ویرگول
ورودثبت نام
رستم
رستم
خواندن ۲ دقیقه·۱۷ روز پیش

دختر زیبای «زیرک»


به راستی معنای زندگی چیست؟

شاید همانند اپیکور به لذت بیشتر ایمان داشته باشیم البته من لذت را فقط لذت جسمانی و رفاه بیشتر میدانم.

من؟ دختری هستم که به دنبال لذت بیشتر و بیشتر هستم و جرئت حرکت به سوی فلسفه ی زندگی ام را دارم و برای هدفم هر کاری میکنم.

تو؟ درست است از صمیم قلب دوستت دارم از اعماق وجودم ولی عشقی که مرا به هدفم نرساند برای من به مثابه قفس است

قفس؟ بله قفس قفسی زیبا و فریبنده. قفسی سرگرم کننده و دل چسب. قفسی که می توان عمری سرگرم در آن زندگی کرد. ولی برای من رفاهی به ارمغان نمی آورد، پس قفس است.

باهوش؟ بله من باهوش هستم ولی امید و ایمانی بدان ندارم. در این دنیای پوچ و تهی از معنا طیف هوش من قفس ها رنگ خود را می‌بازند

زیبا؟ بله من زیبایی چشم پسند و خوش صدا دارم که نغمه ی آن در تمام شهر و دیار پیچیده است من به این ویژگی ایمان دارم در این دنیای پست بی عدالت فقط این ویژگی در نظرم کارا به نظر می‌رسد.

کارایی را چگونه تشخیص می‌دهم؟ در جواب باید بگویم هر چیزی که رسیدن به هدف غایی زندگی مرا تسهیل می نماید معلومات هوش شعور حجب و حیا و البته آزادی . شاید این موارد برای بسیاری کارا باشد ولی برای من رنگ خود را باخته است نمیتوانید از من خرده بگیرید در نظر من لذت بیشتر در سایه ی قدرت بیشتر حاصل میگردد. از زمانی که اجتماع انسان ها درست شد در هر دوره قدرت بیشتر تابع عملی خاص بوده است که در هر دوره ی زندگی انسان ها با تغییر و تحول همراه بوده است اعمالی مانند زور بیشتر نصب بهتر و ....

امروزه این عمل پول بیشتر داشتن است و همینطور که می شود به سادگی نتیجه گیری کرد من به دنبال پول بیشتر هستم.

خودم تلاش کنم؟ در این صورت من شما را ساده لوح و ساده می بینم ساده لوحی و سادگی لزوما بد نیست ولی سادگی قدرت نمی آورد پس مورد علاقه ی من نیست

چرا ساده لوحانه است؟ نظم اجتماعی انسان ها همین و بس. آری در دنیایی که عدالتی وجود ندارد و قدرت بیشتر در گرو صفات انتسابی است تا اکتسابی دیگر جای بحثی نمی ماند.

پس چه میکنم؟ آری از زیبایی و سن و سالم یعنی کارا ترین ابزار های زندگی ام استفاده میکنم .با این ابزارها می توان افراد پولدار و ثروتمند را جذب کرد و این یعنی قدرت بیشتر و این یعنی لذت بیشتر .یک حساب و کتاب ساده لازم است.در فلسفه ی من همه چیز خیلی ساده و روش می نماید.

آزادی و اختیار؟ چه کسی به راستی در این جبر گران و ثقیل جامعه که جامعه بر ما تحمیل میکند می تواند ندای آزادی سر دهد.آزادی تنها توهمی است که برای مردم کم قدرت و کم ثروت جامعه به وجود آمده است.

لذت لذت و لذت این است شعار زندگی من.


معنای زندگی
سلام من علیرضا با نام هنری رستم هستم نوازنده ی سه تار و دوست‌دار ادبیات هستم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید