو بخون و به تمرینهاش عمل کن چون این اطلاعات براساس موفقیت های افراد موفق جهان نوشته شده.

وقتی این کار رو بکنی بعد کم کم بهت راه و روش ها و تکنیک هایی الهام خواهد شد که کمکت میکنه تا بتونی شغل و فعالیت مورد علاقه ات رو پیدا کنی.

من از چند تا از این تکنیک ها و راه و روش ها خبر دارم و اونها رو توی این مقاله لیست میکنم. اما بدون که ممکنه باز به تو تکنیک ها و راه و رشهای جدیدی الهام بشه که توی این مقاله نیست و این کاملا عادیه. چون همه چیز رو همگان دادنن.

البته اگر تکنیکی بهت الهام شد که توی این مقاله نبود ، اول از همه اونو بارها و بارها و توی موقعیتها، شرایط مختلف تست کن تا مطمئن باشی که درست کار میکنه و سعی کن موقع تست کردن زیاد هزینه ی نزاری تا ضرر زیادی هم نکنی. بعد روی اون سرمایه و وقت و انرژی بزار.

قانونا بهتره کمتر از 10% از پول و سرمایه و وقت و انرژی ات رو برای تست کردن یک چیزی بزاری و بعد اگه جواب داد اونوقت سرمایه و دارایی بیشتری براش بزاری.

پس دیوانگی نکنی و همون اول کار نری و کل سرمایه و دارایی و انرژی ات رو براش نزاری که این کار حماقت محضه و عواقبش هم پای خودته.

حتی اون تکنیکهایی رو هم که من میگم رو هم باید همینجوری انجام بدی شاید اون تکنیک ها برای اون افراد یا برای من کار میکرده اما برای تو کار نکنه.

مثلا شاید شرایط جسمی و یا باورها و اعتقادات من یا اون افرادی که این کارها رو انجام دادن و موفق شدن با تو فرق میکنه .

شاید شرایط مالی ، فرهنگی و اجتماعی و ..... من یا اون افرادی که این کارها رو انجام دادن و موفق شدن با تو فرق میکنه

و یا شاید دوران اون راه حل ها ممکنه تموم شده باشه و دیگه توی دوران تو اون جواب رو نده . یعنی توی دوران و زمان من اون راه حل ها جواب میداده اما توی دوران تو به دلایلی اوضاع فرق کرده .

پس این راه حل ها و تکنیک ها رو هم با درصد پایین شروع کن و بعد اگه جواب داد اونوقت قدم های بعدی رو بردار و ریسک های بزرگ تر رو انجام بده.







شغل و فعالیتپول و سودتغییر شغلموفقیت
عجیب اما واقعی: " من می خوام و بهم داده میشه. تو هم بخواه تا بهت داده بشه."
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید