ویرگول
ورودثبت نام
Cnamm9
Cnamm9
خواندن ۷ دقیقه·۱ سال پیش

به راحتی بیارش خونه (تجربه شخصی من از دانلود برنامه قبضینو)

امروز میخوام نظر شخصی خودم راجب پرداخت قبوض و کلن این کار پردردسر ساز رو براتون بازگو کنم، از سفرم از اون روزهای مزخرف تا الان که می تونم با دانلود و نصب یک برنامه تو چند لحظه این کار رو انجام بدم، این نوشته صرفا از تجربه‌های شخصی من توی این زمینه هست، پس قرار نیست توی این مقاله‌ مطالب علمی بخونید، تجربه، تجربه و بازم تجربه

فیلم مریخی
فیلم مریخی


پ ن : عکسی که برای این مقاله انتخاب کردم اگه فیلم باز باشید براتون عجیب نیست، مت دیمون خیلی سختی کشید ولی در نهایت به اون سختی ها پایان داد، در ضمن متن عکس هم که مشخصه و با موضوع ما میخونه، اونو به خونه بیار، ( حالا مت دیمون باشه یا قبض، فرقی نداره )


پرداخت قبض های مختلف از هر لحاظی که فکر کنید کاری سختیه، یعنی بود، حالا جلوتر بهتون میگم چرا از فعل ماضی (گذشته) استفاده کردم، خب بریم ادامه‌ی صحبت اینکه چرا و چقدر سخت بود.

تا چند وقت پیش که هممون یادمون میاد اون روزا رو، برای پرداخت قبض های مختلف باید هفت خان رستم رو رد می‌کردیم، انقدری این مراحل سخت بود که خداییش باید بعد از تموم شدنش ی مدال به هرکدوممون می‌دادن، از پیدا کردن قبض کاغذی از دست عباس اقا بگیر تا رفتن تو شعب مختلف و صف وایسادن زیر افتابی که اگه ... رو هم بزنی نمیاد بیرون ( بسته به هوش و تند و تیز بودنتان، جای خالی رو می‌توانید پر کنید )

پ ن 2 : خیلی دوست داشتم بگم اون روزایی که قدیمی ها یادشون میاد و احتمالا شما جزوش نباشید، ولی خب متاسفانه منم همچین سن زیادی ندارم و این موضوع هم اونقدر قدیمی نیست که بتونم از این جمله‌ی کلیشه‌ای زیبا استفاده کنم

پرداخت قبوض و دردسر آن ها
پرداخت قبوض و دردسر آن ها


حالا اینایی که گفتم هر کدوم ی پروسه‌ی دشوار و زمان بر بود هااا! عباس اقا یکی از همسایه ها‎‌ی محل بود، وقتی مامور آب و برق و گاز و غیره و غیره تشریف فرما میشد جلو درب منزل و قبض رو مینداخت لای در خونه، احتمال خیلی زیاد این کاغذ از لای در میفتاد، عباس اقا هم که خدا خیرش بده هم میخواست یه خودشیرینی کنه هم اینکه ی کمکی تو عالم همسایگی کرده باشه، واسه همین قبض رو بر میداشت و هر موقع مارو میدید بهمون تحویلش میداد.

حالا شاید با خودتون بگید این که خوب بوده! خب نه دیگه، خیلی موقعا عباس اقا قبض رو که برمیداشت یادش میرفت بیاره به ما تحویل بده و خودشیرینی کنه و تو عالم همسایگی هم یه کمکی کرده باشه، واسه همین یهو اخطار قطع میومد و ما هم از همه چی بی خبر!

خان اول رو که رد می‌کردی میرسیدی تازه به دومی!

اون قبض لعنتی همیشه گم میشد متاسفانه، و فقط هم با شناسه هایی که رو اون نوشته شده بود میشد قبض رو پرداخت کرد، حالا اگه قبض رو گم می‌کردی واقعا خیلی درد داشت.

بعد از همه‌ی این داستان‌ها تازه اگه زنده می‌موندی میتونستی بری قبض رو پرداخت کنی، ولی مگه یکی دو تا بود؟

قبض آب، قبض برق، قبض گاز، قبض تلفن ...

حالا اگه حتی فقط این 4 تا بود، یعنی 4 تا دونه عباس اقای فراموش کار که میخواد خودشیرینی کنه و تو عالم همسایگی ی کمکی کنه، 4 تا قبض که همش دنبال این هستن که ی جای خونه گم بشن و 4 بار وایسادن تو صف زیر افتابی که ...

به قول وحشی بافقی :

چه ها با جان خود دور از رخ جانان خود کردم مگر دشمن کند این ها که من با جان خود کردم

حالا باید پاشی بری یا شعبه بانک، امور مشترکین، شرکت اب و برق و گاز یا نهایت اگه خوش شانس باشی و پولت تو حساب باشه بتونی با atm پرداخت کنی، که اونم باز باید یک ساعت شناسه هارو بخونی و بزنی، تطبیق بدی، دوباره چک کنی و در نهایت ببینی میشه یا نه، بله بله همتون که خاطره دارید باهاش.


حالا کافیه بعد از این مراحل میفهمیدی که اشتباهی تو پرداخت اتفاق افتاده، ماشالا انقدر سیستم های دولتی ما خوب کار میکنه که این اتفاقات زیاد میفته:

_ بفرمایید؟

+ سلام وقتتون بخیر

_ وقت شما هم بخیر، بفرمایید

+ من از شرکت آب/برق/گاز/مخابرات باهاتون تماس گرفتم، مثل اینکه اشتباهی توی پرداخت رخ داده

_ چه اشتباهی؟

+ همکار ما متاسفانه هزینه‌ی اشتباهی از شما بابت پرداخت دریافت کردن، لطفا تشریف بیارید ...

_ ولی اخه!

+ اخه نداریم، سیستم هم مشکل داشته، تشریف بیارید

_ خب حداقل ... (تلفن قطع میشه)

خب بازم متاسفانه علی رغم میل باطنیم، ی صف وایسادن زیر افتابی که ...

ولی خب خداروشکر دیگه ی عباس اقا که میخواد خودشیرینی کنه و تو عالم همسایگی هم ی کمکی کرده باشه و ی قبضی که همش دنبال اینه که ی جایی تو خونه گم بشه نداریم.

خلاصه این اتفاقات برای هممون سخت و اذیت کننده بوده، ولی خب چند وقتی هست که این سیستم به طور کلی تغییر کرده و دیگه مثل قبل نیست، قبض های کاغذی جاشون رو به اسمس های مختلف دادن، بانک و امور مشترکین و شرکت ها و atm ها هم مشغول کارای دیگه ای هستن، دیگه نیازی نیست واسه پرداخت قبض جایی بری و کاری کنی، اکثر مجموعه‌های دولتی تن به این تغییر سیستم دادن و واسه پرداخت کردن قبض های مختلف فقط نیاز به اینترنت و یکمی حوصله دارید، راستی عباس اقا هم دیگه خودشیرینی نمیکنه و تو عالم همسایگی هم نمیخواد کمکی کنه (ای بابا D:) تنها چیزی که از اون روزا تغییر نکرده همون افتابیه که اگه ...

مخصوصا الان که دارم اینو براتون مینویسم، ولی خب خوبه که قرار نیست تو این شرایط تو صف وایسیم


خب حالا که یک تغییر اساسی بوجود اومده و عباس اقا جاشو داده به تکنولوژی، یک سری ها اومدن و از این تغییر استفاده کردن و پروسه رو راحت تر هم کردن، یکی از اینا که به داد همه‌ی ما رسیده قبضینو هست، نمیدونم چطور انقدر خفن اما کارشون خیلی خیلی درسته، (یاااااا ابلفض)

برنامه قبضینو برای ایفون و اندروید
برنامه قبضینو برای ایفون و اندروید


تجربه شخصی خودم از این برنامه رو بهتون میگم و شما هم با اون روزای سخت و اذیت کننده مقایسه کنید،

این برنامه کمک میکنه که شما توی خونه و با یک تلفن همراه تمام قبض هاتون رو پرداخت کنید، از قبض تلفن و اب و برق و گاز گرفته تا استعلام خلافی خودرو و جریمه ملک و ... (مصداق همون شیر مرغ تا جون ادمی زاد)

یادتونه گفتم چند تا قبض که همیشه دنبال این بودن که گم بشن؟ خب الان اصلا دیگه نیازی به اون شناسه ها نداریم، فقط کافیه با شماره تلفن یا شماره پلاک خودرو یا کدپستی توی چند لحظه استعلام بگیری و پرداختش کنی.


این برنامه توی بستر سیستم های دولتی واقعا خوب عمل کرده! شما فکر کن شرکت اب و برق و

گاز و مخابرات و راهنمایی رانندگی و شهرداری و ... رو با خودت هماهنگ کنی و بتونی انقدر خوب عمل کنی!


حالا این برنامه فقط واسه پرداخت قبض نیست، من اکثر شارژ هامو از طریق این سرویس می‌گیرم، این برنامه کلی خدمات مختلف توی زمینه خرید شارژ و اینترنت هم داره واسه پلتفرم های ایرانسل و همراه اول و رایتل!


یجورایی یک اپلیکیشن همه کاره برای همه‌ی امور مالی شما، این برنامه برای من انقدر جذاب و به درد بخور بود که تصمیم گرفتم راجبش مقاله بنویسم و به بقیه معرفی کنم، البته که احتمالا بیشتر شما باهاش اشنا هستید، ولی خب این نوشته ی جورایی تجربه‌ی شخصی من هست از این اپلیکیشن فوق العاده، هر روز و هرلحظه با قبضینو، اگه بخوام قبضی رو پرداخت کنم، استعلام خلافی خودرو بگیرم، مالیات پرداخت کنم، عوارض ازادراه بدم یا کلی چیز دیگه، فقط اپلیکیشن قبضینو رو باز می‌کنم و انجامش میدم، راستی این برنامه خیلی خیلی امکانات بیشتری هم داره که به دلیل طولانی تر شدن مقاله اینجا نمیارم و همچنین دوست دارم خودتون برید و بهشون سری بزنید و از امکانات زیاد اون باخبر بشید، مطمعنم شگفت زده خواهید شد.

سایت قبضینو https://ghabzino.com/


دانلود قبضینو برای ایفون و اندروید

این برنامه برای نسخه های ios و اندروید در دسترسه و می‌تونید ازش استفاده کنید، من لینک های دانلود قبضینو برای ایفون و قبضینو برای اندروید رو برای شما قرار دادم، فقط کافیه روش کلیک کنید.

دانلود قبضینو برای ایفون
دانلود قبضینو برای ایفون


پ ن 3 : دیگه الان فکر کنم خودتون متوجه شدید که چرا اول مقاله از فعل گذشته استفاده کردم، بله بله درسته، الان دیگه خبری از هیچکدوم اون دردسر‌ها و سختی ها نیست،

بازم به قول مهراد هیدن :

دوباره کنار آب زیر ستاره هاییم خوشحال از اینکه تو بهترین سه ماه سالیم

خب حالا که تا اینجای مقاله رو خوندید، اگه خوندید، ممنونم ازتوننن، امیدوارم این تجربه من بتونه به شما توی این زمینه کمک شایانی بکنه و بتونید ازش استفاده کنید، خوشحال میشم اگه نظری دارید برام ارسال کنید و همچنین این مقاله رو برای دوستاتون هم شیر ( share ) کنید.

قبضدانلود قبضینو برای ایفونقبضینو برای ایفونپرداخت قبوضقبضینو
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید