ویرگول
ورودثبت نام
مهرداد بخشی
مهرداد بخشی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

قدم در راه بگذار و سفر کن.



همه ما از سفر کردن خوشمون میاد. یه جورایی عاشق سفر کردنیم و از اینکه بتونیم بریم سفر؛ خیلی خوشحال میشیم و لذت میبریم.

اصلا سفر کردن، جابه جا شدن و از اینجا به اونجا رفتن ، توی خون مونه. توی ذات مونه. یعنی ذاتا دنبال گشت و گذار و تفریح کردنیم. میگی نه ، یه سر به گذشته ات بزن تا ببینی که چقدر سفر کردی و یا چقدر دوست داشتی سفر کنی. چقدر دنبال موقعیت و شرایطی بودی که بتونی یه سفر بری و خوش بگذرونی.

یادت بیار که وقتی بچه بودی چقدر دوست داشتی بری به اون جاهای که دوست داشتی و عاشقش بودی. بری اونجاها و اونجا رو ببینی و لذت ببری. حتی فکر کردن به اون جاهایی هم که دوست داشتی بری، کلی بهت حال میداد و خوشحالت میکرد تا چه برسه به اینکه بخوایی مستقیما خودت به اونجا بری.

همین حالا هم خیلیا هستن که رویای مسافرت کردن دارن. رویای سفرهای طولانی. شاید همین الان خودت هم همین حس و حال رو داشته باشی.

حتی خود من تا یادم میاد مدام جابه جا شدم و کلی جاها رفتم و دیدم و لذت بردم و کلی هم اطلاعات و تجربه از اونجاها به دست اوردم. اصلا یه جا بند نمی شدم چون واقعا عاشق ملاقات کردن و دیدن جاهای دیدنی مخصوصا آثار باستانی و طبیعت هستم.

دیدن ربات های پیشرفته، ماشین ها و تکنولوژی و تجهیزات و امکانات دنیای مدرن هم زیاد منو به وجد میاره. برای همین هم دو ست دارم که مادام العمر - تنهایی و یا همراه خانواده ام - فقط برم بگردم و از سفرهام و دیدن دنیای دورو برم لذت ببرم چون از یه جا نشتن زیاد خوشم نمیاد.

حتی همین الان هم همین طوری ام و مدام توی سفر کردنم. مدام دنبال بهونه ای ام که برم سفر. همیشه آرزو داشتم برم دور دنیا رو بگردم برای همین هم به خودم قول دادم که تا زنده ام، مدام سفر کنم. یعنی مدام دنبال سفر کردن باشم و توی سفر باشم.

همیشه دنبال اینم که حداقل روزی یک بار و یا دو روز یک بار سفر کنم. سفر کنم به جاهایی که دوست دارم، برای همین هم دنبال اینم که برای پول و درامد دراوردن هم کار و شغلی داشته باشم که بتونم اونو توی سفر هم انجام بدم.

یعنی برم سراغ راه های درآمدی و کسب و کارها و شغل هایی که توش سفر کردن زیاد باشه و یا کسب و کار و شغلی رو انتخاب کنم که بتونم اون رو هرجایی که دوست دارم انجام بدم حتی توی مسافرتها و گشت و گذارهام.

خوب. البته سفر کردن بجز لذتهایی دید و بازدیدش؛ مزیت های خیلی زیاد دیگه ای داره که اگه وقتش برسه درموردش مفصل حرف میزنم. اما چند تا از مزیت های دیگه اش اینه که با افراد جدیدی دوست می شیم، امتحان کردن غذاهای متفاوت، غرق شدن توی فرهنگ ها و سرگرم ماجراجویی شدن و .... چیزهایی هستن که همیشه سفر را به یک تجربه هیجان انگیز و الهام بخش تبدیل می کنه.

اگر تو هم مثل من دلت برای سفر کردن لک زده و دهنت آب افتاده، کافیه تا وقت و انرژی خودت رو آزاد کنی و اون رو بزاری برای سفر کردن. کسب و کارت رو بگیری به کولت و همت به خرج بدی و برنامه های سفرت را دنبال کنی و بدونی که:

«قدم در راه بگذار که راه تورا می خواند»



انواع سفر کردن:

خوب. میدنم برات خیلی عجیبه اما انواع سفرهای مختلف وجود دارن که شاید اسمشون رو هم نشنیدی و از وجود این مدل های مسافرتی بی خبری. یعنی تقریبا بیش از 25 نوع سبک سفر وجود داره که از رایج ترین انواع اون سفرها، سفرهای خانوادگی، تنهایی و رمانتیک را نام برد.

الان لیست انواع سفر رو برات لیست میکنم اما قرار نیست درمورد همه ی اونها حرف بزنم. فقط درمورد اون سفرهایی حرف میزنم که توی اون بهت پول داده بشه. یا به عبارت دیگه: بتونی توی اون سفر ها پول به دست بیاری.


لیست اون سفرها:

1. سفر رویدادی

2. سفر کوله گردی

3. سفر بدون برنامه ریزی

4. سفر تنهایی

5. سفر خانوادگی

6. سفر خواهرانه و برادرانه

7. سفر دخترانه یا پسرانه( مجردی)

8. سفر آهسته و طولانی مدت

9. سفر گروهی

10. سفر لوکس

11. سفر دوستانه

12. سفر آخر هفته

13. سفر سال های فاصله

14. سفر جاده ای

15. سفر خودمحور

16. سفر بازدید از اقوام و آشنایان

17. سفر بی مقصد

18. سفر برای یافتن ریشه اجداد

19. سفر ماجراجویانه

20. سفر رمانتیک سفر

21. برای برنامه تبادل دانشجو

22. سفر برای ادامه تحصیل

23. سفر برای تدریس زبان انگلیسی

24. سفر داوطلبانه

25. سفر برای کار



مسافرترویای مسافرتعاشق سفرسفر کاری و کار در سفرسفر برای کار
عجیب اما واقعی: " من می خوام و بهم داده میشه. تو هم بخواه تا بهت داده بشه."
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید