ویرگول
ورودثبت نام
یاسمن
یاسمن
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

کروئلا ابر شروری که پلید نبود

اگر به فیلم های فانتزی و استعاری دیزنی علاقه مند هستید، این فیلم را حتما ببیند که خالی از لطف نیست، کروئلا به نظر من تلفیقی از شرارت های نه چندان جدی، شجاعت جنگیدن برای رسیدن به رویا را با فانتزی های جذاب به تصویر می کشد،. این فیلم در ردیف فیلم های نمادین و ابر شرورهای همتای جوکر قرار می گیرد که البته تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. استلا با بازی بی نظیر اما استون، دختری باهوش و با ظاهر و رفتاری عجیب است، که با دیگران تفاوت دارد، و به کارهای پیش و پا افتاده راضی نمی شود، او با آرزوی طراح لباس شدن، روزها را سپری می کند و این سودا اجازه نمی دهد، که در آتش انتقامش بسوزد، این نشان می دهد همیشه قدرت عشق بر شرارت غالب است.

بررسی فیلم کروئلا
بررسی فیلم کروئلا

پیام فیلم کروئلا

اینجا قصد ندارم همه فیلم را تعریف کنم ولی آنچه این فیلم را به نظر من جذاب می کند،تلاش و پشتکار استلا برای دنبال کردن رویاهایش است، رویاهایی که در جایی فدای انتقام بی حد و حصرش می شود، اما باز به مسیر اصلی راه پیدا می کند. من کلا فیلم های فانتزی و نمادین دیزنی را دوست دارم، گاهی پیام داستان، با مفاهیم نمادین و استعاری، زیباتر منتقل می شود، و جالب اینکه در تمام این تیپ فیلم ها، می بینیم که هیچ شروری، از اول پلید نبوده، ما انسان ها، از ابتدا پاک و بی گناه به دنیا می آییم، و براثر حوادث پیرامون، تصمیم می گیریم که به شیطان، دست دوستی دهیم یا نه . البته کروئلا یا همان استلا، شخصیت خاکستری دارد او هم پلید هست هم نیست، و با شخصیت های پلید دیزنی مثل مالیفیسنت در زیبای خفته تفاوت زیادی دارد.


فلسفه یین و یانگ، و جه سیاه و سفید انسان

موهای سیاه و سفید کروئلا، نماد وجه خیر و شر درون انسان است که من را به یاد فلسفه یین و یانگ می اندازد و این جنگ درونی بین خیر و شر تا اخر زندگی مان در این دنیا با ماست.کروئلا در سکانس های مختلف فیلم، با با شعله های آتش انتقام دست به گریبان می شود،تا جاییکه برای انتقام از بارونس، به یک شرور واقعی تبدیل می شود، زیرا او را مقصر یتیم شدنش می داند. او زمانی که پی به ریشه خبیثی که از مادر به ارث برده، می برد، شعله کوچک درونش به آتشی هولناک تبدیل می شود.

استلا می میرد و کروئلا به دنیا می آید

ما در اول فیلم دختری به نام استلا را می بینیم که مدام در مدرسه آتشی را روشن می کند و یک خرابکاری به راه می اندازد و مدیر مدرسه از دست او در فغان است، او یک سگ دارد، اما حیوان آزار نیست، تغییرات او از زمانی شروع می شود که خود را مقصر مرگ مادر می بیند و به مرور با آشنایی با بارونس، پی به عامل قتل مادرش می برد و آنجاست که بذر سیاه انتقام در دلش رشد می کند و به مرور به دختری بی تفاوت و سنگدل تبدیل می شود.همانطور که آرتور فلک، جوکر را خلق کرد،در نهایت کروئلا آنچه که در ظاهر نشان می دهد، پلید نیست، و به نظر من یک دختر خشمگینی است که دوست دارد،پلید باشد، در حالیکه جوکر به معنای واقعی تاریکی را در آغوش می گیرد و به بدترین جنایت ها دست می زند. در کل من فکر می کنم ارزش دیدن دارد، چون هر کس می تواند، برداشتی آن داشته باشد.

بررسی فیلم کروئلاcruella movieآیا کروئلا یک ابرشرور است
من یاسمن توسلی هستم و به نوشتن علاقه دارم و کارم محتوانویسی هست
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید