ویرگول
ورودثبت نام
محمد امین تشرفی
محمد امین تشرفی
خواندن ۷ دقیقه·۴ سال پیش

تجربه ی من از A51

به نام خدا

سلام!

خوشحالم که دارید وقتتون رو میذارید و متن بنده رو میخونید. من هم امید وارم متن به اندازه ی کافی چامع ، کامل و مفید واقع بشه. و در همین ابتدا از خدای بزرگ آرزو میکنم که زودتر انسان ها روش مبارزه با ویروس کرونا را یادبگیرند و زندگی ما به روال عادی خودش برگرده! ? (البته یه روش خوب و مطمئن و دائمی?)

من در این مدت از گوشی Samsung galaxy A51 و گجت های هوشمندی مثل ساعت هوشبند و هدفون بی سیم (که متاسفانه از برند سامسونگ نبودند ?) استفاده کردم. در نتیجه خیلی به بحث هدفون و ساعت نمی پردازم و به صورت جامع تر گوشی A51 رو بررسی میکنم.

Samsung galaxy A51
Samsung galaxy A51

در همین ابتدای کار چیزی که اول از همه چشم منو به خودش گرفت قاب پشتی گوشی بود که شاید جنس پلاستیکی خوشایند بعضی از کاربر ها نباشه و اون ها جنس فلزی گوشی های پرچم دار رو ترجیح بدن اما چیزی که واقعا من رو به وجد اورد حالت بازنشر نور از پشت قاب به صورت رنگین کمان بود که واقعا حس خوبی به ادم میده و تو دست گرفتنش لذت بخشه و حس رضایت بخشی رو القا میکنه. البته شاید هم به دلیل پلاستیکی بودن قاب پشتی گوشی برخی کتربر ها رو از وزنش ناراضی نگه داره. به هر حال من واقعا از پشت گوشی و حالت رنگین کمانیش لذت بردم.

Samsung galaxy A51
Samsung galaxy A51

مورد دیگه ای هم که میخوام بررسی کنم دوربین گوشی هستش. ست اپ دوربین از چهار تا دوربین تشکیل شده و یک فلش . قوی ترین دوربین 48 مگاپیکسل رزلویشن داره و از دوربین های ماکرو و اولترا واید و سنجش عمق هم در ست اپ دوربین استفاده شده. دوربین سلفی به صورت یک حفره در مرکز و بالای صفحه ی نمایش قرار داره و 32 مگا پیکسل هم رزولویشن داره. چیزی که توجه من رو تو این قسمت جلب کرد کیفیت دوربین سلفی بود که بر خلاف پیکسل بالاش اما خیلی با کیفیت به نظر نمیرسد. اما دوربین ماکرو،اولترا واید و دوربین اصلی دقیقا همون جوری به نظر میرسند که باید –قوی و دوست داشتنی اما به اندازه ی خودش یعنی از اون نمیشه انتظار تصویر برداری مثل اس 20 اولترا رو داشت ولی در مجموع از قوی ترین دوربین های میان رده ها محسوب میشه در بین تمامی برند ها.

Samsung galaxy A51
Samsung galaxy A51

مدلی که من تهیه کردم 6 گیگ رم داره و از 128 گیگ حافظه پشتیبانی میکنه. این یعنی به راحتی و به تعداد زیاد میشه بازی ریخت و ازشون لذت برد. البته تست نکردم وضعیت اجرای بازی های خیلی خیلی سنگین توش چطوریه . یه نکته ی قابل توجه اینکه هر کتری کنید حداقل 2.5 گیگ از رم گوشیتون همیشه صرف سیستم میشه و اشغاله و این یعنی سایر کار ها رو باید با 3.5 گیگ رم انجام بدید که البته بازم واسه ی من مشکلی پیش نیومد. باتری گوشی هم 4000 میلی امپره و یک شارژر 15 واتی همراه گوشی هست که ترجیح داده میشد تا مثل A71 از باتری 4500 میلی امپری به همراه شارژر 25 واتی استفاده میشد . نمیخوام بگم زود شارژ تموم میکنه ولی اگه برای بازی میخواید ممکنه اینجور فکر کنید.

این گوشی به دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ مجهزه که حرف زدن و انجام دستورات رو تا حد خوبی انجام میده. ولی نمیشه از یکسری از ایرادات این دستیار نگذشت . برای مثال به طور کلی تکاکی دستورات با تاخیر انجام میشن و برخی از جملات کنایه ای و پیچیده رو هم متوجه نمیشه . علاوه بر اینها این دستیار از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه و کسانی که به انگلیسی مسلط نباشند به سختی خواهند افتاد. این ها به این معنی نیست که این یک دستیار صوتی به دردنخور باشه، نه!!! صد البته که این یک دستیار صوتی خوب و قویه ولی نه در اندازه ی دستیار صوتی گوگل یا الکسای امازون.

در قسمتی از برنامه ها ، در برنامه ی بیکسبی ویژن و در بخش ترجمه ، ترجمه به خوبی در حالت زنده انجام نمیشه و به جرعت میشه گفت ترجمه ی به فارس یواقعا ضعیفی داره که در مقایسه با گوگل ترنسلیت باید بگم که عقبه.

بخش بعدی ای که میخوام بررسی کنم میکروفون و اسپیکر گوشی هست که هردو عالین و برای کسانی که فیلم میبینند هم رضایت بخشه و کافی به نظر میرسه.

بخش بعدی بخش قفل گوشی است که از دو سیستم تشخیص چهره و اثر انگشت میتوان به صورت همزمان استفاده کرد و فقط چند نکته ی کوتاه، تشخیص چهره از روی عکس هم قابل بازگشاییست و امنیت تا حد زیادی پایین میاد و اثر انگشت هم در گلس و محتفظ صفحه ی کلفت واقعا کند عمل میکنه.

نکته ی قابل توجه برای اهل موسیقی !!!!

هدفونی که به صورت پیشفرض داخل جعبه ی گوشی هست از کیفیت بالایی برخوردار نیست و اگر نیاز زیادی به هدفون دارید به فکر خرید یکی از هدفون های خوب باشید و نمیشه گفت که هدفون داخل جعبه جزو بهترین هاست حتی برای یک میان رده .

از این جا به بعد از سخت افزار میام بیرون و بیشتر نظراتم میپردازم. در این بین پینهادات خودم هم برای سامسونگ بیان میکنم. اول از همه در برنامه ی سامسونگ پی باید بدانید که از کارت ها و در واقع بانک های ایرانی پشتیبانی نمیشه و این یک مورد ناامید کنندست که امیدوارم در اینده این مشکل حل بشه. مورد بعدی برنامه ی بوکینگ هستش که باز هم از هتل های کمی از ما پشتیبانی میکنه و امیدوارم هرچه زودتر تعدادشون بیشتر بشه. و همچنین در اپ پیکچر لینک خواهشمندم از استور های ایرانی هم استفاده بشه. چیز جدیدی به راه افتاده به نام رادیو گلکسی که منو جذب خودش کرد و پیشنهاد میکنم همین راه رو ادامه بدین . وصل شدن گوشی به سیستم های ویندوز به خوبی انجام میشه و کار باهاشون خوبه اما تا جای قابل توجهی کیفیت تصاویر در کامپیوتر پایین میاد و در اسمارت شیر هم به همین صورت هستش و کیفیت در تلویزیون پایین میاد . برنامه ی سامسونگ پس واقعا عالی و کاربردیه و تا به الان برای من بینقص کار کرده . شاید حرفی که میخوام بزنم انتظار زیادی باشه اما اگر میشد در برنامهی wear سامسونگ ، دستبند یا ساعت های هوشمند سایر برند ها را هم مچ کنی خیلی خیلی محبوب تر میشد. و همچنین در برنامه ی سلامتی سامسونگ . حرف از سامسونگ هلس شد یه چند تا نکته هم برای این بگم، واقعا برنامه ی عالی و کاربردیه ای هستش و تعداد اسپورت های پیشفرضش واقعا زیادن . یکی دیگه از ویژگی های خوبش دادن برنامه ی غذایی خودتونه که خیلی خوب انجامش میده اما مشکلی داره اینه که غذاهایی با نام فارسی رو پشتیبانی نمیکنه .

در برنامه ی والپیپر سامسونگ ، عکس های پس ضمینه های جدید خیلی دیر به دیر اپلود میشن و پیشنهاد میکنم تعداد اون ها رو افزایش بدید. تعداد ادیتور های پیشفرض برای گالری گوشی هم هرچه قدر بیشتر باسه محبوب تره که در این زمینه جای پیشرفت داره. مورد بعدی ویس اینپوت هستش که باز هم متاسفانه از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنه که با بودنش واقعا میتونه به راحتی سامسونگ بین ایرانی ها محبوب تر بشه.

چیزی که هر از چند گاهی پیش خودم فکر میکنم اینه که چرا سامسونگ یک مپ اختصاصی برای خودش نمیزنه؟؟ با این کار میتونه خیلی راحت تر و مستقل تر از گوگل به فعالیت های خودش ادامه بده . پس پیشنهاد بعدی من داشتن مپ اختصاصی سامسونگه . البته نه فقط مپ بلکه وجود سایر برنامه های مستقل از گوگل ولی با همان کارایی هم توصیه میشه مثل خواندن متون تصاویر که توسط گوگل درایو انجام میشه رو در قالب یک برنامه ی اختصاصی سامسونگ، سامسونگ ارایه کنه.

چیزی قبلا در گوشی های سامسونگ بوده و الان حذف شده حالت چند پنجره هستش که به صورت نصف نصف انجام شود . البته ما بیشتر به دیدن این حالت که مثلا تماس ها در نیمه ی بالایی صفحه و گالری در نیمه ی پایینی صفحه باشد در تبلت ها داریم ولیکن در گوشی ها نیز این حالت میتواند کاربردی و جذاب باشد . پیشنهاد بعدی این است شبکه ای اجتماعی مانند اینستاگرام برای مشترکین سامسونگ انجام شود و به صورت پراکنده در گالری و ... نباشد . پیشنهاد میکنم در یادداشت های سامسونگ قسمتی اضافه شود که بتوانیم فونت شخصی خودمان را تعریف کنیم و از ان به صورت پیشفرض استفاده کنیم تا یادداشت هایمان بیشتر شبیه به دست نوشته شوند. برای بیکسبی پیشنهاد میکنم حالت اضطراری تعریف کنید تا با گفتن کلمه ای خاص در شرایط اضطراری برای مثال به پلیس زنگ بزند!

پیشنهاد بعدی من ساختن برنامه ای است که کتابخانه ای اختصاصی برای سامسونگ که مملو از کتاب های الکترونیک رایگان و یا پولی باشد .

برنامه ای جدید برای تقویم سامسونگ نوشته شود که بتواند با دریافت کارهای روزانه ی شما، به شما برنامه ی روزانه بدهد و دیگر پیشنهادم این است که بتوانیم در تقویم سامسونگ همانند تقویم گوگل هدف تعیین کنیم. و در نهایت برای بکگراند ها از سامسونگ دعوت میکنم از تصاویر بی نهایت زیبای ایرانی استفاده کند.

اون چیزی که به من کمک کرد تا این اوضاع رو راحت تر سپری کنم تمامی موارد بالا بود و من با استفاده از بازی ها، فیلم ها، موسیقی ها، وب گردی ها، اموزش دیدن های مجازی، ورزش با سامسونگ هلس و بسیاری از این قبیل من رو کمک کردند تا به این جای کار به خوبی و راحتی سختی های قرنطینه رو پشت سر بزارم.

ممنون که تا این جا همراه من بودید.

با تشکر فراوان از شما، سامسونگ و خدا که به من فرصت زندگی کردن در عصری رو داد که میتوانم با فناوری های پیشرفته زندگی کنم.

#روایتگرباش

روایتگرباشsamsung galaxy a51samsung
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید