ویرگول
ورودثبت نام
مهدی اکبری
مهدی اکبری
خواندن ۲ دقیقه·۶ ماه پیش

دوره آموزش رباتیک ساری بدون محدودیت سنی (سال ۱۴۰۲)

یکی از جذاب ترین چیز ها برای کودکان خلق و ساخت وسایل جدید است مخصوصا وقتی که بتوانند یک وسیله را از راه دور و یا با استفاده از سنسور ها حرکت دهند.


آموزش رباتیک ساری
آموزش رباتیک ساری

ساخت ربات های کنترل از راه دور این امکان را برای کودکان فراهم میکند تا هم سرگرم شوند و همچنین با ساخت این وسایل خلاقیت بیشتری نشان دهند.

مخصوصا اگر دوره ای حضوری و پروژه محور و تجربی برای کودکان طراحی شود چون در طی دوره و طبق جلسات و مرحله به مرحله با این کار آشنا میشوند جذابیت بالایی برای کودکان دارد.

در طی این دوره کودکان چه مواردی یاد می گیرند:

  • با قطعات الکترونیکی مورد نیاز آشنا میشوند.
  • بخشی از برنامه نویسی قطعات را یاد میگیرند
  • ماشین قابل کنترل با تلفن همراه میسازند

ساخت ماشین قابل کنترل با موبایل

یکی از بخش هایی که مرا به الکترونیک علاقه مند کرد ساخت ماشین کنترلی قابل کنترل از را دور با موبایل بود.

برای من در دوران کودکی کار با قطعات الکترونیک و آرمیچر بسیار جذاب بود و دوست داشتم با این قطعات ماشین کنترلی یا ربات درست کنم.

در این دوره ما با استفاده از بلوتوث و وای فای قطعات مختلف را کنترل میکنیم و با نحوه عملکرد و قابلیت های قطعات آشنا میشویم و سپس یک نمونه ماشین کنترل از راه دور که با موبایل کنترل میشود میسازیم.

بخشی از قطعات مورد نیاز برای دوره

  • برد آردوینو
  • ماژول بلوتوث
  • موتور و گیربکس

در این دوره چه چیزی یاد میگیرید؟

در این دوره مرحله به مرحله از شناخت قطعات تا نحوه برنامه ریزی و ساخت کنترل از راه دور بلوتوثی - وای فای آشنا میشوید و میتوانید وسایل برقی را از راه دور کنترل کنید.

همچنین با ماژول اس ام اس هم اشنا میشوید و میتوانید وسایل برقی را از راه دور با پیامک کنترل کنید.

من کی هستم و چطور به شما کمک میکنم؟

من مهدی اکبری هستم و رشته دانشگاهیم برق بود و میتونیم به شما کمک کنم تا وسایل و تجهیزات کنترل از راه دور پیامکی و وای فای و بلوتوثی بسازید و از نتیجه کارتون لذت ببرید.

بخشی از کار های که انجام دادم

کنترل از راه دور کفکش کشاورزی با پیامک

کنترل از راه دور پیامکی
کنترل از راه دور پیامکی
تست دستگاه کنترل از راه دور پیامکی
تست دستگاه کنترل از راه دور پیامکی

نحوه کار کرد دستگاه : دو وسیله برقی را به صورت همزمان با ارسال پیامک می توان کنترل کرد

رباترباتیکآموزشمازندرانکنترل از راه دور
علاقه مند به کسب و کار های اینترنتی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید