ویرگول
ورودثبت نام
B.O.W
B.O.W
خواندن ۴ دقیقه·۶ ماه پیش

بقچه ام برای 403!+معرفی کتاب های402

سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان.

در طول این چند صباحی که توی ویرگول بودم در هیچ چالش،کش مکش و درگیری شرکت نکردم و گوشه ای نشسته و ماست خود را می خوردم!اما چند روز پیش عزیزی دعوت و ترغیب کرد که:«کوله پشتی بنویس،کنجکاوم درموردش!»بنده هم عرض کردم که من با بقچه ای گُل گلی سفر میکنم و حقیقتا کوله پشتی تو کارم نیست ولی چشم!(با حفظ احترام بقچۀ گل قرمزِ عزیزم!)حالا چرا بقچه؟!چون تا به اینجای کار برنامه خاصی برای عمر گران قدر نداشتم و خودمو کفشام زدیم تو جاده!

1)چه چیزی از 402در بقچه شما باقی می ماند؟و چه تجربه مفیدی در402کسب کرده اید؟

بدین شرح(تا حدودی!)

_بالا تر رفتن کیفیت روابط با نزدیکان

_سرکار رفتن به طور رسمی و تجربۀ حس اولین حقوق

_سکون نسبی احساسات

_ریسک پذیری

_بالاتر رفتن میزان مطالعۀ روتین

_هم صحبتی با افراد هدفمند و مفید

_کنترل خشم


2)در سال جدید با برداشتن چه چیزی بقچه ات رو سبک میکنی؟مثلا تجربه های تلخ و ناراحتی ها و...

_اهمال کاری

_بی برنامه عمل کردن

_هدر دادن زمان

_کنترل نکردن روابط

_منظم نبودن ورزش

_نداشتن روتین روزانه

_بیش فکری

_اضطراب بیش از حد

_بحث و جدل با اطرافیان



3)خب حالا تصور کن در نقطه پایان403ایستادی،این آدم جدید چه خصوصیاتی خواهد داشت؟

_متعهد به برنامه

_دارای روتین روزانه

_ورزش منظم

_صبور و خویشتن دار

_مسلط به اضطراب و استرس

_توجه بیشتر به کار و کسب درآمد

_توجه بیشتر به درس و دانشگاه

_فراگرفتن مهارت های جدید

_صبور و خویشتن دار

_کوشا و مُصر در چالش ها

_وقت شناس و سحرخیز

_در آخر کسی که بیشتر کتاب می خواند و بیشتر می نویسد‌..:)

این اولین بقچه منظم من بود،اگر کم و کسری داشت به بزرگی خودتون ببخشید!


و اما قسمت ضمیمه!

یه مقداری بارِ کتاب هم دارم!

دوست دارم چندتا کتابی که توی یه سال خوندم رو خدمتتون معرفی کنم:(بدون ترتیب)

۱)مافیای بمب افکن-مالکوم گلدول

اواخر جنگ جهانی دوم،همه دنیا مشغول زمین زدن آلمان هستند و همین موقع نیروی هوایی ایالات متحده سعی داره به ژاپن دسترسی هوایی پیدا کند و موتور جنگ را خاموش کند.

آمار کشتار کمی غم انگیز است،اما اطلاعات جالبی داره.


۲)سوکورو تازاکی بی رنگ و سالهای سفر معنوی اش-هاروکی موراکامی

شخصیت اصلی داستان درگیر روزمرگی شدید و یه آسیب روحی مربوط به دوران دبیرستانش است.انتظار هیجان خاصی نداشته باشید اما به قلم استاد موراکامی اعتماد کنید چون سبک کتاب،جذابیت های خودش رو داره.

۳)مترو۲۰۳۳جلد ۱

قسمت نشد جلدهای بعدی رو بخونم و سه جلدی هست.یک اثر فانتزی و پسا آخرالزمانی(درست گفتم؟!)جذاب که آینده بشر بعد از فاجعه ای که همه در دوران جنگ سرد از آن وحشت داشتند را نشان میدهد؛جنگ اتمی.سطح زمین پر از تشعشات است و انسان به زیر زمین خزیده است.اگر به این ژانر علاقه دارید از دستش ندید!


۴)کور سرخی-عالیه عطایی

آتش جنگ و تجاوز بیگانه به دامان افغانستان افتاد و مردمش ناچار به ترک وطن شدند.تعصب و افکار پوچ باعث ریخته شدن خون های زیادی شدند.داستان تلخی از مصیبت همسایگان افغان ما.


۵)باید باهم حرف بزنیم-سلست هدلی

یه کتاب توسعه فردی که روی روابط انسان ها و بهبودش تمرکز داره.کمکتون میکنه درک درستی از کلماتتون داشته باشید و بهتر از رفتار کنید.


۶)مینیمالیسم دیجیتال-کال نیوپورت

کتابی معروف که احتمالا اسمش رو شنیدید.جداً لذت بردم از خوندنش و باید بگم باعث میشه تا حدی به خودتون بیاید.حتما شده که غرق شدن توی فضای مجازی رو حس کرده باشید،کال شاید عیب هایی در بیانش داشته باشه ولی به خوبی آگاهتون میکنه که این جسم نیم کیلویی(خیلب کمتره وزن گوشی ولی خب!)داره روحتونو آزار میده.


۷)آمازون بی حد و مرز

شرکت آمازون چگونه به اینجا رسید،ایده ای که از کتابخونه کوچک جف بزوس شروع شد و چندین سال بعد خرده فروشی آمریکا را قبضه کرد!اگر به کسب و کار و کارکردشون علاقه دارید پس قُطر این کتاب باعث ترستان نمیشود و ازش لذت میبرید!کتابی که خوندنش کمی حوصله میخاد اما نکات جالبی دارد.


۸)روی ماه خداوند را ببوس-مصطفی مستور

ازین کتابای کوچیکِ حال خوب کن!یکم گلایه دارم از نویسنده اش به خاطر پایانش ولی چیزی از ارزش معنویش کم نمیشه!لابلای روزمره هاتون جاش بدید،پشیمان نمی شوید!


۹)النور و پارک-رینبو راول

اهل عاشقانه خوندن نیستم ولی اینو یه چند جایی دیدم دستتون گرفتید و میرید میاید و تعریفشو میکنید،منم رفتم و خوندم!قوی نبود(نظر شخصی بنده،نظر شما محترمه!) ولی برای یه تجربه ساده و نشوندن دوتا لبخند روی لبت کافی هست.


۱۰)پسرک،موش کور،روباه و اسب

شازده کوچلوی دوم!کتاب دوست داشتنی با عکسای قشنگ و حرفای قشنگ تر.ازون «لبخند آور» هاست!برای نگاهتان تجویزش میکنم:)


۱۱)تسلی بخش های فلسفه-آلن دوباتن

برای شروع آروم آروم فلسفه اغلب توصیه میشه.برداشتی ساده و پربار از فلسفه چند فیلسوف که بهتون در فکر کردن و برخورد با برخی مشکلات کمک میکنه.خوندنش ترغیبتون میکنه فلسفه رو دنبال کنید،حداقل برای من که اینطور بود!


۱۲)دیوان فروغ فرخزاد

فروغ که تعریف و معرفی ندارد،هنرش بر کسی پوشیده نیست فقط اینکه بسیار دانشین بود حتی برای من که آنچنان اهل شعر نیستم(دوست دارم که باشم)

فعلا تموم شد،یه چندتایی هم بمونه برای بعد!خوشحال میشم نظراتتون رو بخونم و اینکه بهم کتاب معرفی کنید،حتما معرفی کنید!

سالی سرشار از لبخند و آسودگی خاطر برایتان آرزو مندم

ارادتمند:علی سلیمانی

مانگای واگابوند رو هم خوندم،شاهکار بود.
مانگای واگابوند رو هم خوندم،شاهکار بود.
برا مانگا خوناش!
برا مانگا خوناش!








توسعه فردیمعرفی کتابکوله پشتی۱۴۰۳چالش هفتهحال خوبتو با من تقسیم کن
احمق ترین انسان،شعبده بازی است که فریب سحر و جادوی خودش را میخورد.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید