ویرگول
ورودثبت نام
chef_kavandi@
chef_kavandi@
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

نقش غذاهای ملل در آشپزی من

@chef_kavandi
@chef_kavandi

مهدی کاوندی سرآشپزی به کوچکی فلفل در آشپزخانه ای به بزرگی جهان!

میخوام یک رازی رو بهتون بگم، البته راز هم نیستا یجورایی، حدود 70هزار فالورهام در اینستگرام میدونند ولی شاید از شمایی که داری الان این متن رو میخونی پنهان مونده باشه! من یک جهانگرد (پیج جهانگردیم) بودم و البته هنوزم هستم، ولی حدود 2 سال میشه که به خاطر ویروس کرونا از سفر دست کشیدم!



خلاصه که به 26 کشور دنیا سفر کردم و تمام تلاشم این بود که بین مردم محلی باشم و با فرهنگشون، رفتارشون، زبونشون و از همه جالبتر غذاهاشون آشنا بشم. غذاهایی رو که خوشم میومد و به دلم مینشست رو ازشون یاد گرفتم و البته در عوض براشون غذاهای ایرونی درست میکردم و حتی وقتی خوششون میومد، یادشون میدادم که چجوری درست کنند.

شاید باورتون نشه ولی عاشق سالاد شیرازی بودن و خیلی هاشون بعد از برگشتن من، هنوزم سالاد شیرازی درست می کنند و به یاد من میوفتن و عکسشو میفرستن برام! خیلی لذت داره برام.

منم کلی غذاهای اروپائی، آسیایی، ... یاد گرفتم و الان که شروع به حرفه آشپزی کردم، دارم ازشون استفاده می کنم.

البته چون ذهن خلاقی هم دارم و همیشه علاقه مند بودم که غذاهای جدید رو امتحان کنم، یکسری غذاهای ترکیبی و جدید هم درست میکنم، که بهشون میگم غذاهای من درآوردی ;) مثلا اسپاگتی برگر، که همبرگره ولی به جای استفاده از نون همبرگری از اسپاگتی استفاده میکنم. میتونید ویدئو آموزشش رو اینجا ببینید.



هر موقع مهمون دارم و برای دوستان و آشنایان آشپزی میکنم، همه میدونن دیگه صرف وعده غذایی همراه با خاطره گویی من از سفرهامه! که البته بخشی از این خاطرات رو به صورت سفرنامه تصویری (Travel Show) آماده کردم و در پیج اینستگرام mehdi_kavandi@ میتونید ببینید. و اگر خوشتون اومد به دوستاتونم معرفی کنید لطفا :)



شاد و تندرست باشید :) CKavandi@

غذاهای مللغذاهای متنوع جهانسر آشپزجهانگردیشف
مهدی کاوندی سرآشپزی به کوچکی فلفل در آشپزخانه ای به بزرگی جهان! به 26 کشور سفر کردم، غذاهای متنوع جهان را چشیدم، غذاهای ایرانی رو آموزش دادم و غذاهاشون رو یاد گرفتم که با شما به اشتراک بذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید