ویرگول
ورودثبت نام
آذر اکبری
آذر اکبری
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

روتین افراد شاغل


اکثرا همه خانوما یا اقایون شاغل زندگیشون به اینشکل شده. یه روتین ساده و حوصله سر بر.مثلا برای من چجوریه.. آلارم به صدا در میاد، بیدار میشم، صورتمو میشورم، ضدجوشمو میزنم، لباسامو میپوشم و صبحانه خورده و نخورده از خونه میزنم بیرون و به سمت محل کارم روونه میشم و الی آخر...

ولی چیزی که من بهش اعتقاد دارم اینه که نباید بزارم همه چی برام حوصله سر بر بشه. اونموقه نه تنها راندمان کاریم میاد پایین، بلکه راندمان زندگیم هم میاد پایین. دیگه نمیتونم به اندازه از زندگی لذت ببرم.

یادمه یه روز با دوچرخه اومدم سرکار و تقریبا همه تا حدودی جا خورده بودن که من اینکارو کردم.. ولی وقتی بهش فکر کردم دیدم هم تونستم مسیر محل کارمو با دوچرخه طی کنم و هم اون روز سرحال تر بودم.. شاید بازم اگر دلم برای دوچرخه سواری تنگ شدبازم اینکارو انجام بدم.
یکی دیگه از چیزایی که خیلی راحت میتونم روش مانور بدم اینه که to do list کاریمو یه جوری مینویسم که منو سر ذوق بیاره.. یه روز کادر بندی میکنم و یه روز ستونی مینوسم، ممکنه یه روز با هایلایتر موارد انجام شده رو رنگ کنم و یا با سه تا خودکار متفاوت علامت بزنمشون.. میدونم احتمالش هست همکارام ببینن و فکر کنن این دختر با سن 23 سال هنوزم یه بچه 6سالس... اما خب اشکالی نداره. مهم اینه که من سعی میکنم زنده بمونم و زندگی کردن و پشت گوش نمیندازم

حالا اگربخوام چندتا پیشنهاد ساده بهتون بدم برای اینکه روتین مزخرف وکسل کننده نداشته باشین بایدم بگم که:

1. روتین پوستی داشته باشین، انسان کمال طلبه و هرجوری هم حساب کنید زیبایی ظاهری برامون خیلی زیاد مهمه. اینطوری هرروز بعد از روتین پوستیت، هرچند کوتاه میتونی یه لبخند واقعی تو آینه به خودت بزنی
2. نمیگم کتاب بخون، چون خیلیا فقط کتاب خوندن و برای شعار دادن تو لیستشون مینویسن..تو پادکست و آهنگ گوش بده. اگر زبان انگلیسی باشه که عالیه:)
3. تا جایی که محیط کارت انعطاف داره برای خودت مفرح و فانش کن(اگر خواستی بهت ایده بدم کامنت بزار و شغلتو بهم بگو)
4.موقع کار کردن مدیریت زمان داشته باش و به جای اینکه 8 ساعت بی ثمر کار کنی با تکنیک پومودور چندین 25 دقیقه ارزشمند و مفید داشته باش

اگر میخوای محیط کارتو از خشک و حوصله سر بر بودن نجات بدی یه سر به پیج لینکدین و اینستاگرام ویکی سرویس بزن

ادرس وبسایت ویکی سرویس: www.wikiservice.co


دوچرخه سواریزبان انگلیسیکارشناس فروششرکت تولید یخچال فروشگاهی
کارشناس فروش ویکی سرویس
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید