ویرگول
ورودثبت نام
کریپتوباز
کریپتوباز
خواندن ۱۲ دقیقه·۲ سال پیش

پنج قانون مهم برای ساخت بازی‌های ماندگار بلاکچین


در این مقاله سعی داریم شما را با 5 قانون مهم و اساسی در مورد ساخت یک بازی در حوزه بلاکچین آشنا کنیم که به واسطه رعایت این سری از قانون‌ها افراد قادر خواهند بود یک بازی ماندگار را در این بستر ایجاد کنند. اگر شما نیز از آن دسته از افرادی هستید که به بازی‌های این حوزه علاقه مند می‌باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راز ایجاد یک پروژه و یا پلتفرم که قادر باشد برای مدت زمانی طولانی به کار خود ادامه دهد این نیست که پول زیادی را در اختیار خود داشته باشد و یا این که فناوری آن پیشرفته و گسترده باشد، بلکه راز ماندگاری یک پلتفرم و پروژه در این است که بتواند ارتباط خود را با افراد جامعه حفظ کند و همواره با انسان‌ها ارتباط برقرار نماید. در بسیاری از اوقات شاهد این مسئله هستیم که افراد جامعه می‌گویند تکنولوژی پیشرفته بلاک چین با سرعتی خارق العاده در حال حرکت به سمت پیشرفت می‌باشد و در حال حاضر شاد این خواهیم بود که بازی‌های این صنعت رشد خود را آغاز نمایند. این مسئله در حال به وقوع پیوستن است و دلیل آن هم این است که افراد و نهادهای بسیاری در حال ورود و خروج به این صنعت می‌باشند. حال در این مقاله به یک سری از قوانین که برای ساخت یک بازی در حوزه بلاک چین باید رعایت شوند خواهیم پرداخت و آنان را به صورت انفرادی برای شما عزیزان تحلیل و بررسی خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

ساخت بازی‌های بلاکچینی ماندگار

رشد شارپی و یکباره در صنعت بازی در حوزه بلاک چین، یکی از نمونه‌های پیشرفت و آینده دار بودن این صنعت خواهد بود. افراد بسیار زیادی به واسطه ترس از دست دادن سرمایه خود و نیز از دست دادن فرصت‌های سرمایه گذاری، در حال ورود به عرضه بازی‌هایی می‌باشند که به واسطه آن هم بتوانند سرگرم شوند و هم به یک درآمد خود دست پیدا کنند. پتانسیل موجود در حوزه متاورس کاملا گویای این مسئله می‌باشد که این صنعت قادر خواهد بود این خواسته را محقق سازد. گیمرها و نیز هولدران بازار سرمایه همواره به دنبال این هستند تا که بتوانند قبل از شروع به رشد یک صنعت به آن ورود کنند و سود خوبی را برای خود کسب نمایند. به صورت کلی انگیزه و اشتیاق موجود در این صنعت، یک فرصت خوب و خارق العاده را در اختیار سرمایه گذاران و گیمرها قرار داده است تا که بتوانند به این واسطه سود خوبی را به جیب بزنند. سوالی که در اینجا به وجود خواهد آمد این است که، چگونه قادر خواهیم بود این انگیزه و اشتیاق را کنترل کنیم تا که یک پروژه به صورت دائم و ماندگار به رشد خودش ادامه دهد؟

ساخت بازی های ماندگار بلاکچین
ساخت بازی های ماندگار بلاکچین


همان گونه که می‌دانید در حوزه ارزهای دیجیتال بارها شاهد این مسئله بوده‌ایم که عرضه‌های اولیه، میم کوین‌ها و یا بسیاری از صنایعی که در دهه‌های گذشته بسیار محبوب و پرطرفدار بوده‌اند، حال به دست فراموشی سپرده شده‌اند و دیر رشد خوبی را در این صنایع شاهد نبوده‌ایم. پس با توجه به این مسئله سازندگان بازی‌های حوزه بلاک چین چگونه قادر خواهند بود از این فرصت استفاده کنند و بتوانند یک انگیزه و اشتیاق را به وجود آورند که همیشه فعال باشد و افراد همراه از آن استفاده کنند؟

شاید برای برخی از شما عزیزان این سوال پیش آید که عرضه اولیه توکن چیست؟

در حال حاضر کمتر فردی در حوزه ارزهای دیجیتال وجود دارد که نام عرضه اولیه را نشنیده باشد. تعریف خلاصه این مورد در حوزه ارزهای دیجیتال این است که هر پروژه‌ای برای راه‌اندازی شدن بر روی بستر بلاکچین، به یک سرمایه اولیه نیاز خواهد داشت و عرضه اولیه کردن در حقیقت روشی است که به واسطه آن پروژه‌های جدید قادر خواهند بود سرمایه خود را به دست آورند و به نوعی راه خود را در ورود به صنعت ارزهای دیجیتال هموار کنند. همان گونه که پیش از این هم گفته شد این نوع از صنعت به صورت دائمی شارپ نخواهد بود و پس از گذشت مدتی قدرت حرکت صعودی خود را از دست خواهد داد. چیزی که در مورد صنعت گیمینگ صدق نخواهد کرد. در ادامه با ما همراه باشید.

شاید در نگاه اول این امر یک کار غیرممکن به نظر برسد، زیرا در بسیاری از صنعت‌ها شاهد این خواهیم بود که در برخی از مواقع رشد خواهند کرد و در برخی دیگر دچار ضرر و زیان خواهند شد. اما در حقیقت ساخت یک بازی در بستر بلاکچین کاری شدنی است، ولی زمان بسیاری را می‌طلبد. علاوه بر زمان باید توجه ویژه‌ای نیز به پروژه در حال ساخت داشته باشید تا که بتوانید یک بازی خوب و با برنامه را ایجاد نمایید، دلیل این سخت نیز این است که همان گونه که می‌دانید بسیاری از پیشگامان در این صنعت از یک استراتژی خاص و منحصر به فرد در بازی خود بهره خواهند برد. حال در ادامه این مطلب به بررسی 5 قانون مهم در مورد ساخت بازی در حوزه بلاکچین خواهیم پرداخت که با رعایت این قوانین قادر خواهید بود یک بازی خوب و بزرگ را در این صنعت ایجاد کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

قانون اول: بازی‌ای بسازید که مردم خواهان بازی کردن آن باشند

بر کسی این مسئله پوشیده نخواهد بود که جامعه و نسل سنتی با بازی‌ها و به صورت کلی عرصه گیمینگ به شدت مخالف می‌باشند. گیمرهای فعلی و حال حاضر که از رویه سنتی خود تبعیت می‌کنند بیشتر خواهان این هستند که در بازی‌هایی فعالیت کنند که بر مبنای پیروزی باشد(بازی‌های رایج امروزی که شاهد آن هستیم) هستند. این قبیل از افراد بازی‌های مبتنی بر درآمد زایی را قبول ندارند و به آنان اعتماد ندارند. این قبیل از افراد از آن دسته از کسانی هستند که دوست ندارند بازی حس شغل و درآمدزایی را به آنان بدهد، در حقیقت این قبیل از افراد بر این معتقد هستند که بازی باید از شغل جدا باشد و فقط جنبه سرگرمی را داشته باشد. به صورت کلی گیمرها علاقه چندانی به این نوع از بازی‌ها ندارند. هیچ گونه ماهیت و ویژگی منحصر به فردی در بازی‌های بلاکچینی وجود ندارد که بتواند گیمرهای سنتی را به خودش جذب کند و حتی آنان به واسطه درآمدزایی نیز این نوع از بازی‌ها را قبول نخواهند داشت. به بیان ساده‌تر می‌توان اینگونه گفت که در جامعه سنتی کسب درآمد بر کیفیت و سطح خود بازی اولویت نخواهد داشت و مسئولیت اصلی سازندگان این قبیل از بازی‌ها بیشتر این است که بتوانند یک بازی با کیفیت بالا را برای مخاطبان خود ارائه دهند.

البته این را هم بگویم که اصلا لازم نیست که شما سطح گرافیکی بازی خودتان را به بالاترین سطح ممکن برسانید و برای ساخت بازی خود خود را متحمل هزینه‌های گزاف کنید. البته جا دارد که این را هم بگویم که کسانی که بازی می‌کنند، دوست دارند در ازای وقتی که می‌گذارند و در بازی شرکت می‌کنند، به صورت دائم و ثابت درآمد کسب کنند و لازم نیست که این پاداش همواره به صورت توکن به افراد داشته شود و باید در ساخت بازی دقت شود تا که بتوان لذت و سرگرمی را نیز به گیمر هدیه داد. به عنوان نمونه بازی‌هایی با مکانیسم ساده و راحت ولی با درآمد بالا قادر نخواهند بود گیمر را برای مدت زمانی طولانی در خود نگه دارند، هر چند که ممکن در بازه زمانی کوتاهی شاهد این باشیم که افراد زیادی در این بازی مشارکت می‌کنند. دقیقا به همین منظور است که باید در زمان ساخت یک بازی نباید بیش از حد به مسئله اهدای جوایز و پاداش به گیمرها توجه شود، بلکه سازنده قادر خواهد بود به واسطه نکات ریز و رایگان بازی را برای گیمر جذاب کند و وفاداری آنان را به پروژه خود بیش از پیش کند.

قانون دوم: واقعی و راستگو باشید

در صنعت رشد شارپ و گسترده که شاهد این هستیم که اعداد ارقام حرف اصلی را می‌زنند، توجه به کیفیت و مواردی از این دست بسیار مهم می‌باشد. همان گونه که پیش از این هم در این مطلب اشاره کردیم نکته مهم برای دوام یک بازی در این صنعت این می‌باشد که افراد جامعه را به خود وابسته کنیم و یا به عبارتی دیگر تعامل انسانی را در پروژه خود حفظ کنیم. همیشه سعی کنید بر روی جامعه خودتان سرمایه گذاری کنید. به جای این که برای حل مشکلات فنی صنعت خود به افراد داوطلب وابسته باشید، بهتر است که سعی کنید افراد با تجربه و کارکشته را در سیستم خود استخدام کنید. این قبیل از افراد قادر خواهند بود به صورت شبانه روز و تمام وقت به شما در ادامه راه خود کمک کنند. با توجه به این مسئله وقتی شما برای مشکلات خود نیاز به کمک داشته باشید، همواره یکی را خواهید داشت که از او کمک بگیرید. به عنوان نمونه در بازی Pegaxy به واسطه تیم پشتیبانی قوی و منحصر به فردی که دارد قادر خواهد بود به راحتی به سوالاتی که برای مخاطبین این بازی به وجود خواهد آمد پاسخ مناسب را بدهد. پس با توجه به این مسئله، این موضوع یک سرمایه گذاری مهم برای جامعه شما خواهد بود و شما را از بسیاری از بازی‌های رقیب جدا خواهد کرد. به واسطه این کار کاربران بازی و یا پروژه شما همیشه قدردان زحمات شبانه روزی شما خواهند بود.

قانون سوم: آهسته و پیوسته حرکت کنید

سعی کنید در زمان ساخت بازی خود محدودیتی را برای آن اعمال کنید، دلیل این سخن این است که به واسطه این کار شما قادر خواهید بود به خوبی به سوالات مطرح شده به واسطه کاربران و مخاطبان خود پاسخ دهید. برای مثال در بازی Pegaxy به واسطه محدودیت‌های اعمال شده خود اطمینان حاصل نمود که توکن‌های بومی خود، در طول مدت زمانی که گذشته است بیش از حد در بازار وجود نداشته است. این مسئله کاملا درست است که کسب سود زیاد و درآمد زیاد به واسطه ارائه توکن‌های بیشتر خیلی جذاب به نظر می‌رسد، ولی از طرفی هم آهسته و پیوسته در یک صنعت حرکت کردن به ما کمک خواهد کرد که رفته رفته جای خود را در آن صنعت باز کنیم و تجربه بهتری را به واسطه پیروی از این روش کسب نماییم. این مسئله علاوه بر مواردی که به آنان اشاره کردیم از مشکلات بزرگ‌تری نیز که در آینده ممکن است به وجود بیاید، جلوگیری خواهد کرد. دلیل این سخنان این است که اگر شما در ساخت یک پروژه خیلی سریع پیش بروید و آن را به سرعت بعد از کامل شدن در اختیار افراد جامعه قرار دهید، ممکن است برخی از مشکلات در پروژه شما وجود داشته باشد که همچنان حل نشده باقی مانده باشد. پس با توجه به این مسئله آهسته پیش رفتن بهترین کار می‌باشد.

قانون چهارم: از تجربه دیگران درس بگیریم

بازی‌های حوزه بلاک چین هنوز به مانند بازی‌های سنتی جای خود را در میان مردم باز نکرده است و به خاطر همین موضوع هم مراجع و راهنمایی‌های چندانی در این باره وجود ندارد که بتواند به سازندگان بازی‌های حوزه بلاک چین کمک کند. با توجه به این مسئله این گونه به نظر می‌رسد که طراحان و سازندگان بازی در این راه تا حدودی تنها خواهند بود، زیرا همان گونه که گفته شد این حوزه کاملا جدید است و افراد سازنده در حقیقت اولین کسانی خواهند بود که دست به ساخت بازی در این حوزه خواهند زد. با تمام این مسائلی که به آنان پرداختیم، رفته رفته تجربه در این صنعت رو به افزایش گذاشته است و باید از این تجربه در پیشبرد کار خود به خوبی استفاده کرد. پروژه‌های بسیار زیادی را در این زمینه شاهد هستیم که برای پیش بردن کار خود حاضر هستند میلیون‌ها دلار را هزینه کنند تا که فقط بتوانند از تجربیات فعالان این صنعت استفاده کنند. پس با توجه به این مسئله بهترین کار این است که سعی کنید تا جایی که می‌توانید از این بستر تجربه کسب کنید و از افراد با تجربه این صنعت به صورت رایگان استفاده کنید تا که بتوانید کار خود را به نحو احسنت به پایان ببرید.

قانون پنجم: اگر چیزی وجود ندارد، خودتان آن را بسازید

یک مثال زیبا وجود دارد که می‌گوید: اگر کاری نا تمام باقی مانده است، تمام کردن آن بر عهده شما خواهد بود. به بیان دیگر می‌توان این گونه گفت که اگر شما در ساخت پروژه خودتان به دنبال یک چیز جدید هستید و آن را پیدا نمی‌کنید در موارد مشابه، پس این وظیفه شما خواهد بود که آن را ایجاد کنید. از آن منظر که صنعت گیمینگ در حوزه بلاکچین یک صنعت جدید و نو به شمار می‌رود،منابع و مقالات متعددی در این مورد وجود ندارد که بتواند در این راه به افراد کمک کند. این مسئله به حدی جدی است که گاهی اوقات نبود منابع و راهنمایی‌های مفید سبب شده است که سازندگان تازه‌ وارد برای ادامه راه خود دچار تردید و شک شوند. اما هیچ شکی را به دل خود برای ادامه راه خود راه ندهید زیرا این صنعت به مانند یک اقیانوس بی کران می‌ماند و در هر لحظه تجربیات جدید را برای ما رقم خواهد زد. همچنین می‌توان این صنعت را به مانند یک تابلوی نقاشی سفید در نظر گرفت که آماده خلق آثار جدید به وسیله ما خواهد بود. پس با توجه به این مسئله پروژه‌ای که امروز ما طراحی خواهیم کرد تنها به نفع خود ما نخواهد بود و در ادامه راه به افراد دیگر این جامعه کمک خواهد کرد، پس نسبت به کار خود هیچگاه ترس تردید به دل خود راه ندهید و کار خود را با اراده کامل ادامه دهید، زیرا در ادامه راه خود تجربیات زیادی را کسب خواهید کرد.

جمع بندی

همان گونه که در این مقاله مشاهده کردید شما قادر خواهید بود به واسطه قانون‌هایی که در اینجا از آنان نام بردیم بازی خود را طراحی کنید و به واسطه راهنمایی‌های صورت گرفته در این مقاله قادر خواهید بود از مشکلاتی از جمله از دست دادن تعامل با مردم جلوگیری کنید. یکی از موارد مهم در این مطلب قانون استفاده از تجربیات دیگران خواهد بود. همان گونه که می‌دانید استفاده از تجربیات افراد یکی از رایج ترین کارهایی است که در بسیاری از صنایع می‌توان از آن کمک گرفت. شما به واسطه کمک گرفتن از افراد با تجربه این صنعت قادر خواهید بود از مشکلات متعدد موجود در راه خود برای ساخت بازی خود آگاه شوید و یک سری ریزه کاری‌ها که ممکن است به آنان توجه نشود ولی در جذب مخاطب مهم باشد را به واسطه کمک گرفتن از افراد با تجربه از آنان آگاه شوید.

ایجاد یک جامعه پایدار و دائم در صنعت گیمینگ نیازمند این است که زمان بسیاری را صرف ساخت پروژه خود کنید. برای این که قادر باشید یک پروژه را به صورت دائم در حوزه بلاکچین بسازید باید اولویت خود را بر این بگذارید که کاربران را به سمت پروژه خود جذب کنید. البته این را هم خدمت شما عزیزان بگوییم که برای جذب افراد به پروژه خود تنها متکی شدن به پاداش و کسب درآمد کافی نخواهد بود و برای این که بتوانید افراد را به صورت دائم در پروژه خود نگه دارید این است که به تمام قانون‌هایی که در این مقاله گفته شد و خدمت شما عزیزان همراه توضیح داده شد به خوبی عمل کنید.

مرجع: ledger



فناوری بلاکچینارز دیجیتالبیت کوینشبکه بلاک چین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید