ویرگول
ورودثبت نام
انتشارات نازنویس
انتشارات نازنویس
خواندن ۷ دقیقه·۴ سال پیش

آیا درآمد نویسندگی کم است ؟؟؟؟ (1)


بعید می دانم کسی در این دنیا باشد که کارهایش را صرفا براساس علاقه اش پیگیری کند،بدون آنکه به دستاورد مالی اش چشم داشته باشد.
حتی اگر عاشقانه ای از جنس لیلی و مجنون با شغلت برقرار کرده باشی بازهم با اولین بی پولی که به سراغت بیاد،حتما آشفته میشی و به دنبال راهی می گردی تا از این شرایط خارج بشی.
خصوصا تو این دوره زمونه که حتی نفس کشیدن هم پولی شده و در هرجای دنیا باشی این هزینه ها وجود داره،پس باید این تفکر که، باید عاشق شغلت باشی رو گذاشت کنار. اره عاشق شغلت باش،اما شغلی که دستت رونزاره داخل پوست گردو وکلی شرمندگی برات به وجود بیاره.
تو دنیا یک سری مشاغل وجود دارن که به درآمد بالاشون مشهورن مثل:پزشکا،مهندسا،اساتید،و.... یک سری مشاغل هم هستن که درحین گمنامی و کم توجهی که بهشون میشه درآمد قابل توجهی دارن.
بعضی از مشاغل هم مثل نویسندگی به عنوان حرفه و هنری بهشون نگاه میشه که به قول معروف هشتشون گرو نه شونه درحد یک درآمد بخور نمیر دستشون رو میگیره...
اینجا میخوام درمورد این موضوع حرف بزنم که آیا این باور ها و داوری ها نسبت به حرفه شریف نویسندگی درسته یانه؟؟اصلا چقدر به واقعیت نزدیکه؟؟ زمانی که بر اساس علاقه تصمیم گرفتم وارد حوزه نویسندگی بشم یکی از اساتید بزرگ این حوزه، در اولین ملاقاتی که باهم داشتیم بهم گفت:این حرفه، اون پولی که شما انتظارشو دارین درخودش نداره،درحدیک زندگی شرافتمندانه معمولی با حداقل نیازها، شمارو تامین میکنه.
از این حرف خیلی تعجب نکردم،چون از قبل چنین روایت هایی رو از آدم های مختلف شنیده بودم.
اما چون علاقه مند بودم با شنیدن این حرفا دلسرد نشدم،گفتم فوقش درکنار نوشتن یک شغل دیگه هم برای خودم دست و پا می کنم و زندگیمو می چرخونم،آدم که نباید زود از علاقش دست بکشه و بره سراغ کار دیگه....
با علم به همه کم و کاستی هایی که دراین بخش وجود داشت،همکاریه مشترکم رو با یکی از اساتید این حوزه شروع کردم تا هم یک رزومه ای برام بشه وهم مهارتم رو به صورت عملی افزایش بدم.
یکسال بدون دریافت هیچ پولی بی وقفه کارکردم و نوشتم، همه زندگیمو وقف این کار کردم اما به طرز عجیبی نه خسته شدم و نه پا پس کشیدم،انگار یک حسی بهم می گفت:صبوری کن.
این لوبیای سحر آمیزی که کاشتی، شاید دیر از خاک بیرون بزنه ولی وقتی رشد کنه یک شبه تورو میفرسته اوج آسمون ها. نا امید نشدم، تا خلاصه معجزه ای که منتظرش بودم و دلم خیلی زودتر،مژدش رو بهم داده بود رخ داد.
حالا من در این برهه زمانی با وجود تموم مشکلات اقتصادی که در دنیا حاکمه با همه وجودم میگم: نویسندگی پردرآمد ترین شغل دنیاست. اما به قول معروف نابرده رنج گنج میسر نمی شود،حالا اینکه اون معجزه ای که حرفشو زدم چیه،وبرای رخ دادنش چه رنجیو باید تحمل کرد؟ بهتون میگم، بشرطی که همراه ما باشید و مجموعه نوشته های مارو که دراین زمینه و براساس تجربه عملی ما نوشته شده رو بخونید.
بزودی بخش دومش برای شما به اشتراک گذاشته میشه.

خوشحال میشیم شماهم نظرات و تجارب خودتون رو در این زمینه با مطرح کنید.



درآمدنویسندگینویسندگیپولتلاشآینده
تیم نویسندگی و تولید محتوای متنی نازنویس با اعضایی متخصص درحوزه های نوشتاری و محتوا نویسی؛از پیش ما دست خالی برنخواهید گشت.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید