ویرگول
ورودثبت نام
یه انسان
یه انسان
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

تنها راز خوشبختی(از دیدگاه اکثر کتابهای روانشناسی)

تو
تو


تمام اینا سوالاتی بود که تا سه چهار روز قبل مغزم رو درگیر کرده بود.(اگر پست اولم رو با عنوان«دارم چیکار میکنم؟» خوندی میدونی چی میگم) که ناگهان بهم وحی شد چرا \(^_^)/

شوخی کردم o(〃^▽^〃)o اما واقعا خدا جوابم رو بهم داد. کتابهای زیادی میخونم و اگر شما هم مثل من طرفدار کتابهای موفقیت و روانشناسی باشید (راستی اون عنوان تیتر جعلیه من هرچقدر هم کتاب خونده باشم بازم اکثر کتابهای روانشناسی نمیشه) میدونید که تمام کتابهای روانشناسی حالا چه زرد چه رنگهای دیگه حول یک محورند و اون رازیه که الان قراره فاش (فوش نخونیش، نوشتم فاش یعنی آشکار) کنمش. (눈_눈)

و اون چیزی نیست جز....

"مسئولیت پذیری افراطی کل زندگیت"

اره قبول دارم سخته ولی واقعیه!

وقتی میگم مسئولیت کل زندگیت یعنی از سیر تا پیاز زندگیت.

الان با خودت میگی خب اگه یه نفر دیگه به زندگیم گند زده بازم مقصر منم؟

نکته فوق مهم: مقصر بودن با مسئول بودن کاملا متفاوته!

بیشتر جاها میشنویم که میگن: اگه نمیتونی مقصر خودتی، اگه پولتو دزد برده،اگه اتشفشان جزایر ناکجا آباد فعال شده ، اگه خونواده ای نداری که پولدارن یا که درکت کنن، اگه خونت با طوفان نابوذ شده (نابوذ؟(ಡωಡ)) مقصر همشون تویی!

اما

  • محل تولد
  • ثروت خانواده
  • جنسیت
  • افراد خانواده ای که توش متولد شدیم
  • خصوصیات ژنتیکی

همشون تو زندگیمون تاثیر دارن اما هیچکدومشون دست خودمون نبوده. پس ما مقصر نیستیم ما مسعول هستیم.

اگر کسی جدیدا یا قبلا به زندگیت گند زده تو مقصر نیستی! اما مسئول پاک کردن این گندی چون هیچکس نمیاد این گند رو پاک کنه. درستش هم همینه باید مسئولیت زندگیت رو قبول کنی چون تویی که تهش جزا یا پاداشش رو میگیری.

کسی باهات بدرفتاری میکنه؟ مقصر اونه اما تویی که باید واکنش مناسبی نشون بدی.(منظورم واکنش خوب و با روی گشاده نیست منظورم واکنش مناسب موقعیته حالا میخواد تند باشه یا آروم)

یادت باشه تو قراره سختی زندگی خودت رو تنهایی
بکشی پس فقط مسئول رفتار خودت باش!

وقتی اینارو فهمیدم واقعا آروم گرفتم.

دیگه فشار رفتار های بقیه روم نبود و فکر اینکه حتما من بدم که اونا اینطور میکنن دیوانم نمیکرد.

امیدوارم به درد تو هم خورده باشه رفیق.

بیا تصمیم امروزمون رو بگیریم

من به عنوان یه انسان در تاریخ

چهارشنبه ۱۳مهر۱۴۰۱ ساعت سی و هفت دقیقه بامداد

مسئولیت کل زندگیم رو به عهده میگیرم.

پاورقی: دیشب این پست رو نوشته بودم اما گوشیم قاطی کرد همش پاک شد این شد که امروز گذاشتم شاید قسمت این بوده تا تو الان بخونیش (◔‿◔)

اگه تجربه مشابهی داشتی تو قسمت نظرات ذهنتو خالی کن شاید راه حل درد یکی دیگه باشه (◠‿◕)



کتابهای روانشناسیمسئولیت پذیری
زندگی از تصمیم هامون ساخته شده بیا با کمک هم تصمیمات بهتری بگیریم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید