ویرگول
ورودثبت نام
محمد گ
محمد گ
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

لایه جرز دیوار !


لای جرز دیوار

یادمه چند سال پیش بد جوری اسمش بین مردم جا افتاده بود. حق هم داشت چیز هیجان انگیزی بود. تا قبل از اون ، انواع آگهی خرید و فروش رو فقط میشد توی روزنامه نیازمند های همشهری پیدا کرد.حالا قرار بود گوشی موبایلمون جای اون روزنامه های سیاه و سفید و قرمز رو بگیره. از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو می شد توش پیدا کرد.من هیچ وقت روی دیوار حساب بازنمی کردم و فکر هم نمی کردم بشه مثل ebay ازش برای فروش اجناس کارکرده سالم استفاده کرد.


زمان گدشت و چند سال بعد من هم به توصیه یکی از دوستام برای فروش بعضی وسایل خونه که با وسایل جدید جایگزین شده بودن ، مجاب شدم ازش استفاده کنم.

خاطره ای به ذهنم رسید که تعریف کردنش توی سالگرد 9 سالگی دیوار خالی از لطف نیست.

یکی از دوستانم (به اسم امین )که رفاقت خوب و طولانی داشتم بهم پیشنهاد داد که بعضی از وسایل خونم که خیلی سالم بودن رو توی دیوار آگهی کنم.

ماجرا از اون جایی شروع شد که دوست من که به تازگی یک مغازه 25 متری توی پاساژ کامپیوتری مرکز شهر باز کرده بود از من خواست تا برای بازدید از مغازه و نظر دادن در مورد کسب و کار جدیدش یک سری بهش بزنم. منم که خیلی دوست داشتم بعد از چند ماهی که ندیده بودمش ، سری بهش بزنم قبول کردم.

مغازه انچنان خوب نبود ولی دوتا لپ تاپ و چندتا قفسه که معلوم بود نو نیستن نظرم رو جلب کرد.

برام عجیب بود . با شناختی که از امین داشتم ، میدونستم سراغ جنس کارکرده نمیره و این بار که میدیدم از داره از وسایل کارکرده استفاده می کنه برام عجیب بود.

میدونستم همین به تازگی یک ویلا توی محمود آباد خریده و حتماً برای ویلاش به وسیله نیاز داره.

بهش پیشنهاد دادم که بیاد از وسایل من استفاده‌ کنه.


امین گفت : فرشات به درد برای جرز دیوار میخوره .

منم خندیدم .


امین : داداش من . فرشات رو بذار توی دیوار خیالت راحت فروش میره . همین چندتا قفسه و وسایل دکور و یکی از همین دوتا لپ تاپ که میبینی توی دیوار پیدا کردم. با این وضعیت دلار برام خیلی بصرفه تموم شد.ن چندتا قفسه و وسایل دکور و یکی از همین دوتا لپ تاپ که میبینی توی دیوار پیدا کردم. با این وضعیت دلار برام خیلی بصرفه تموم شد.

من : حقیقت من از دیوار دل خوشی ندارم یه روز بیا خونه ما خودت چندتا عکس بگیر و آگهی کن اگه فروش رفت یه درصدی هم بردار برای خودت.

دوتا فرش بود و یک میز تلوزیون که همگی بعد از دو یک هفته همه ی وسایل از جمله فرش ها فروش رفت.

دونفر بودن که برای خرید فرش ها اومدن. فرش ها رو برای یک خانوم مسن می خواستن و می خواستن کار خیر انجام بدن.

هم خوشحال بودم که وسایل اضافی رو فروختم هم چند نفر دیگه که به و سایل من نیاز داشتند، از این طریق کارشون راه افتاد.

اضافه شدن بخش کارشناسی خودرو اون هم توی کشور ما با این وضعیت نابسامان ، پروفایل های فروشگاهی و امکانات دیگه هم به این پلتفرم اضافه شدن تا بهتر از قبل به کار خودش ادامه بده.

حقیقت اینکه هیچ پلتفرمی نمی تونه کامل و بی نقص باشه ، اون چیزی که من رو به وجد میاره ، تکامل پیدا کردن پدیده هاست. دیوار امتحان خودش رو پس داده و حالا بعد از 9 سال تجربه خیلی از نوقص رو برطرف کرده و تبدیل به جز جدا نشدنی زندگی خیلی هامون شده .



#دیوار_تولدت_مبارک!

#ازدیواربگو

ازدیواربگو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید