ویرگول
ورودثبت نام
نیما راشدی
نیما راشدی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

ماه چگونه به وجود آمد ؟؟ نویسنده : نیما راشدی

ماه ( تنها قمر سیاره زمین )
ماه ( تنها قمر سیاره زمین )

1 : سیاره تیا چیست ؟ سیارهٔ تیا، یک سیارهٔ فرضی در منظومهٔ خورشیدی اولیه است، که حدود ۴٫۵ میلیارد سال پیش با زمین برخورد کرده‌است. مطابق این نظریه تیا به اندازهٔ مریخ و دارای قطر حدود ۶٬۱۰۲ کیلومتر بود. تحقیقات بیشتر مربوط به سال ۲۰۱۹ میلادی مشخص ساخت که بیشتر آب موجود بر روی سطح کرهٔ زمین حاصل برخورد با تیا در ۴٫۵ میلیارد سال پیش است.

زمانی سیاره تیا با زمین برخورد کرد باعث نابودی بسیار بسیاری شد و اما زمین از ان نابودی عظیمی نجات پیدا کرد ، اما باعث شد کره زمین به زمینی تبدیل شه با پوشش مواد مذاب بسیار بسیار زیاد !!

اما تکه های سیاره تیا که دور زمین در خلا بودند به شکل حلقه ای دور زمین درآمدند مانند سیاره زحل امروزی !

اما پس از مدتی این حلقه ها که شامل تکه سنگ های سیاره تیا و زمین بود با هم به مرور زمان با هم ادغام شدند و به ماه امروزی ما تبدیل شدند !

نویسنده : نیما راشدی

تاریخ انتشار : 22 تیر 1402 ساعت 1:27 بامداد

لایک و دنبال فراموش نشه .

#نیما راشدی # ماه # زمین # ماه


سلام ، من نیما راشدی هستم من مسلط به امور کامپیوتر هستم و درحال یادگیری زبان فرانسه و انگلیسی به صورت خودخوان هستم و از بچگی عاشق علوم و پزشکی و روانشناسی بودم ، از همان دوران اختراع طراحی می کردم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید