ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا خلفی
علیرضا خلفی
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

دیوار، دوستی وفادار...

داشتن حیوان خانگی زحمت های خودش را دارد اما موجب تقویت روحیه و امید به زندگی میشود. جان گروگان میگوید: حیوانات خانگی ما زندگی کوتاهی را در کنار ما سپری میکنند و بیشتر آن را هم منتظر میمانند تا ما هرروز به خانه برویم. شگفت آور است که آنها چقدر عشق و خنده به زندگی ما وارد میکنند و حتی چقدر بخاطر آنها به یکدیگر نزدیک میشویم. به نظر من داشتن حیوان خانگی زندگی را زیبا تر میکند و از ما یک انسان بهتر میسازد.
من تا حالا بار ها از دیوار خرید کردم اما یکی از این خرید ها بهترین اتفاق زندگی من بود. داستان من به دوشنبه، بیست و هشت اسفند سال نود و شش بر میگردد. زمانی که خبری از کرونا نبود و همه با اشتیاق منتظر سال نو بودند. ما میخواستیم برای سال نو مبلمان خانه مان را عوض کنیم و مدتی بود که سمساری ها و دیوار را میگشتیم. روز یکشنبه برای دیدن آگهی های جدید، نرم افزار دیوار را باز کردم. همینکه وارد دیوار شدم آگهی تازه بارگذاری شده ای توجه من را جلب کرد."عروس هلندی نر دو ماهه" این تیتر آگهی بود. من از کودکی عاشق حیوانات بودم. همیشه دوست داشتم که یک حیوان خانگی داشته باشم اما به دلیل مشکلات مالی هیچوقت به خواسته ام نرسیده بودم. قیمت آن طوطی نسبت به آگهی های دیگر ارزان تر بود و همین من را بیشتر ترغیب میکرد تا برای سال نو یک دوست کوچک برای خودم بخرم. خودم کمی پس انداز داشتم ولی کافی نبود. با اصرار من پدرم کمی پول به پس اندازم اضافه کرد و فردای آن روز، آن عروس هلندی را به عنوان عیدی برای من خرید. هیچوقت آمدنش به خانه مان را فراموش نمیکنم. پدرم او را داخل قوطی کوچکی که دور آن دستمال پیچیده بود گذاشته بود و با موتور به خانه آورد.آن روز متفاوت ترین روز زندگیم بود. من نام دوست کوچک جدیدم را تیتو گذاشتم.
او دستی و رام بود اما روز های اول از من میترسید. روز اول او را داخل جعبه کارتنی نگه داشتم. صبح روز بعد اول وقت به سمساری نزدیک خانه مان رفتم و قفس بزرگی برای دوست جدیدم خریدم. قفس را حسابی شستم و با رنگ سفیدی که در انباری بود رنگ کردم. ظرف آب و دانه و سپس تیتو را داخل آن گذاشتم. سال نود و شش با یک اتفاق خوب برای من به پایان رسید. ما آن سال نتوانستیم مبلمان خانه مان را عوض کنیم اما در عوض من بهترین دوست زندگی خودم را پیدا کردم. من معمولا در قفس تیتو را نمیبندم و او هرموقع که دلش میخواهد از لانه اش بیرون می آید و پرواز میکند و سپس به لانه خود باز میگردد. تیتو عاشق برنج است. هرموقع که برای شام برنج داریم، او با دیدن سفره از لانه خود میپرد و روی شانه های من می آید تا به او برنج بدهم. مادرم همیشه ازینکار او عصبانی میشود اما تیتو همیشه اینکار را انجام می دهد!
حالا دیگر تیتو جزوی از قلب من شده. نام او همه جا هست. مودم خانه مان، بلوتوث گوشیم، گوشه ی دفتر زیستم، تیم فوتبالی که در پلی استیشن دو ساخته ام، نام همه آنها تیتو است. من و تیتو خاطرات زیادی با هم داریم. فینال جام جهانی بیست هجده که با یکدیگر تخمه میخوردیم. اگر یادتان باشد آن روز ها گربه ای به دلیل پیشبینی مسابقات جام جهانی معروف شده بود. من اینکار را با تیتو انجام دادم! نام همه ی تیم های حاضر در جام جهانی را روی تکه کاغذی نوشتم و روی هر کدام از آنها یک مغز تخمه گذاشتم. آن کاغذ ها را جلوی قفس تیتو گذاشتم و تیتو را بیرون آوردم. تیتو تخمه ای که روی یکی از کاغذ ها بود را اول از همه خورد، کاغذ را برداشتم و نگاه کردم. او سوییس را قهرمان جام جهانی پیشبینی کرد! هرچند که سوییس مقابل قهرمان جهان در مرحله یک هشتم شکست خورد اما همیشه که پیشبینی ها درست در نمی آید، می آید؟ و یا مثلا زمانی که برای امتحان نهایی زیست خود درست میخواندم و با تیتو در خانه تنها بودم. آنقدر آواز خواند که نگذاشت من درسم را بخوانم. این خاطرات شیرین تا آخر عمر همراه من هستند.
دو سال بعد از این اتفاق دایی بزرگم در روز تولدم برای تیتو یک جفت خرید. خیلی وقت بود که میخواستم برای تیتو زن بگیرم، اما قیمت ها هر روز بیشتر و بیشتر میشد و نمیتوانستم. نام همسر تیتو را لیمو گذاشتم. او و تیتو تخم های زیادی تا به امروز گذاشته اند که سه تای آنها با موفقیت تبدیل به جوجه شد. یکی از جوجه هایشان را به پسرداییم دادم و نام دو تای دیگر را مونکیک و آووکادو گذاشتم. الان دیگر تیتو یک خانواده چهار نفره پر انرژی دارد.
تیتو بهترین دوست من است و تا همیشه عاشقش میمانم. هرگاه که از دست این زندگی دلخور میشوم و دلم میگیرد پیش تیتو و خانواده اش میروم. آنها همیشه غم های من را کم میکنند و مرهمی روی زخم من میگذارند. راستش را بخواهید هیچوقت فکر نمیکردم بهترین دوست زندگی ام را از دیوار پیدا کنم.
دیوار، اپلیکیشنی که وفادار ترین دوستم را به من هدیه داد. شاید اگر دیوار وجود نداشت من هیچوقت صاحب حیوان خانگی نمیشدم. دیوار و تیتو تاثیر شگفت انگیزی روی زندگی من گذاشتند. به راستی اگر دیوار نبود چگونه میتوانستیم حیوان خانگی مورد علاقه مان با ویژگی مد نظرمان را در کمترین زمان پیدا کنیم؟ تولدت مبارک دیوار! ممنون که تیتو را به من هدیه دادی.

ازدیواربگودیوارتیتودوستوفادار
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید