ویرگول
ورودثبت نام
منوچهرجیحانی
منوچهرجیحانی
خواندن ۲ دقیقه·۱۰ ماه پیش

چک لیست محتوای مفید (helpful content) از نگاه گوگل

در آپدیت جدید گوگل، محتوا اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است، البته محتوای مفید یا helpful content، که بر بسیاری از رتبه ها در نتایج گوگل هم تاثیر گذاشته است.

گوگل می خواهد محتوای مفید، ارزشمند و با کیفیت به مخاطب نشان دهد، اما سوال مهم این است که:

چه محتوایی از نظر گوگل محتوای مفید و ارزشمند محسوب می شود؟

برای این منظور آژانس دیجیتال مارکتینگ "انجام سئو" یک چک لیست آماده کرده است که براساس آن می توانید تشخیص دهید محتوای شما از نظر گوگل مفید و ارزشمند است یا نه!



این چک لیست شامل 15 سوال است که با پاسخ به این سوالات می توانید بفهمید که آیا محتوای شما چراغ سبز گوگل را می گیرد یا نه.

در ادامه این سوالات را می آوریم که می توانید محتوا را بسنجید:

1- آیا محتوای من اطلاعات اورجینال، گزارش، داده و تحقیقات معتبر و دسته اول ارائه می‌دهد؟

2-آیا اطلاعات صحت دارند؟ آیا محتوا پاسخی اساسی و جامع برای موضوع مورد‌نظر دارد؟

3- آیا عنوان نوشته شده برای محتوا، توصیفی از محتوای صفحه است؟

4- آیا عنوان محتوا، اغراق آمیز یا شوکه کننده است؟

5- آیا محتوا باعث ایجاد اعتماد در کاربر می شود؟ (محتوا به تنهایی در کاربر اعتماد ایجاد کند)

6- آیا سایت من، اعتبار کافی در حوزه تخصصی کسب‌و‌کاررخودمان را دارد؟

7- آیا محتوای تخصصی من توسط یک نویسنده متخصص منتشر شده است؟

8- آیا محتوا به‌قدری مفید است که کاربر آن را بوک‌مارک یا برای سایرین ارسال کند؟

9- آیا محتوای من غلط نگارشی یا املایی دارد؟

10- آیا محتوای ارائه‌شده بهم‌ریخته است؟

11- آیا محتوای من در سایت‌ها و رسانه‌های فاقد اعتبار به‌صورت گسترده در حال انتشار است؟

12- آیا محتوا تحلیل، تجربه و داده‌ای فراتر از بدیهیات به کاربر نشان می‌دهد؟

13- آیا محتوای من نسبت به سایر محتوای سایت‌های دیگر مزیتی دارد یا ارزش جدیدی خلق می‌کند؟

14- آیا انتظار دارم که محتوای نگارش‌شده در مجلات یا کانال‌های آفلاین نیز منتشر شود؟

15-درصورت استفاده از منابع مختلف در محتوا، آیا عیناً‌ مطالب را کپی کرده‌ام یا ارزشی جدید به آن اضافه کرده‌ام؟

برای اصلاعات بیشتر در این مورد و توضیحات مربوط به این سوالات، مقاله "الگوریتم helpful content و مشخصات یک محتوای مفید از نگاه گوگل" را بخوانید.

منبع: سایت انجام سئو (https://anjamseo.ir/)



چک لیستمحتوای مفید
عاشق سئو و به اشتراک گذاری تجربه هامم. یک سئو کار کلاه خاکستری که حدود 5 سال کارم SEO هست و تولید محتوا
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید