
خواستن توانستن است
چندبار این جمله رو در زندگیمون شنیدیم یا به بقیه نصیحت کردیم؟
چندبار تصمیمی درزندگی گرفتیم وبعدکه به هر دلیلی بهش نرسیدیم یاد این جمله افتادیم وپیش خودمون گفتیم:
من که میخواستم تلاشم کردم پس اگه نشد ینی توانمند نیستم ینی ضعیفم ومشکل ازمنه
دوست داشتم به اونی که برای اولین بار این جمله روبه زبون آورد بگم،:آخه آدم حسابی این چه سَمی بود که توی جامعه رواج دادی؟؟
*کمال طلبی انتظار کامل وبی نقص بودن
در جامعه ی ما ایرانیا کم بود که اینم گذاشتی تنگ بغلش؟
این بابا نمیدونه تنهاخدمتی که این جمله به ماکرده تند و تیز تر *کردن آتش بی* ارزشی ماست
البته که تلاش برای رسیدن به هر خواسته ای تقریبا جوابه
دقت کنید میگم:تقریبا. نمیگم قطعا
این کلمه ی تقریبا خیلی خیلی کمک میکنه که بار معنایی این جمله کم بشه
یعنی یه روزنه باز میزارین که اگه باوجود تمام سعی و تلاش به هدفت نرسیدی
فدای سرت
تو انسانی واین ضعف کاملااا طبیعیه
چرا مدام خودمون روبابقیه مقایسه میکنیم و میگیم اگه اون تونست منم میتونم؟؟
ولی باور کنید اصلااا اینجورنیس
خیلی خیلی عوامل این وسط دخیلند که بازار گردانهای روانشناسی زرد اصلااا نمیگن و رو نمیکنن که مبادا کاسبیشون بخوابه
*
شرایط خانوادگی تربیتی اجتماعی توانمندیهای فردی ژنتیکی استعدادهای ارثی و... همه و همه عواملی هستند که هیچ کدومش دست ما نبوده ونیست*
وهمیناست که باعث نتایج متفاوت ازیه عملکرد درماانسانها میشه
شاید بهتر باشه ایندفعه که خواستیم خودمون روباکسی مقایسه کنیم یه گوشه ی چشمی به عوامل بالا داشته باشیم
قطعااا که اینجوری راحتتر با موضوع کنار میایم وقطعاا بهتر خودمون رو میپذیریم و بیشتر خودمون رو دوست خواهیم داشت ونتیجه؟:
اینکه آرامش بیشتری خواهیم داشت
و چی از این بهتر؟😊
چی ازاین بهتر؟؟😊