ویرگول
ورودثبت نام
هانیه کارگر
هانیه کارگر
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

یک مسیر جذاب با کارآموزش وبسیما

شروع یا پایان؟

تاحالا براتون پیش اومده که یه اتفاقی بیوفته که پیش خودتون بگین شانسی بود؟

یا توی مسیری قرار گرفتین که وقتی به خودتون میاین می‌بینین تو همین مدت زمان کم، چقدر پیشرفت کردین؟

امروز می‌خوام درباره یکی از همین اتفاقات جالب براتون بگم؛ اسمش تجربه کارآموزش آکادمی وبسیما هست.

خیلی‌ها فکر می‌کنن که اتفاقات خارق العاده‌ایی که برامون میوفته بخاطر شانسی هست که یهویی توی زندگی‌مون پدیدار می‌شه. اما من خیلی وقته که این باور غلط رو از ذهنم خط زدم. چیزی که شاید تو حالت عادی از خودمون و زندگیمون می‌بینیم اینه که زندگیمون همینطور تو یه روال عادی داره می‌گذره؛ درصورتی‌که وقتی یه نگاه سریع به 2 هفته پیشِ خودت، تا الان میندازی می‌بینی که نه، واقعا چقدر محشر بوده روند پیشرفتت.


توی مقاله اولم درباره شروع این مسیر صحبت کردم؛ اگر دوست دارین تا با هیجانات و احساس من از این کارآموزش هم‌قدم بشید پیشنهاد می‌کنم مقاله معرفی و داستان جالب تولید محتوا رو بخونید.

تا حالا شده یه چیزی رو از ته دل و با تمام وجود بخواین و بهش برسین؟

این کارآموزشِ تولید محتوا، دقیقا همون چیزی بود که می‌خواستم.

8 نفر کارآموز، 2 منتور فوق العاده، 1 مدیر سئو و 1 مدیر خلاقیت عالی.

جلسه اول‌مون یه جلسه معارفه بود که تسک‌ها و همه چیزهایی که نیاز بود تا این دو هفته انجام بدیم رو بهمون گفتن. به دوتا تیم تقسیم شدیم و آموزش‌ها رو شروع کردیم. برنامه این دو هفته بهمون داده شد و قرار شد هر روز ساعت 8 صبح توی گروه حاضری بزنیم ?

از لحظه‌ایی که جلسه معارفه شروع شد مهندس اسماعیلی کد تخفیف 100 درصدی برای دانلود و دیدن آموزش‌های سایت بهمون دادن تا بتونیم از آموزش‌های کاربردی آکادمی وبسیما استفاده کنیم.


روز اول تسک‌هایی داشتیم که برای شروع خیلی خوب بودن و کمکمون می‌کرد تا دستمون راه بیوفته و منی که برای نوشتن میمردم و زنده می‌شدم، وقتی به خودم میومدم، که چند ساعت گذشته، مقاله‌م در حال تموم شدن هست و دارم از نوشتن لذت می‌برم. دقیقا همون چیزی که منتور بی‌نظیرم بهم گفته بودن.

در ادامه‌ی روزها، تسک‌ها مهم‌تر و پیشرفته‌تر می‌شد و همزمان با اونها آموزش‌ها حرفه‌ایی‌تر می‌شد. بعضی از نکته‌هایی که بهمون گفته می‌شد چیزایی بود که فکر نمی‌کردم توی ایران موئسسه‌ایی باشه که این موارد رو بدونه؛ چه برسه به اینکه بخواد اونارو به دیگران یاد بده.

هر روز تا ساعت 16:30 وقت داشتیم تا تسک‌های مربوط به اون روز رو انجام بدیم و برای منتورهامون گزارش عملکردمون رو ارسال کنیم. تو دو هفته‌ایی که این مسیر رو می‌‌‌خواستم طی کنم به مشکلاتی خوردم که از کره مریخ میومدن? از سیل و تگرگ تو اردیبهشت ماه گرفته تا اینترنتی که همیشه خوب بود ولی همین دو هفته قطع و وصل می‌شد یا باید برای دیدن یه فیلم 1:40 دقیقه‌ایی، 1:30 دقیقه منتظر می‌موندم تا دانلود بشه و بتونم ببینم. اما خب هیچکدوم از این موارد از شوق من برای آموزش دیدن و رشد کردن با تیم وبسیما، کم نکرد.


منتور من جناب علی سمیعی عزیز بودن؛ مدیر سئو آکادمی وبسیما. یه منتور بی‌نظیر که حتی خارج از ساعات کاری هم وقتی سوالی برام پیش میومد، راهنماییم می‌کردن.

هر چند روز یکبار با منتورهامون جلسه‌های خصوصی یا گروهی داشتیم تا سوالاتی که طی آموزش‌ها برامون پیش میومد رو ازشون بپرسیم و نکته‌هایی که باید توی مقالات بعدی‌ رعایت می‌کردیم رو بهمون بگن. چیزی که توی جلسه دوم خیلی برام جالب بود دقت و تسلطی بود که از ایشون توی کار و تحلیل مقاله‌هام می‌دیدم. یه منتور عالی که وقت می‌ذاشتن و به خوبی راهنمایی می‌کردن که باید چیکار کنی.

در کنار آموزش‌های خوب منتورها، مهندس اسماعیلی هم نکته‌های ریزی رو بهمون آموزش می‌دادن که باعث می‌شد تا مقاله‌هامون تاثیر گذارتر بشه.


نوشته‌هایی که در طول این 10 روز ثبت شد...

اولین مقاله‌ایی که برای کارآموزش وبسیما نوشتم، توضیح کوتاهی از خودم، مسیری که در گذشته طی کردم و هدفم از اینکه به جمع کارآموزیای آکادمی وبسیما ملحق شدم، بود. اسم مقاله اولم معرفی و داستان جالب تولید محتوا هست.

مقاله‌های بعدی من درباره نوت برداری‌های کارگاه‌های آکادمی وبسیما بود.

مقاله روز پنجم درباره مکان‌های گردشگری شیراز بود؛ یکی از مقاله‌هایی که خیلی دوسش دارم و به کمک جناب سمیعی تونستم به خوبی نگارش‌ش کنم.


جمع آوری نقاط مثبت این 14 روز کارآموزش

  • هر سوالی که برامون پیش میومد، تو هر ساعتی از شبانه روز که بود اساتید عزیز لطف می‌کردن و توضیح می‌دادن برامون.
  • حس مسئولیت پذیری و پایبند بودن به برنامه، به خوبی در ما تقویت شد؛ هر چند که هنوز یه مقدار جای کار داریم.
  • جلساتی برامون تهیه می‌کردن که طی اونها، کامل راهنمایی می‌شدیم و تمام مباحث برامون جا می‌افتاد.
  • آموزش‌های آکادمی به صورت رایگان در اختیارمون قرار گرفته بود تا اصول کار رو یاد بگیریم.
  • دلسوزی و راهنمایی منتورها برای یادگیری و عملکرد بهتر ما


آزمون دو هفته اول؛ شروع یا ادامه‌ی راه با کارآموزش؟

حالا، ده روز شده که از هم‌مسیر بودن با بچهای کارآموزش و منتورهای عزیزم می‌گذره. امروز آزمونی داشتیم که باعث میشه تا 2 نفر از تیم کارآموزش خارج بشن و 6 نفر دیگه این مسیر رو طی کنن و ...

فردا روز اعلام نتایج هست!

برای هممون سخت هست که از این تیم خاطره انگیز جدا بشیم. ای کاش میشد تا همه با هم از ادامه‌ی این مسیر لذت ببریم.


پیشنهاد من بعنوان کسی که 10 روز رو با کارآموزش وبسیما گذرونده

این دو هفته قطع به یقین یکی از بهترین روزهای عمرم بود؛ روزهایی که تسک‌هامون زیاد بود ولی بودن منتورها و مدیرای خوبمون، قوت قلبی بود برای ادامه دادن، تمرین کردن و آموزش دیدن.

پیشنهاد می‌کنم اگر شما هم به حوزه تولید محتوا علاقه دارید، برای مرحله سوم کارآموزش آماده بشید. اگر سوالی راجع به کارآموزش تولید محتوای وبسیما دارید می‌تونید از بخش نظرات سوالتون رو بپرسید؛ در زمان کمی جواب میدم.

کارآموزش تولید محتوا یه مسیر بی‌نهایت جذابِ که هرگز از آموزش نویسندگی در اون خسته نمی‌شید و روز به روز علاقه یادگیری، در شما بیشتر از قبل زنده می‌شه. این یه فرصت خوب برای متخصص شدن تو حوزه تولید محتوا هست.
آماده راند سوم از این کارآموزش باشید:)

تولید محتوااکادمی وبسیمااموزش تولید محتواکاراموزشکارآموزش وبسیما
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید