ویرگول
ورودثبت نام
ن د ا ز ر ن د ی
ن د ا ز ر ن د ی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

پاییز تنم بهاریست

پاییز یا خَزان (در فارسی تاجیکستان تیرَه‌ماه) یکی از چهار فصل اقلیم معتدل است. در نیم‌کرهٔ شمالی با برج‌های میزان، عقرب و قوس؛ ماه‌های مهر، آبان و آذر برابر است. (اینا رو از ویکی پدیا نوشتم، همین)

#باتیک #باتیک

@PARNASSEcollection



اینم کار دست خودمه از مجموعه
اینم کار دست خودمه از مجموعه

@PARNASSEcollection


اولش از پاییز و سرما خوشم نمییومد! اصلا از سرما خوشم نمیومد؟!!! حالا چرا بماند !؟ اما اصولا سرمایی بودم و با سرما و لرزیدن های سرما حس خوبی نداشتم!

عاشق این رنگبندی و موتیفهای این کار دست خودم که پاییزی بهاری است هستم!؟؟؟
عاشق این رنگبندی و موتیفهای این کار دست خودم که پاییزی بهاری است هستم!؟؟؟


پاییز از نظر ستاره‌شناختی بین دو نقطهٔ اعتدال پاییزی و انقلاب زمستانی است. از نظر گاه‌شماری هجری خورشیدی، در روز یکم مهر آغاز می‌شود و تا پایان آذر ادامه می‌یابد.

بر پایهٔ تقویم میلادی فصل پاییز در اصل در نیمکره شمالینیم‌کرهٔ شمالی جهان در حدود ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) و در نیمکره جنوبی پیرامون ۲۱ مارس (۱ فروردین) آغاز می‌شود. زمان پایان آن در نیمکره شمالی ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) و در نیمکره جنوبی ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) است.

مانتو پاییزی بهاری با موتیف برگ و رنگمایه های تم پاییز و ...
مانتو پاییزی بهاری با موتیف برگ و رنگمایه های تم پاییز و ...


حالا میگن که پاییز فصل عاشقاست و شهر شاعراست! من نظری ندارم و بی تقصیرم ؟!!! نه شاعرم و نه...


با این کارم که طراحی مانتو و لباسش و کارای روش همش با خودمه اما برای فروش گذاشتمش با پاییز عاشقم...!
با این کارم که طراحی مانتو و لباسش و کارای روش همش با خودمه اما برای فروش گذاشتمش با پاییز عاشقم...!


واژه پادیز (پادێز pādēz) در پارسی میانه به معنی پاییز بوده که آن را به زمستان یا خرمن مربوط دانسته‌اند. این واژه به چم گردآوری و جمع کردن است که اوستایی آن چنین است: Paitidaeza. احتمالاً به این خاطر به معنای گردآوری و جمع کردن آمده‌است که واپسین فرصت اندوختن آذوقه پیش از فرارسیدن زمستان است یا اینکه واپسین فرصت جمع‌آوری خرمن است، چون آخرین خرمن‌های کشاورزان در پاییز گردآوری می‌شود.


این سنجاق اسکاتلندی ها رو هم خودم طراحی کردم که یه جورایی گفتگوی تمدنهاست و روی کالاست و اشانتیون ما به شماست؟؟؟!!!
این سنجاق اسکاتلندی ها رو هم خودم طراحی کردم که یه جورایی گفتگوی تمدنهاست و روی کالاست و اشانتیون ما به شماست؟؟؟!!!


روز اعتدال پاییزی را در ایران از دیرباز جشن می‌گرفته‌اند. این جشن که در روز مهر از ماه مهر برگزار می‌شود جشن مهرگان نام دارد.

پاییز همانند بهار پل میان تابستان و زمستان می‌باشد.

رنگش ثابته کار رنگرزی و طراحی و مجموعه طراحی تک و منحصر به فرده
رنگش ثابته کار رنگرزی و طراحی و مجموعه طراحی تک و منحصر به فرده


حالا هم بهار دوست دارم هم تابستان بیشتر هم پاییز نارنجی رنگارنگ و هم زمستان آدم برفی و زیبا رو...

چه فرقی می‌کند عزیزم
مهر باشد یا آبان و آذر ماه
وقتی تو باشی و پاییز باشد
باران، برگ‌ها و ابر باشد
زندگی رنگ دیگری دارد



پاییز دوست داشتنی است، چون تو دوستش داری مثل باران که زیباست، چون تو زیبایی


پاییز تنم بهاریست/ پارناس
پاییز تنم بهاریست/ پارناس


و شاید پاییز
حکایت عشق زنجیروار برگ‌هاست
هر کدام به خاطر دیگری
خود را به زمین می‌اندازند
و صدای خش‌خش خرد شدنشان
در زیر پای ما
آخرین پچ‌پچ‌های دوستت دارم است..
عطر پرتقال می‌گیرد نفسم
از تو که می‌گویم
نارنجی می‌شود دنیایم
تو را که می‌بینم
و تو بکرترین منظره‌ای
مثل درخت پرتقالی
که در پاییز به بار نشسته باشد
پر از بوسه..
پر از دوستت دارم

اینو انتخاب کردم زیراکه خش خش داشت؟! عاشق راه رفتن روی برگهای خشک پاییزم!؟؟؟









پارناسمانتوباتیکپاییز و بهارندازرندی
من مینویسم نیز برای شما کتاب، مقاله، تولیدمحتوا و...کتابم "سادگی و سکوت در هنر ژاپن" من طراحی لباس و پارچه و باتیک میکنم من آموزش میدهم من یادگرفتن و سفر و خرید را دوست میدارم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید