ویرگول
ورودثبت نام
ن د ا ز ر ن د ی
ن د ا ز ر ن د ی
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

سواد مالی و جریان نقدینگی

توجه: شروع مقاله با نگاهی به کتاب "قصه فقر به سر رسید" است، که دلیل بر خوبی یا ناخوبی کتاب نیست!
کتاب
کتاب
سواد مالی (چرا بعضی تصاویر به حالت نمادی از تصویر در متن نشان داده میشه و تصویرش پاک میشه؟ کسی بلده به من هم بگه؟)
سواد مالی (چرا بعضی تصاویر به حالت نمادی از تصویر در متن نشان داده میشه و تصویرش پاک میشه؟ کسی بلده به من هم بگه؟)



«امروزه روشهای کسب درآمد زیاد شده و جذب مشتری و حفظ آن سختتر!؟؟؟

ارزهای دیجیتال و شبکههای اجتماعی راهی را برای جذب ثروت باز کرده و به قولی با این گستردگی راههای اینترنتی، فقیرماندن نه تنها یک فضیلت نیست؛ بلکه یک گناه نابخشودنی به حساب میآید.»
(ابوالفضل طاهریان، کتاب "قصه فقر به سر رسید")

اینترنت گوگل سرچ ایران فیلتر...!؟؟؟
اینترنت گوگل سرچ ایران فیلتر...!؟؟؟


پیوست ن: شروع نکنید که این ایران رو نمیبینین؛ اقتصاد رو درک نمیکنین؛ بیکاری و فرار مغزها و بیمغزهای بیدرد رو نمیبینین؛ خوبِ من، همه اینها رو میبینم و خیلیها هم که داریم اینها رو میخونیم، مبتلا به آن هستیم!!!


میخواستم یه تصویر دیگه بذارم اینو بردارم اما نتونستم ؟! در ویرگول این جابجایی تصویر و حذفش چجوریه؟ کسی بلده به من بگه؟
میخواستم یه تصویر دیگه بذارم اینو بردارم اما نتونستم ؟! در ویرگول این جابجایی تصویر و حذفش چجوریه؟ کسی بلده به من بگه؟


در کتاب "قصه فقر به سر رسید" از رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی، ترجمه ابوالفضل طاهریان، راهکارها و امکانات مختلفی را برای جلوگیری از بهانه فقیرماندن و فقیربودن بیان میکند:

«عدم پیروی از توصیههای مشاوران فیک، راهکارهای افزایش اعتمادبهنفس، دلایل اهمیتداشتن جریان نقدی مستمر، مسئولیتپذیری و مزایای آن، دلایل کارآفرینی، بودجهبندی و...

کارآفرینی فریلنسری، جریان نقدینگی
کارآفرینی فریلنسری، جریان نقدینگی


پیوست ن: تداوم و استمرار در کارها، باورسازی، تخریب باورهای سمی که از کودکی تاکنون تو سرمون کردن: خانه، مدرسه، رسانهها، و...
تصویری دورِ دورِ دور...
تصویری دورِ دورِ دور...


در سریال زندگی لئوناردو داوینچی که سالهای خیلی دور که تلویزیون 2 شبکه بیشتر نداشت، پخش میشد؛ یه قسمتی داشت که پدر خوشگذران لئوناردو به همراه معشوقه جدیدش از کنار پسر کودکش که در کوچه بازی میکرد و خودش را به زمین میکشید؛ رد شد و به او گفت: «شلوار خودتو به زمین نکش، پول که علف خرس نیست!!!؟؟؟»
پیوست ن: این دیالوگ از ترجمههای خوب ایرانیان و کاربرد یکی از این خوبهای باورسازی مالی رسانهها در ذهن ماهاست!!!
ذهن من، دنیای من، باور پولساز در ذهنم  اول شکل میگیره
ذهن من، دنیای من، باور پولساز در ذهنم اول شکل میگیره


ذهن و باور پولساز
ذهن و باور پولساز


هسته اصلی کل مبحث تمام اینها، باور و استمرار باورهای ما است و درک کنیم.

پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک.


سخت کار کن و همه توانت رو براش بذار
سخت کار کن و همه توانت رو براش بذار


در فیلمی از ایلان ماسک که از کارآفرینی و خودساختگی میگوید: «باید 80 تا 100 ساعت در هفته براش وقت بگذاری. به اندازهای که براش وقت میگذاری و عمل میکنی ازش نتیجه میگیری.

"پس هر ساعت که بیدار هستی سخت کار کن و همه توانت رو براش بذار".»


به اندازهای که براش وقت میگذاری و عمل میکنی ازش نتیجه میگیری.
به اندازهای که براش وقت میگذاری و عمل میکنی ازش نتیجه میگیری.



پیوست ن: شما اجازه ندارید که کسی رو قضاوت کنید؛ چون شما با کفش اون راه نرفتهاید.
"باور کنید خداوند بیشتر از همه میخواهد که شما به خواستههایتان برسید".
فَاَلهَمَها فُجُورَها و تَقواها، سوره شمس آیه 8


و خدایی که همین نزدیکیهاست...
و خدایی که همین نزدیکیهاست...


پیوست ن: من باور دارم که خداوند با من در ارتباط است؛ فارغ از دین و مذهب و تحصیلات و رنگ و کشور. با تمام دلخوریهایی که بعضی اوقات به درگاهش پناه میبریم و ازش شکوه میکنیم. ما به جریانی از آگاهیهای خداوند وصل هستیم.


برای این ذهن سازی، باور کنیم که ارزشمند هستیم و مقدس هستیم. به همون اندازه که ظرفمون بزرگ باشه از ایدههای ناب هم استفاده میکنیم.


تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی

گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش

خداوندا شاکرم که نگاه لطف و کرم تو همیشه به سوی من جاری است.
خداوندا شاکرم که نگاه لطف و کرم تو همیشه به سوی من جاری است.



پ ن: شما چه درآمدهای غیرفعال را میشناسید که جریان نقدی را برای هر ماه یاه هر هفته یه هر روز برای شما درآمدزایی میکند؟


درآمدهای غیرفعال نقدینگی برای شما، از چه روشی در هر ماه درآمد مستمر دارد؟
درآمدهای غیرفعال نقدینگی برای شما، از چه روشی در هر ماه درآمد مستمر دارد؟




پ ن: این مطلب در اوایل دیماه 1401 نوشته بودم، شاید نظرم الآن به درآمدزایی و ایده پردازی و... کمرنگ شده است؟! حس دلتنگی این روزام...


برف سپید؟؟؟!!!
برف سپید؟؟؟!!!


روز پدر به تمامی باباهای خوب که نمیتوان ازشون دل کند؛ مبارک (کمی تا قسمتی دورتر!!!)


حالت خرسی در دنیای ارزی...
حالت خرسی در دنیای ارزی...



پ ن: اینها رو خوندم، شما هم مثل من، بدون قضاوت بخونید!
البته چند وقتی است که ذهنم با ارزهای دیجیتال، بیت کوین، NFT، مت و... و جریان نقدینگی پر شده است و به این موضوعات آلارم میده!




اگر کسی درباره درآمد غیرفعال و رشد نقدینگی روشی بلد است، با ما به اشتراک بگذارد، لطفا


ارزهای دیجیتالاستراتژی ثروتسازیکسب درآمدسوادمالیپول ندازرندی
من مینویسم نیز برای شما کتاب، مقاله، تولیدمحتوا و...کتابم "سادگی و سکوت در هنر ژاپن" من طراحی لباس و پارچه و باتیک میکنم من آموزش میدهم من یادگرفتن و سفر و خرید را دوست میدارم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید