ویرگول
ورودثبت نام
محسن شیخ ‌نژاد
محسن شیخ ‌نژاد
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

کرونازشت

یادم میاد که توی اخبار داشتم وول میخوردم برا خودم تا ببینم سیاسیون ما به کدوم سمت تمایل پیدا کردن یا باز وعده وعید قشنگ میخوان باز بهمون بدن که اخبار یه ویروس، اونم از چین، روی صفحه گوشی من نقش بست.

وقتی خبر رو خوندم...با خودم فکر کردم که اگه این ویروس، توی کشورم رخ میداد، چی میشد؟؟

حتی فکر کردنش رو هم دوست نداشتم...

چون باید به تعطیلی ها و قطع روابط فکر میکردم...آخه همیشه از قبل، به خودم میگفتم اگه یه روزی، یه بیماری بیاد که آدما به خاطرش از هم فرار کنن چی میشه؟؟

مگه میشه کنار هم نباشیم و بخواهیم از هم فرار کنیم...

باورش برام سخت بود...اما توی ذهنم همیشه فکر میکردم میشه...به خصوص با پشه...

آره پشه...

میگفتم یه پشه میاد و کلا میشه عامل انتقال و بعدش همه فرار میکنن از هم...

اما حالا...خود آدمها شدن ناقل، اونم با تنفسشون...

فکرش رو بکن، با نفسشون...خیلی راحت بهم انتقال میدن...

برا من، جدا از بحث بیماریش، باعث شد بیشتر وسواسی‌ها رو درک کنم و یه جورایی منم بشم مثل اونا....

الان مدتیه که فقط چند دقیقه از شستن دستام که میگذره، باز فکر کثیف شدنش، من رو توی دستشویی میبررررره تا باز و باز و دوباره و دوباره، دستام رو بشورم...

کسب و کارم که نگو...

کلا زده به بازار سنتی یه جورایی و ترکونده‌تش اما بازار مارکتینگ، یه چیز دیگه شده...و باعث شده حجمه‌ی فروش، بزنه و بترکونه، اونم توی دنیای مجازی...

اما همیشه با خودم میگم توی این اوج فاصله‌گذاریا،و اوج قدردانی از بخش سلامت، خداییش برا پست و پستچی، هیچکس خیلی یادش نیست اما خداییش این پستچی‌ها هستن که دارن توی خط مقدم مبارزه، داده‌های مجازی رو تبدیل به موجودیت میکنن و به صورت فیزیکی، اون داده ها رو بدست افراد میرسونن...

خداییش حسی که تو رسیدن یه بسته واقعی و نه مجازی هست که میتونی لمسش کنی و خودت بازش کنی و بتونی اون رو از نزدیک داشته باشی، یه چیز دیگه هست...

پستچی عزیز...

خدا قوت

دمتوووون گررررم

من کلا باهاتون خیلی حال میکنم...

اما خوب، جدا از بحث آدمها، امروزه و توی این شرایط، قطعا گجتها و گوشی‌ها، کمک شایانی به دفع کرونا کردن و شاید اگر اینها نبودند چه بسا، یک فاجعه انسانی رخ میداد.

به شخصه برای من، گوشی هوشمند کمک کرد تا خودم، خانواده‌ام و بخصوص بچه‌هام، بیشتر در ارتباط با دوستان و فامیل باشیم و از راه دور برای هم آرزوی سلامتی کنیم.

اگه گوشی‌های هوشمند نبودن، نمیشد به سادگیِ امروز، این مسیر رو طی کنیم و‌چالش‌های بیشتری پیش رومون بود...

بخصوص برا اطلاع‌رسانی از نوع بهداشت و چگونگی پشت سر گذاشتن این بیماری

خوبی کرونا برای گوشی‌های هوشمند و گجتها این بود که مردم نسبت به تغییر رویه‌‌شون، راحت‌تر کنار اومدن و تغییر رو راحت‌تر پذیرفتن وگرنه تا قبل از اون، خیلی‌ از مردم و حتی فروشگاه‌ها و مارکتینگ‌ها، گارد داشتن نسبت به گوشی‌های هوشمند و فروش‌های دیجیتال اما پذیرفتن که باید تغییر کنن...

و تغییر باید کرد وگرنه به زور تغییرمان خواهند داد...

خواستم براتون روایتگری باشم که شاید توی تغییر کردن روزگاری مشکل داشت اما به لطف چرخ ایام روزگار، اینروزها نسبت به تغییر بسیار خوشبینم و سعی دارم تا این حس را ادامه بدهم.

تو هم روایتگر داستانهایی باش که قراره توی #روایتگرباش باشه و بتونه برای دیگران، حسی متفاوت ایجاد کنه...

به امید رسیدن روزهای خوب در سلامتی همه آدمها

#روایتگرباش


matnpostcoronasherروایتگرباش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید