ویرگول
ورودثبت نام
رامین سلطانیان
رامین سلطانیان
خواندن ۷ دقیقه·۱ سال پیش

انتخاب همسر و انگیزه های نادرست ازدواج

رامین سلطانیان و انتخاب همسر  ( انگیزه های نادرست ازدواج )
رامین سلطانیان و انتخاب همسر ( انگیزه های نادرست ازدواج )


فهرست مطالب

سلام ! من رامین سلطانیان هستم و در این مقاله قصد دارم درباره ی انتخاب همسر و انگیزه های نادرست ازدواج صحبت کنم .

انگیزه های نادرست ازدواج

27 مورد از انگیزه های نادرست ازدواج ( انگیزه های سرسره ای )

در زیر به 27 مورد از انگیزه های نادرست ازدواج  برای انتخاب همسر می پردازیم که به آنها انگیزه های سرسره ای یا پوست خربزه ای هم می گویند.

انتخاب همسر و ازدواج سرسره ای
انتخاب همسر و ازدواج سرسره ای

به این خاطر سرسره ای میگوییم که شخص مورد نظر به سمت ازدواج سُر میخورد انگار که پوست خربزه زیر پایش رفته است . منظور این است که بصورت اختیاری به سمت ازدواج نمی رود بلکه ازدواج بصورت ناخودآگاه بر او تحمیل می شود .

1-برای تفاخر و چشم هم چشمی ، رقابت ، حسادت و لجبازی. برای اینکه از قافله عقب نیفتم . حال دختر خالم رو بگیرم . با او ازدواج می کنم چون آدم مشهوریه ، رییس شرکته ، بازیگره ، خوانندی معروفه ، که بگن داماد فلانی هستم .با دکتر ازدواج میکنم که به من بگن خانم دکتر ، برای اینکه خلبانه ، برای اینکه ثروتمنده ، بازاریه ، برای اینکه به فرد قبلی ثابت کنن اگه تو نباشی من به سرعت می تونم ازدواج کنم و غیر از تو خیلی ها عاشق من هستند .

انتخاب همسر  و انگیزه های نادرست ازدواج  ( چشم و هم چشمی )
انتخاب همسر و انگیزه های نادرست ازدواج ( چشم و هم چشمی )


2- یکی دیگر از انگیزه های نادرست ازدواج این است که می خواهیم همسر آینده ی ما فلان مدرک دانشگاهی را  داشته باشد . انگار می خواهد نیرو استخدام کند

3- یکی دیگر از انگیزه های نادرست ازدواج این است که میخواهد نسلش ادامه پیدا کند . می گوید نام خانوادگی ما در حال انقراض است و حتما باید ازدواج کنم تا دارای فرزند پسر شوم تا نام خانوادگی ما منقرض نشود  . انگار که داییناسوره .

4-یکی دیگر از انگیزه های نادرست ازدواج ، احساس گناه است . او می گوید دلم به حالش می سوزد اگر به او نه بگویم  دلش می شکند به همین خاطر فرشته ی نجات می شود و پرستار افراد زخم خورده خواهد شد  .می خواهد حمایتگر باشد . مثلا دختری که پدرش معتاداست  و مادرش زندان به همین خاطر پسر به او نه نمی گوید . یا مثلا دختر سرطان دارد به خودش میگوید او مریض است  گناه داره به من  گفته من دوای دردشم . از روی خجالت به خواستگارش بله میگه چون جواب رد رو بی ادبی میدونه . میگه شش ساله باهاشم نمیتونم جواب رد بدم

5- یکی دیگر از انگیزه های نادرست ازدواج ، مهاجرت به خارج یا مهاجرت به شهرهای بزرگ است .

6-  فرار از تنهایی یکی از انگیزه های نادرست ازدواج است . یعنی نیاز به تکیه گاه دارد مثلا میگوید پدرم فوت شده ، مادرم پیره میترسم تنها بمونم . میخوام سه تا بچه بیارم تا احساس تنهایی نکنم . در حالیکه ازدواج موفق یعنی در تنهایی احساس خوبی داشته باشی و نخواهی که از زندگی فعلیت فرار کنی . یک ازدواج موفق یعنی همین الان حالم خوب است و می خواهم حال خوبم را به اشتراک بگذارم مانند رودخانه ای که پر از آب است و کنارها و اطرافش را سیراب می کند . در غیر اینصورت به رابطه می چسبد و میخواهد تمام شادی و خلاهایش را با همسرش پر کند .

7- یکی دیگر از انگیزه های نادرست ازدواج ،  استخدام شدن است یعنی ازدواج می کند به این هدف و انگیزه که بتواند بواسطه ی تاهل ، درجایی استخدام شود مثلا استخدام در بانک . در جایی خوانده که به راننده متاهل نیاز مندیم .

8- برای اینکه توی سربازی جای خوبی بیفتم و مزایای بهتری دریافت کنم .

9- برای اینکه پدرمادرم میخوان نوه ی خودشونو ببینن . بنابراین یکی از انگیزه های نادرست ازدواج این است که ازدواج می کنم به این دلیل که پدر مادرم بتوانند نوه ی خودشان را ببینند .

10- از روی عجله چون خیلی خواستگار داره . یکی از انگیزه های نادرست ازدواج این است که باید عجله کنم و هر چه سریعتر او را بگیرم چون خیلی خواستگار دارد و اگر تعلل کنم از دستم می رود

11- فقط برای اینکه خیلی خوش هیکل و زیباست . یکی از انگیزه های نادرست ازدواج این است که با او ازدواج می کنم فقط به این دلیل که او خیلی زیبا و خوش هیکل است .

12- برای اینکه آدم بشم . یکی از انگیزه های نادرست ازدواج این است که ازدواج می کنم تا بواسطه ی او به راه راست هدایت شده و سر به راه بشم .

13- برای اینکه بتونم از رابطه ی قبلی بیام بیرون و راحت تر فراموشش کنم و جایگزین پیدا کنم ( التیام یک رابطه ی شکست خورده ) یعنی برای اینکه شکست عشقی اش را فراموش کند وارد رابطه ی جدید و ازدواج می شود .

14- برای اینکه همه چی تمومه ولی حسی بهش ندارم . یکی از دلایل اشتباه ازدواج این است که با او ازدواج می کنی چون همه چی تمومه و خیلی آدم خوبیه . اما اگر هیچ احساس و کششی نسبت به او نداشته باشی این ازدواج اشتباه است .

15- برای اینکه از نظر شغلی یا تفریحی مانند هم هستیم : هم دانشگاهی هم باشگاهی ، هم رشته ای ، هم کلاسی .

16- برای اینکه دوستی قبل ازدواج داشتیم و عاشق و وابسته شدم ( سابقه ی رابطه ی قبلی )

17- برای اینکه فامیل هستیم و عقد ما رو توی آسمونها بستن

18- باید ازدواج کنم چون نیاز جنسی دارم و به گناه میفتم .اگه فقط برای این نیاز باشه با همه ی خواسته های دختر موافقت میکنی چون فقط غریزه جنسی رو می بینی . دختر میگه هرچی من میگفتم اون میگفت چشم چون فقط می خواست ازدواج کند تا رابطه جنسی برقرار کند . می گه ازدواج میکنم تا نصف دینم حفظ بشه در حالیکه  اگه ازدواج ناموفق باشه همون نصف دین هم از بین میره

19- برای حرف مردم و اجبار خانوده . سنم داره میره بالا و اگه ازدواج نکنم میگن که این ایراد داره حتما . مادرم میگه با همین ازدواج کن شاید دیگه برات خواستگار نیاد . والدین مدام تذکر میدن ؛ بنابراین  ازدواج کنم تا خانواده به من غر نزنن و دست از سر کچل من بردارن پس برای فرار از این فشار با هر کسی ازدواج کنم

20- برای  رسیدن به آرامش یکی دیگر از انگیزه های نادرست ازدواج است در حالیکه ازدواج ابتلای انسانهاست .

21- با پسر استادم ازدواج میکنم چون عاشق استادم هستم.

22-  دو پسر که باهم گرایش جنسی دارند وابسته هستن پس میره با خواهرش ازدواج میکنه تا همیشه با هم باشن .

23- برای صلح و آشتی بین دو طایفه

24- برای اینکه بچه ی اول هستم و خانواده میگن اول تو باید ازدواج کنی تا خواهرهای کوچکترت بتونن ازدواج کنن ( ازدواج اجباری )

25- ازدواج برای سیادت و اینکه بچه سادات بشه . یکی دیگر از انگیزه های نادرست ازدواج این است که به هیچ چیز توجهی نمی کنند و فقط به این دلیل ازدواج می کند که نسل سادات بودنشان را حفظ کنند یعنی می رود با یکی مانند خودش ازدواج می کند که او هم سید باشد تا نسل سادات حفظ شود .

26- یکی دیگر از انگیزه های نادرست ازدواج ، فرار از خانه ی جهنمی و رسیدن به استقلال است . یعنی الان در خانواده ای هست که آزادی ندارد میخواهد حیوان خانگی داشته باشد می خواهد با دوستانش به مسافرت و بیرون برود اما خانواده اش اجازه نمی دهند . پدرش گفته هر وقت ازدواج کردی برو هر غلطی خواستی بکن .بنابراین  ازدواج میکنم فقط به این دلیل و هدف تا ازاد باشم . در حالیکه ازدواج موفق یعنی تو قبل از ازدواج استقلال نسبی داشته باشی نه اینکه یک فرد وابسته و اسیر بوده باشی .

27- به دلم ننشسته ولی چون والدین میگن باهاش ازدواج میکنم . برای اینکه دل پدرمادرم رو نشکنم وگرنه شیرشون رو حلالم نمی کنن . پس برای احترام و رضایت پدرمادر کسی رو انتخاب میکنه که خودش دوست نداره .

چرا این انگیزه ها نادرست هستند ؟

اگر هر کدام از انگیزه ها و دلایل بالا را بصورت تکی در نظر بگیریم دچار دید تونلی می شویم .یعنی اگر یک دلیل را فقط در نظر بگیریم چشمِ عقل ، کور می شود و مانند تونل ، دید ما محدود می شود بنابراین نمی توانیم ملاک های مهم دیگر را بررسی کنیم .

سایت : https://raminsoltanian.com/

انگیزه‌های نادرست ازدواجانتخاب همسرازدواجمعیارهای انتخاب همسرهمسریابی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید