از بین رفتن نمونههای زیادی در حیوانات ممکن است عامل مهم اختلال در طبیعت باشد طبیعتی که ما درباره آن هنوز اطلاعات کافی نداریم
در یکی از فاجعههای پیشین نوح قبل از همه چیز یک دانشمند محیط زیست بود علاوه بر آنکه ۷ جز از هر حیوان سودمندی را با خود در عرصه کشتیاش برد یک جفت از حیوانات دیگر را نیز همراه آن کرد چه سودمند بود و چه نبود
حرکت از توحش به سوی تمدن و علم بود در آخر قابلیت رسیدن به شکافتن اتم در مورد انسان و موجودات هوشمند که به همان اندازه دارای امکانات هستند
امریست طبیعی که نه فقط در زمین بلکه ممکن است در نقاط دیگر کائنات نیز تحقق یافته باشد
شاید تمدنهای ماورای زمینی پیشرفته دیگر یا حتی آنطور که ساندرسون و والنتین و دیگران پیشنهاد کردهاند تمدن در خود زمین که برای ما مرئی نیستند بر غریزه تخریب در وجود خود غلبه کردهاند
و در حال مطالعه اشیای ما ز طریق دریچهای مانند مثلث برمودا به عنوان یک درس نظری یا به عنوان حفظ قسمتی از این دنیا برای مطالعه برای آنکه آن را از نابودی نجات دهند هستند
حتی ممکن است قصد هدایت ما را داشته باشند مانطور که هر تمدن پیشرفتهای در مورد تمدنهای عقب مانده رفتار میکند
ولی اگر بخواهید برای آنها انگیزه قائل شویم بپذیریم که آنها مانند ما فکر میکنند موجودات وحشی نمیتوانند بفهمند که چرا جمع کنندهان مجموعهها به جای آنکه آنها را بکشند و بخورند آنها را به دام میاندازند و به نمایش میگذارند
منبع کتاب مثلث برمودا