ویرگول
ورودثبت نام
علیرضا کلاته
علیرضا کلاته
خواندن ۳ دقیقه·۵ ماه پیش

معرفی یک وکیل!!!

به نام دانای دادگر

نمی دونم از کجا شروع کنم همیشه شرح خودم و معرفی خودم برام سخت بوده ولی اگه بخام خلاصه وار بگم من علیرضا کلاته هستم یک روستا زاده از دل کویر نزدیک زادگاه دکتر علی شریعتی ( همیشه باعث افتخارم بوده که اینو بگم) که تمام زندگیم با سخت کوشی گره خورده و همین خصلت در درس و دانشگاه نیز همراهم بود شاید اغراق نباشه که بگم در تمام مراحل مدرسه تا دانشگاه همیشه نفر اول کلاس بودم. درس خوب بود شاید برای اینکه از زندگی و کار سخت روستا خلاص بشم اوایل خودمو درگیر درس کردم ولی کم کم با کتاب خو گرفتم و بیشتر اوقاتم مخصوصا سال منتهی به کنکور با این دوست با معرفت گذشت آخرشم نتیجش خوب بود رتبه سه رقمی کنکور انسانی در سال 94 و قبول شدن رشته فقه و حقوق در دانشگاه فردوسی مشهد.




اگر بخواهم هر کدوم از این پروسه مدرسه تا قبولی دانشگاه رو بگم خارج از حوصله شما هست بنابراین از این قسمت گذر می کنم در مورد دانشگاه فردوسی مشهد هم که ناگفته همه چی هویداست بهترین دانشگاه شرق کشور و فک کنم الان سومین دانشگاه برتر کشور باشه به هر جهت توفیق حضور در این دانشگاه نصیب من شد و انصافاً هم خیلی حظ کردم و بهره بردم و دوستای بی نظری پیدا کردم و از نظر علمی هم به سطح خوبی رسیدم.

دانشگاه با تموم خوبیاش در بهمن 1397 تموم شد و من کارشناسی رو گرفتم و شتری که در خونه هر پسری می خوابه و در خونه ماهم خوابید و من مستثنی نبودم احتمالاً حدس زده باشید که چیو می گم ؟؟ آره خدمت! اونم چه خدمتی در منطقه صفر مرزی. گلایه ای نیست سخت بود ولی اگر برگردم عقب بازم دلم می خواد همونجا خدمت کنم در زابل سیستان و بلوچستان. نقطه صفر مرزی حال و هوای عجیبی داشت فعلا بیشتر از این راجع به دانشگاه و خدمت سربازی حرف نمی زنم شاید در وقت دیگر اگر دوست داشته باشید.




خدمتم بلاخره در آبان سال 1399 تموم شد و من موندمُ دنیای واقعی یک پسرِ تقریباً 23 ساله در اون تاریخ که درس و خدمت تموم کرده و باید وارد یک کاری بشه حقیقتاً خیلی تحت فشار بودم به تمام کار ها فکر کردم از کارگری و بنایی و فروشندگی تا کارمندی و .... ولی با این وجود یک چیزی همیشه گوشه ذهنم بود اونچیزی که کلی از سالهای زندگیمو براش گذاشته بودم و دوست داشتم تجربش کنم و اون چیزی نبود جز وکالت بله وکیل دادگستری شدن آرزوی هر حقوق خوانده ای می تواند باشد که برای ورود نیازمند قبولی در آزمون وکالت هست این آزمون هم انصافاً سخته چراکه باید به قوانین مختلف مسلط باشی و قدرت تجزیه و تحلیل قوانین هم داشته باشی این شد که یک سال تمام وقتمو گذاشتم برای آمادگی آزمون بعضی روزها تا 12 ساعت مطالعه داشتم دقیقا مثل کنکور خداروشکر در اولین آزمونم قبول شد آزمون سال 1400 و از سال 1401 دارم کار وکالت انجام می دهم. اینم خلاصه ای از روند وکیل شدنم اگر میخواستم با جزییات بگم شاید چند جلد کتاب ازشون میشه نوشت ولی خب تا همینجا بسه پستای دیگه هم سعی میکنم از دعاوی و مباحث حقوقی بیشتر بگم. در پایان با شعر استاد سخن سعدی متن خاتمه می دهم.

تا خدا یار است با سلطان مپیچ گر خدا برگشت صد سلطان به هیچ

با سپاس از حسن توجه شما . علیرضا کلاته

#حقوق #وکیل دادگستری



وکیل دادگستریخدمت سربازیسال کنکور
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید