ویرگول
ورودثبت نام
مهسا قلیزاده
مهسا قلیزاده
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

تولد و بزرگ شدن دیوار

اگه برای نسل بعدی بخوام تعریف کنم، شاید باورشون نشه یه زمانی قبل از دیوار بوده که اگه یه وسیله ای داشتیم و دیگه استفاده نمی کردیم هی از اینور خونه می رفت اونور خونه، در بهترین حالت میدادیم نمکی برای خودش ببره ولی اغلب بلااستفاده یه گوشه انباری می افتاد! هم نسلای ما یادشونه تو انباریا چه خبر بود! اصلا نگه داشتن وسایل قدیمی، شده بود "عادت"! به جایی می رسیدیم که حاضر بودیم اون وسیله رو مجانی بدیم بره ولی دیگه تو خونه نباشه، حالا به کی می دادیم!؟ اون روزا گاهی تو خیابون کنار سطلای زباله، می دیدیم یه کمد گذاشتن چون دیگه نمی دونستن چیکارش کنن؟ کجا بذارن؟ به کی بدن؟

دیوار که اومد حالا می تونستیم یکی رو پیدا کنیم که بیاد و همون وسایل رو ببره، بابتش پول هم بده، تازه قیمتشم خودمون پیشنهاد بدیم!

وقتی دانشجو بودم، دنبال وسایلی می گشتم که سالم و قابل استفاده باشن و براش هزینه معقولی بدم، اول از همه تو دیوار می گشتم! یکم گذشت وسواس بود یا نیاز ولی دوس نداشتم بعضی چیزا رو دست دوم، بگیرم اما طبق عادت تو دیوار سرچ کردم، یهو دیدم زیر یکی از آگهی ها نوشته: دیوار فروشگاه... فکرشو بکن! مرجع جستجوی یک دانشجو، حالا همزمان هم نو و هم استفاده شده ی همون وسیله رو داشت! کی بود که انتخاب می کرد کدومو بخره!؟ منِ دانشجو!

من اسمشو گذاشتم "نوفروشی" و به هرکی رسیدم گفتم: دیوار، "نوفروشی" هم داره... اگه 10نفر مثل من با هر قابلیتی که دیوار اضافه کرده شگفت زده شده باشن، دلیلِ همه گیر شدنِ دیوار و این موفقیتشو در جشن 9سالگیش می شه حدس زد... دیوار خیلی ناقلا بود، قدم قدم اومد تو گوشی هامون، بعدم تو خونه هامون، حالام موندگار شده ? تولدت مبارک

تولد دیواردیوار فروشگاهدانشجویی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید