ویرگول
ورودثبت نام
محمدحسین فیروزخانی
محمدحسین فیروزخانی
خواندن ۷ دقیقه·۲ سال پیش

آی نوتی و ویرگول یا شاید هم ویرگول آی نوتی?

اگر حال و حوصله ی خوندن این متن رو که شاید یک مقدار هم زیاد باشه رو ندارید، یه راست برید به آخر مطلب و قسمت آخر رو بخونید که چکیده ی این متن هست.?
پشت صحنه آی نوتی
پشت صحنه آی نوتی


حدود سه ماه پیش همسرم سؤالاتی رو درباره ی یک شرکت دانش بنیان از بنده پرسید و چون بنده خودم برای کارم در اقدام به گرفتن مجوزات لازم برای ثبت یک شرکت دانش بنیان بودم یه مقداری از این ماجراها و مجوزها اطلاع داشتم.

جواب ایشون رو اینطور دادم که مجوز دانش بنیان گرفتن همچین ساده هم نیست، البته بعضی ها مطالبی در زمینه های مختلف دریافت مجوز دانش بنیان میزنن که باید دربارشون بیشتر فکر کرد.

خلاصه اینکه بنده از ایشون سؤال کردم که ماجرای این شرکت چیه که شما از دانش بنیان بودنش می پرسی و ایشون هم شروع کرد به توضیح دادن درباره ی شرکت گسترش طراحان نقش الماس که بهش میگن آی نوتی و بنده هم مثل غریب به اتفاق تمامی مردان ایران زمین سر مخالفت با ایشون برداشتم و بیان کردم که ای بابا اینها ... و البته با یک تحقیق بسیار دم دستی به نام نوشتن پشت صحنه ی آی نوتی در گوگل جستجوی جهانی خودم رو آغاز کردم.

خب دیگه همه میدونن که با جستجوی این جمله اولین صفحه ی پیشنهادی که میاد مال همین وب سایت معروف ویرگول هست که واقعا هم وب سایت باحال و خوبیه و به نظرم اینکه هر کسی میتونی هر مطلبی رو بنویسه خیلی عالیه چرا که عقل خواننده رو به چالش میکشه و این چیزی هست که واقعا ما ایرانی ها بهش احتیاج داریم.

خلاصه مطلب بنده عقلم به چالش کشیده شد، اون هم اینطوری که چرا فقط توی این وب سایت و اون هم چنین مطالبی. برام جالب شد و با خودم گفتم (چون شخصا فمینیست هستم، اما به صورت صحیح) همسرم چون ریاضیاتش خیلی خیلی بهتر از بنده هست، حتما محاسبه کرده و می دونه که این سیستم توش منفی نداره وگرنه سراغش نمی رفت.

با خودم گفتم یکی از محصولاتش رو میخرم، باهاش کار میکنم، میرم جلو تا ببینم چی میشه. به هر حال یا یه پشت صحنه ای ازش در میارم که باهاش میتونم به همسرم بگم دیدی از اول گفتم که یه ماجرایی توش هست، یا اینکه یه چیز درست و درمونی هست و باهاش میشه یه کارای باحالی انجام داد.

توی شیش و بش این بودم که اینما بخرم یا iAm یا EBC یا iCV که شد شب تولدم و مواجه شدم با یک سورپرایز از طرف همسر محترمم و اون هم یک پکیج از آی نوتی بود که هم EBC داشت و هم USSD و خب هدیه ی خیلی جالبی بود که اینجا هم ازش تشکر می کنم.

از اونجایی که متأسفانه بنده از سال ۱۳۶۶ پای کامپیوتر بودم (یک کامپیوتر 8086 با ۲۵۶ کیلو بایت رم و یک عدد فلاپی درایو ۳۶۰کیلوبایت به همراه یک مونیتور سبز و سیاه) و زندگیم با اول داس و بعدا ویندوز رشد کرده و اخلاقم اینطوری هست که وقتی به یک برنامه یا محصول دیجیتال می رسم سعی میکنم طی یکی دو روز ته و توش رو در بیارم، که اگر بدردم می خوره که ازش استفاده کنم و اگر نه که شیف دیلیت. سریعا از پکیج استفاده کردم، احرازها رو انجام دادم و تا صبح تونستم به سادگی مطلق USSD رو بچینم.

کد دستوریم رو درست کردم، کارت ویزیتم رو تنظیم کردم، محصولاتم رو توی صفحه ی اینترنتی کارت ویزیتم گذاشتم و شروع کردم به تست کردن موارد مختلف که ببینم چه ایرادهایی میشه ازش در آورد که آیا می تونم به دیگران هم پیشنهادش بکنم یا کلا شیفت دیلیتش بکنم.

البته ایراد که چه عرض کنم، واقعا خطاهای فنی زیادی در خیلی از بخش هاش هست و متاسفانه رسیدگی شرکت آی نوتی هم اونقدری که بنده انتظار داشتم نبود. اما خب واقعا چیزای خوبی دارن. iAmشون که بهترین محصولشون هست رو بهتون پیشنهاد میکنم، تستش کردم واقعا عالیه و جوابی رو که باید بده میده. ولی کد دستوریشون و اینماشون خیلی جای کار داره.

خلاصه یه چندتایی هم به دوستانم پیشنهاد کردم و یکی دو تاشون هم خرید کردن و دارن استفاده میکنن.

توی این سه ماهه با محصولات مختلف شرکت آی نوتی کار کردم، و با چشم های خودم دیدم که کسی که وجود خارجی در گوگل نداشت الان با یک کلمه که سختی نسبتا بالایی(Seoکارها میفهمن چی میگم) هم داره خوب داره سرچ میشه.

توی اینما بدون اینکه معرفی داشته باشم، یعنی کاملا مستقیم وارد وب سایت اینما شدم و به صورت رایگان ثبت نام کردم، حدود ۱۰تا کلیپ گذاشتم و لینک هاش رو گذاشتم توی وب سایت شخصی خودم و جالب اینکه بابت اینکه افرادی میان توی وب سایتم و کلیپ هام رو می بینن توی اینما هم درآمد پیدا کردم و این خیلی برام جالب بود. البته تعداد کلیپ هام کم هست و وب سایتی که ازش صحبت کردم یعنی کرم لذیذ یک وب سایت عمومی نیست و فقط کسانی که علاقه مند به مطالعه درباره ی پروتئین حشرات جهت استفاده در غذای دام و طیور و آبزیان باشند وارد این سایت می شن و موضوع بنده هم این نبود که از ۱۰تا کلیپی که کلا ۲۰ دقیقه هم نمیشه انتظار درآمد خاصی داشته باشم. موضوع این هست که خیلی جالبه که به این سادگی میشه ازش درآمد داشت و هیچ خبری از کلاه برداری هم توی اینما نیست.

توی این سه ماه خیلی روی محصولات آی نوتی به عنوان یک فردی که بیشتر دنبال انتقاد کردن از صنعت دیجیتال هست کار کردم و البته بلاشک انتقادات زیادی هم ازشون دارم اما به هیچ عنوان مبحثی به عنوان کلاه برداری، گرفتن پول زور، فروش اجباری یک محصول به دیگران و ... که در اون مطلب معروف سایت ویرگول نوشته داخل آی نوتی وجود نداره.

آی نوتی حداقل ۹ مجوز قانونی داره که در انتهای سایتش قابل مشاهده هست (البته اگر روشن دل هستید - نابینا - لطفا به فردی که بینا باشه بفرمایید) روش کلیک کنید و همونطور که می تونید مجوزهای سایت هایی مثل دیجی کالا رو به سادگی چک کنید برای آی نوتی رو هم می تونید چک بفرمایید. اگر هم احساس می کنید که شرکت آی نوتی داره کلاه برداری می کنه، به سادگی می تونید برید و در یک دادگاه ازش شکایت کنید و اگر تونستید درباره ی شکایتتون برنده بشید این رو به همه اعلام کنید.

بیشتر مطالعه کنید تا بیشتر بفهمید. به این مطلب هم بسنده نکنید، بازهم مطالعه کنید. بنده تجربه ی خودم رو نسبت به آی نوتی نوشتم و اینکه کلاهبرداری آی نوتی که در همین سایت ویرگول نوشته شده مطلب دروغی هست و البته اینقدر هم وجود دارم که اسمم رو پای مطلبم بگذارم.

ببخشید که خیلی مطلب برای مطالعه گذاشتم. امیدوارم باعث بشم که سرانه ی مطالعه ایرانی ها از سه خط در سال به سه خط و یک حرف برسه.


در متن پایین چکیده ی مطالب بالا رو براتون گذاشتم.

فروش شبکه ای به ترتیب درست اون مشکلی که نداره هیچ تازه خیلی هم خوب هست و در خیلی از کشورهای دنیا رواج داره، آی نوتی Direct Selling (فروش مستقیم) هست و هیچ ادعایی هم در سیستم فروش شبکه ای نداره. اینکه افرادی به صورت شبکه ای محصولات آی نوتی رو به فروش می رسونند به خودشون مربوط هست نه به آی نوتی.

آی نوتی به افرادی که محصولاتش رو فقط می فروشند ۱۵% از کل مبلغ رو به عنوان سود بازاریابی میده و به افرادی که هم ازش خرید کنند و هم بفروشند ۳۰% از کل مبلغ رو به عنوان سود بازارایابی در دم پرداخت میکنه.

آی نوتی به افرادی که توانایی آموزش محصولاتش رو به خریدارها دارند هم مبلغی در پایان هر ماه از جیب شخصی خودش پرداخت میکنه.

آی نوتی به هیچ عنوان بابت ثبت نام کسی در سایتش پولی دریافت نمیکنه. اگر از شما پولی گرفته شده، به اسم آی نوتی از شما کلاه برداری کردن، مشکل از خودتون هست که بیجا به افراد اعتماد می کنید.

آی نوتی حداقل ۹ مجوز قانونی داره که اگر شما احساس می کنید که شرکت آی نوتی داره کلاه برداری می کنه، به سادگی می تونید برید و در یک دادگاه ازش شکایت کنید و اگر تونستید درباره ی شکایتتون برنده بشید این رو به همه اعلام کنید.

البته اگر برنده بشید و ثابت بشه که شرکت آی نوتی کلاه بردار هست که خب اول ۹تا مجوزش رو باطل میکنن بعد هم اتوماتیک وار آی نوتی کسب و کارش تموم میشه، ولی حواستون باشه اگر نتونید چیزی رو ثابت کنید شاید آی نوتی از خود شما شکایت کنه و اعاده ی حیثیت بکنه و بعد شما شاید مجبور بشید رقم هنگفتی رو به عنوان خسارت به شرکت آی نوتی بپردازید.

یاد بگیریم هر چیزی که در اینترنت و از هر سایتی به چشممون میخوره رو به عنوان سند نگیریم. حتی همین حرفهایی که بنده زدم هم از این نکته مستثنا نیست. مقداری شعور و مقداری به کار انداختن عقل باعث اتفاقات خیلی خوبی میشه.

موفق به خیر باشید.

محمدحسین فیروزخانی

آی نوتیکلاهبرداری آی نوتیشرکت آی نوتیدانش بنیان
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید