ویرگول
ورودثبت نام
چکامه
چکامه
خواندن ۲ دقیقه·۲ ماه پیش

تد لسو- Ted Lasso

سریالی که آرزو می‌کردم تمام آدم‌های دنیا ببینند.
برخلاف تصوری که عنوان آن در مخاطب ایجاد می‌کند این سریال فقط مربوط به تد نیست و بازهم برخلاف چیزی که گفته می‌شود این یک سریال ورزشی/فوتبالی نیست. آقای لسو فردی مرموز و پر از رمز و راز که برای کار از آمریکا به انگلیس سفر می‌کند گمان ‌می‌کند نیازی به یادگیری یک زبان جدید ندارد چون مردم آنجا هم انگلیسی صحبت می‌کنند اما از زمانی که وارد لندن می‌شود با چیزهای زیادی رو به رو می‌شود و خیلی زود خودش را در دل همه جا می‌کند. نکته‌ی مثبت سریال این است که به فرعی ترین شخصیت ها هم حداقل یک اپیزود اختصاص داده شده تا داستان خود را شرح دهند. جیسون و برندن( بازیگران دو نقش تد و مربی بیرد) شخصیت پردازی خوبی را در سریال به نمایش می‌گذارند و به خوبی نشان می‌دهند که هر چهره‌ای داستان خودش را دارد و نقش اصلی‌ای وجود ندارد(حتی با اینکه اسم سریال مختص یک شخصیت است). دیدن این سریال برای همه واجب است مخصوصا اگر دوره‌ی سختی را در زندگی می‌گذرانید. هر ثانیه از سریال می‌تواند درس بزرگی در زندگی‌تان باشد. در هر لحظه‌ای که برای دیدن سریال سپری می‌کنید احساسات متفاوتی را تجربه می‌کنید ممکن است یک لحظه درحال خندیدن باشید و لحظه‌ای دیگر خود را درحال اشک ریختن ببینید. فکرش را هم نمی‌کنید که از دیدن یک سریال و لحظات خوشی و ناخوشی افرادی در قاره‌ی دیگر انقدر لذت ببرید. سریال ظرافت‌ها و طنز خاص خودش را دارد. سکانس‌هایی را دارد که شما را کمی خجالت‌زده می‌کند اما در نهایت چیزی جز حس خوش برایتان نمی‌‌گذارد.حین تماشا‌ نمی‌توانید حدس بزنید هر یک از شخصیت‌ها چه افکاری در سر دارند و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند برای همین هم محض احتیاط کاغذ و قلمی کنار دستتان داشته باشید تا هرچه که تاثیر گذار است را بنویسید چون حرف‌های تامل‌برانگیز زیادی زده می‌شود.

پ.ن‌۱ : شخصیت تد لسو و coach beard از ۲۰ سال پیش ایده‌ی ساخت همچین سریالی را در سر داشتند و بالاخره تصمیم گرفتند شخصیت‌پردازی آن را شروع کرده و باهم این شاهکار تاریخ آمریکا را خلق کنند. سریالی که برای من هر لحظه را معنا کرد.

پ.ن۲ : دیالوگ‌هایی از سریال را برایتان می‌‌نویسم

-وقتی کوچیک بودم فکر می‌کردم کسی که کارای خوبی انجام می‌ده می‌ره بهشت و و هرکس هم کارای بدی انجام بده می‌ره جهنم. بزرگ شدم و فهمیدم آدم‌ها هردوش رو انجام می‌دن و من کی باشم که قضاوتشون کنم؟ -بعضی وقت‌ها باید کار درست رو انجام بدی حتی اگه ببازی. ‌‌‌‌‌‌ ‌‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ ‌ ‌
-مراسم ختم مثل یه پارتیه اما برای آدم‌های ناراحت




تد لسومعرفی سریال
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید