khamak
khamak
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

اعتقاد و خرافات

اعتقاد و خرافات

بودیسم، اسلام و مسیحیت سه دین اصلی جهان گلیم بافی بوده اند. و نمادهای مربوط به این باورها عمیقاً در خلاقیت قالیباف نقش بسته است. رابطه بین اشکال مثبت و منفی در الگو به وضوح در نماد "یین" و "یانگ" تائوئیستی بیان می شود.

با این حال، فلسفه صوفیانه اعتقاد به تعادل در همه چیز را نیز پذیرفته است و ایدئولوژی صوفیانه تأثیر قدرتمندی بر طراحی تحمیل کرده است. این تأثیر را امروزه می توان در بسیاری از طرح های گلیم ترکی مشاهده کرد.

تکامل نماد صلیب ممکن است با فرقه های مسیحی مرتبط باشد. اما اهمیت این نماد به اشتباه تعبیر شده است زیرا صلیب ساده ترین طرح برای کشیدن است. از اسلام، محدودیت هایی برای بازنمایی مجازی و شیفتگی به تکرار اعداد وجود دارد. به عنوان نمونه، عدد پنج با پنج خلفا، دست فاطمه با پنج انگشت و پنج رکن اسلام همراه است. سجاده های نماز همیشه قابل تشخیص هستند، زیرا طرح آنها مستقیماً با ایمان اسلامی ارتباط دارد. از سوی دیگر، خرافات همچنان نقش فعالی در زندگی مردم مسلمان دارد. پس مانده ای از حساسیت های پیش از اسلام و باورهای خرافی گسترده در کنار هم وجود دارند.

خرید گلیم و خواص محافظتی و عرفانی موجود در منسوجات از کاربردهای اجتماعی پیچیده و ویژگی های تزئینی آنها مهمتر است.


مجموعه سبک بافندگی مشهور و فرش و گلیم

وجه اشتراک تقریباً همه خطوط ما و علاقه ای که از آن نام خود را پیدا کردیم، در مجموعه بی نظیر فرش گلیم ما با منتخبی از سراسر جهان در هر دو طرح های مشهور و ناخوانده نهفته است. در مجموعه‌های عتیقه و قدیمی ما، مجموعه‌های گلیم ایرانی، ترکی و مراکشی ما به تنهایی از نادر بودن، تطبیق پذیری و زیبایی با افزودن مداوم برخوردار هستند.

مطابق با روحیه پیشگامی جاش، خط بافت تخت ما در مجموعه اسکاندیناوی Rug & Kilim از طرح‌های تازه، نیروبخش و بدنه‌ای بادوام برخوردار است که ما مشخصه این مجموعه را در نظر گرفته‌ایم. هرگز مانند گلیم های سنتی زیر پا خم نشوید و انواع نخ های زیبا را برای یک پشم با کیفیت بالا ترکیب کنید. در حالی که تمام فرش‌های گلیم تحت تکنیک تخت‌بافی که در طول زمان از فرهنگی به فرهنگ دیگر به کار گرفته شده و تخصصی شده است، متحد شده‌اند، برخی از مهم‌ترین فرش‌های گلیم اجدادی را می‌توان در میان قبایل و مناطق مختلف یافت که به آناتولی/ترکیه، ایران بازمی‌گردد. ، اروپا، اسکاندیناوی و آفریقا - که همگی خانه‌های متنوعی از بافت‌های مسطح هستند. نیازی به گفتن نیست، تعهد جاش به یادگیری پیچیدگی‌ها و تاریخچه‌های سبک، به همین ترتیب، الهام‌بخش‌ترین ستون‌های مجموعه‌های خصوصی با استقبال خوب ما بوده است، به‌ویژه از جمله مجموعه بافت تخت اسکاندیناوی ما در میان خانه‌های گلیم معاصر و مدرن که ارزش توجه در آرشیو ما را دارد. :

گلیم ترکی

از آنجایی که قالی‌های تخت‌بافی و گلیم بین قرن‌های هفتم و هجدهم توسعه یافت، ترکیه اجدادی در کنار قبایل و مناطق ایران، کردستان، اروپا و نواحی اطراف، جزو اولین خانه‌های این سبک بودند. گلیم سنتی ترک نمونه‌ای از تغییرات سبک فرش بدون پرز از منطقه‌ای به منطقه دیگر است، در حالی که سبک کلی از دوران باستان به دلیل هندسه‌ای جسورانه و قبیله‌ای شناخته شده بود که بر تعدادی از سبک‌های گلیم در سایر نقاط جهان تأثیر گذاشت. برای کلکسیونر، گلیم عتیقه ترکی اغلب رنگ‌های قرمز و خاکی غنی را جشن می‌گیرد، یک پالت سنتی با وقار به تدریج جای خود را به تنوع‌های پر جنب و جوش‌تر و انتقالی می‌دهد که بیشتر در فرش‌های گلیم قدیمی دیده می‌شود و انواع نخ‌های طبیعی موجود در دسترس بافنده را برجسته می‌کند. برخی از انتخاب‌های مورد علاقه ما، چه قدیمی و چه اخیر، فرش‌های گلیم منطقه‌ای را ترجیح می‌دهند که از شهرها و استان‌های آناتولی مرکزی، سرزمین‌های دریای اژه، سرزمین‌های مدیترانه و سرزمین‌های آناتولی شرقی در میان جغرافیای کاملاً گسترده‌ای که در عتیقه ما نشان داده شده است. فرش های قدیمی و مدرن گلیم ترکیه.

موارد مورد علاقه از آناتولی مرکزی، دریای اژه و ترکیه مدیترانه:

برخی از کمیاب‌ترین و محبوب‌ترین انتخاب‌های سنتی و انتقالی ما که طیف کاملی از گلیم‌های منطقه‌ای را از هر بخش اصلی ترکیه امروزی و اجدادی نشان می‌دهند، از سیواس، کایسری، قونیه، آفیون، دنیزلی، برگاما، آنتالیا و مناطق فتحیه آناتولی مرکزی، قلمروهای دریای اژه و منطقه مدیترانه به ترتیب. فراتر از شهرت خود جاش برای انتخاب دستی هر گلیم برای پیوستن به مجموعه اش، جوامع قالیچه های کلاسیک و لوکس مسلماً این مراکز خاص گلیم اجدادی آناتولی مرکزی را با نهایت توجه به کیفیت، تنوع رنگ، و تنوع الگوی تشخیص داده اند. بخش کوچکی از مراکز فرش ترکی در مجموعه گلیم و بافت تخت ما.

آناتولی مرکزیفرش‌های گلیمبافت تختدریای اژهگلیم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید