ویرگول
ورودثبت نام
غزل موسوی
غزل موسوی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

واقعا تو 12 روز از دیجیتال مارکتینگ چی میشه یاد گرفت؟


روز اولی که وارد دفتر میشی، بعد از آشنایی با اعضای تیم و وظایفشون، سرپرست تیم و مدیریت از سختی هایی که قراره اینجا باهاش روبرو بشی برات میگن...

در نگاه اول به نظر میاد قراره چالش‌های زیادی داشته باشی. اما چیزی که در عمل باهاش مواجه میشی، یک فضای تعاملی و رو به رشده که حتی در مواجهه با چالش‌ها هم مسائل به نرمی حل میشن و کار پیش میره.

سرفصل‌هایی که در این دو هفته روشون کار کردم در خصوص تولید محتواهای صوتی، تصویری و مهارت‌های درست‌نویسی بود. هفته‌ی اول کار با نرم‌افزار‌های Acustica و Camtasiaرو یاد گرفتم و در استودیوی ضبط صدا و تصویر، ویدئو و صدای خودم رو ضبط و ادیت کردم که در کانال تیزلند و لینکدین شخصیم منتشر شد (برای شنیدن این فایل صوتی اینجا کلیک کنید). قبل از هر چیزی سناریو نویسی رو شروع می‌کنی. داستانی که قراره با صدای خودت بخونیش، ضبطش کنی و بعد ادیتش کنی و اگر از نظر تیم محتوا جهت انتشار مناسب باشه، اون رو در کانال تلگرام تیزلند با اسم خودت قرار میدن.

همین مراحل برای تولید ویدئوی معرفی خودت در لینکدین انجام میشه و بعد از تصحیح کاری که تولید کردی، محتوات در صفحه خودت و آقای طالبی باز‌نشر میشه.

در روزهای بعدی تو بررسی تدوین تقویم محتوایی گروه مشارکت داشتم. تجربه ی جالبی بود. تو این مرحله با ساختار و انواع محتوایی که گروه تولید میکنن تا حد زیادی آشنا شدم و این مرحله از کاره که شروع به تمرین و مشاهده ایده پردازی کردم در جهت اینکه برای موضوعات مختلف چه داستانی با چه روایتی و در چه قالبی میتونیم برای اون روز و موضوع خاص منتشر کنیم.

تو مرحله بعد مسئولیت تولید یک محتوای مناسبتی به گروه چهار نفره‌ی ما با موضوع روز باغ وحش سپرده شد. طبیعتا با چالش هایی روبرو شدیم اما خوشبختانه گروه ما روحیه تیمی بالایی داره و دیدیم که در نهایت هدف هممون انجام کار به بهترین شکل ممکن و ارائه خروجی نهایی با بهترین کیفیت ممکن بر اساس توانایی‌هامونه.

اولین تجربه‌ی این کار تیمی باعث شد بهتر نقاط ضعف و قوت همدیگرو بشناسیم و برای کارهای بعدی بتونیم تقسیم وظایف رو بهتر انجام بدیم.

هفته‌ی دوم آموزش اولیه‌ی سئو اعم از سئو Off Pageو On Page داده شد و کار بلاگ‌نویسی رو آغاز کردیم.

یک کار جالب دیگه که این هفته انجام دادیم طراحی استیکرهای تلگرامی بود که واقعا اوقات خوش و مسرت‌بخشی رو حین کار با گروه تجربه کردم.

کار جالب دیگه اینه که اینجا از مهارت‌های قبلی که داشتی استفاده میکنی و به تیم اصلی کمک میکنی. مثلا من که به ترجمه علاقه دارم در ترجمه‌ی ویدئوهای گروه بهشون کمک میکنم.

برنامه‌ی مطالعاتی ما در این دو هفته کتاب‌های ماشین محتوا، ایده‌ی عالی مستدام، تکنیک‌های رنگ کردن قناری و ویدئوهای آموزشی بخش گوگل آنالیتیکس بوده که بعد از ساعت کاری در منزل موظف به انجام اونها بودیم.

نکته‌ی قابل توجه اینه که تو در حین کار میتونی از تمام اعضای گروه در زمینه تخصص خودشون کمک بگیری و فرصت حمایت یک تیم متخصص رو کنار خودت داری و این تجربه معرکه‌ست.

تو 12 روز با برنامه، تعهد و سخت‌کوشی خیلی چیزها میشه یاد گرفت.

درسته که وقتی میرسم خونه خیلی خسته‌ام اما رضایت دارم و هر روز امیدوارتر از روز قبلم.

ممنون میشم در ادامه همراهیم کنید...

دیجیتال مارکتینگکارآموزیتیزلند
دیجیتال مارکتر در حال یادگیری مطالب به‌روز این حوزه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید